Zinfandel skrev 2011-08-03 19:06:24 följande:
Jag har funderat av och an på sambandet mellan immunologi & koagulation men jag har tyvärr inte blivit klokare...
Jag har också fått dålig hy vid behandlngarna, särskilt av östrogen.
Jag har fått svar på mina prover idag och allt var kanonbra förutom ett något förhöjt värde i bakteriefloran, det var dock inte högre än vad som anses vara normalt och brukar därför inte behandlas. Men eftersom jag är i denna process så riskerar vi inget så kör en liten BV-kur vid nästa mens. BM rådfrågade en professor (man) och en gyn (kvinna), mannen sa att det inte behövde behandlas alls, kvinnan sa att jo, det är lika bra om hon försöker bli gravid, så det fick tillsammans övertala mannen och sen skrev han ut penicillinet - bara ytterligare en liten charmig berättelse ur svenska fertilitetsvården......
Särskilt skönt var det att inte ha GBS men vi ska faktiskt ta ytterligare ett urinprov på GBS nästa vecka för säkerhets skull. Skönt!
Vad gäller immunologi och koagulation så har jag funderat på något som min läkare sa vid något tillfälle då jag själv föreslog att jag endast skulle behandla med Prednisolon under ruvning och skippa Fragmin/Trombyl. Då nämnde han att det är viktigt med kombinationen Prednisolon och Fragmin; och som jag förstod det så var det ur ett immunologiskt perspektiv. Jag ska fråga mer kring det här nästa gång jag träffar honom.
Vilken tur att det fanns en klok kvinna som kunde ge dig stöd att övertala "professorn". Vad fick du för antibiotika?