• Tuvalina
    tjorven01 skrev 2012-08-09 22:06:07 följande:
    Germany
    Jag förstår din tanke ang upptrappning och tror att olika Läkare tycker olika
    Men dr Gs ordination lyder iaf 25mg direkt från cd 5
    Men nu när jag tänker efter så började jag ju med 10 mg i slutet av cykeln innan jag blev grav och höjde först till 25 mg efter plus då jag blev naturligt gravid
    När jag pratade med en läkare på jobbet ang upptrappning så sa han att det är vanligast att man börjar direkt på en hög dos för de får man den effekt som eftersträvas. När man märker att symtomen lagt sig så trappar man sedan försiktigt ut.
  • Tuvalina
    linköping68 skrev 2012-08-10 22:23:11 följande:
    Uppdaterar lite snabbt innan jag läser ifatt efter ledighet......

Sprutar ju Menopur och har varit på VUL 2 idag. Rynkar på näsan 3 blåsor finns, men 1 blåsa har dragit iväg och är idag 21mm, de andra 2 är bara 11 mm. Ringde CFC som en galning, men kom inte fram.Ska ringa igen imorgon. Vet nu inte hur det blir..... hinner vi ned för den stora på 21 mm? Eller hinner den släppa på tåget ner? Ska vi strunta i den stora och hoppas på de små? Suck. 
    Dina ägg har ju stuckit tidigare väl? Jag hade också varit lite fundersam förstås. Men jag hade också en äggblåsa på 21 nu tror jag... Det såg de igår och mitt ÄP blir först på måndag... så de räknar kallt med att den håller sig kvar. Vi räknar inte med något och tog det säkra före det osäkra och hade sex idag. Det är ju jättesvårt att ge dig något råd, vad sa de på kliniken då? Hur tänker de utifrån det som du varit med om?

Mammagås, jag är lite snurrig, men jag förstår att du fick ordinerat 10 mg av Falun men tog du det under sprutperioden och efter ET eller gjorde du enligt schemat som du har på din presentation?
  • Tuvalina

Men du tar orgalutran? Jag ska ta det imorgon kväll innan ägglossningssprutan.

Om ni åker och ägget har släppt, får nu betala då? Jag skulle nog åkt!

• Tuvalina

Tack Mammagås, nu hänger jag med. Ja, min akupunktör är kinesiolog med. Jag hat gått hos en mycket bra kinesiolog i många år tidigare. Tror stenhårt på det. Jag har känt att min kropp mår bra av kortison

Ska kolla med henne på onsdag!

Tack och hoppas du mår bra och att graviditeten känna bra. Kram!

• Tuvalina

Tack alla!! ÄP är över och tre ägg fanns. Nu är det dessvärre så att min mans sperma inte alls hade samma kvalitet som det varit innan. Tidigare har han fått full poäng på kvalitén. Känns lite tungt. Han är nu och försöker lämna ett nytt prov. Stackarn. Vilken prestationsångest!!

Men det är väl många här som gjort microinjektion och lyckats bra?

• Tuvalina

Tack alla ni stöttande!! Ja det kändes lite tungt. När vi äntligen lyckades få tre ägg som jag tror på så blev det knas med spermierna. Min man klarade Av att ge ett prov till men det var lika som det förra. Få i antal. Så nu blir det ICSI för oss! Men det ska ju ge samma resultat säger de!

Vi4: det hade varit en idé med hotell. Det har ju fungerat så bra förut för oss trots vi varit i det där rummet så vi blev lite tagna på sängen nu i och med detta. Vi bor ju 15 mil från kliniken. Så vi kan inte göra det hemma heller. Nu hoppas vi på embryologerna och ICSI!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?