• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Är på tåget tillbaka till Sverige med en fining i magen. Tack återigen för era tummar!

• Fjällsippan

Kalimero: jag är så ledsen för er skull . Förstår att det känns hopplöst idag, men jag tror och hoppas att du hittar nya tag och kämpar vidare på något sätt! Stor kram!

• Fjällsippan

Tack, kära ni, för alla ruvargrattis . Det känns fantastiskt att det räckte med ett ägg för att nå fram till ruvning över huvud taget.

tjorven, tack för input om Pred, det får nog bli en doshöjning idag då

• Fjällsippan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus..... 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP 
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen) 
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon 
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12) 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin 
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska 
    Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, nytt försök sept. 
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE) 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 
    Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e  IVF/japanen på CFC i juli mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med progynon den 10/6 
    Susmar72:39år, 2ICSI i falun, ICSI nr 3 i aug/sept 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren! 
    Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 7:e försöket Fet 2 juli
    Fjällsippan,  44 år, Stockholm, ET 23/7; 17:de ruvningen (en son på tionde). Sista  syskonförsöket, CFC.

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET  18/11, 27/11 TD 6/12 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3  FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201 Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13. 

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) 
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Fjällsippan
    TyckOmMig skrev 2012-07-27 20:15:39 följande:
    Vilken fin dag det har varit idag då jag kunnat njuta utan att ha suttit på tåget hela dagen...Ni som har gjort IVF förrut har man mkt äl sekret pga stimuleringen är livrädd att jag ska ägglossa i förtid trots att man tar Orgalutranen...tycker jag fått tillbaka gamla goda tiders sekret nämligen och hade/har ju bra tillväxt på slemhinna därför är jag extra orolig då de var rädda att jag var på väg att ägglossa därför extra kontroll igår.Någon som kan stilla min oro?Idag blir sista kvällen med Gonal-F och Orgalutranen samtidigt-imorgon skulle jag ta Orgalutranen redan vid kl 16 och sen Ovitrellen kl 22.15 ÄP måndag kl 10.15 är det inte gränsfall då Ovitrellen ska börja verka inom 24-36 h.Åh ni som kan lugna mig lite är ni snälla!Ha en riktigt fin helg alla.
    Jag får alltid supermycket ÄL-sekret under stimuleringen. Min läkare brukar säga att det tyder på att östrogenmängderna i kroppen är bra; och har ingenting med själva ägglossning att göra i de här sammanhangen. Att ta Ovitrelle 36 h innan ÄP är standard, så det är inget att oroa sig för. Stort lycka till!
  • Fjällsippan
    MissBoring skrev 2012-07-27 08:24:51 följande:

Fjällsippa, hur mår du?? Solig

RD 4 idag , och jag mår bra. Jag tampas dock med ett vemod över beslutet att det här är vårt sista syskonförsök. Jag har ägnat mycket tankar, tid, pengar och kraft de senaste 6-8 åren åt IVF-försök och om vi inte lyckas med det här försöket så känns det som jag startar en ny era i mitt liv framöver. Imorgon åker vi till Grekland, och jag tar min sista Ovitrelle-shot. I slutet på nästa vecka ska jag börja frossa i tjuvtestning och ser fram emot det !
  • Fjällsippan

Jag ser att ni pratar blodprover (vad bra att du har fått ta så många TuvaHjärta) och jag kom på att någon kanske är intresserad av vilka prover Dr Wikland tog på mig när han utredde min sköldkörtel. Jag vet inte, det kanske är standard, men de här tog han i alla fall:

S-Kobalamin, B12
    S-Folat
    S-Metylmalonat
    P-Homocystein
    S-Kortisol

S-TSH
    S-fritt T4
    S-fritt T3
    S-TPOak 

• Fjällsippan

TyckOmMig: det är första ruvningen som jag får Ovitrellestöd under ruvningen. Svend ordinerade det, och jag förmodar att tanken är att ge kroppen ett hcg-skjuts. Du får veta mer om progesteronordinationen vid äggplocket, och om de inte säger något glöm inte att fråga. Vissa kliniker ordinerar kvällen innan ET, andra efter ET. Vad har du för sort?

• Fjällsippan

Kort rapport från dålig uppkoppling på grekisk ö: första tjuvtestet idag, och ett hyfsat starkt Ovitrelleplus, tog "12 klick" i lördags och om jag har räknat rätt så är det ca 2500 IE vilket borde vara ur kroppen efter ca 5 dagar (har jag räknat rätt?). Får se hur morgondagens test blir.... I övrigt känns det, tyvärr, som en total minusruvning.

Grattis till sprutstart, Tuva!

TyckOmMig: hur har det gått?

• Fjällsippan

Vi är på Kefalonia, supervarmt och härligt. Tyvärr är jag nästan säker på att det enbart är ett Ovitrelleplus, Zin . Är på CD 25 / RD 9/10 idag, och har starka förnimmelse att mens är på g. Uppdaterar igen efter morgondagens tjuvtest ?-)

• Fjällsippan

Mamma Gås: jag har tagit Ovitrelle i mindre doser under ruvningen, så den hänger nog kvar i ett par dagar till. Men den borde lätta snart, och imorgon kanske jag får en hint om testet blir svagare eller starkare.

• Fjällsippan

Tack för era tummar! Kanske en pytteaningen svagare plus idag...men jag vet inte. Så tyvärr ingen tydlig hint, förutom att jag är 3 dagar från BIM och menskänslan är stark. 

Miss B; jag vet sedan tidigare att det tar 9 dagar för min kropp att eliminera en hel dos (6500 IE) Ovitrelle, så 12 klick (vilket iofs är lite mindre än en halv dos) borde ta ungefär hälften så lång tid. CFC har nog garderat sig när de säger att testa efter 8 dagar på halv dos; vilket är fullt förståeligt för att inte ge förhoppning genom falska plus. 

Jag har bara ett gravtest kvar; får se om jag tar det imorgon eller på lördag. 

• Fjällsippan

Tack, kära ni, för era tummar! Ikväll går jag dock till sängs med ett stort tvivel och imorgon tror jag att gravtestet kommer att bekräfta min känsla. Tyvärr.

TyckOmMig: grattis till ruvningen !

Tuva: lycka till hos gyn imorgon! Hoppas att det är en bra filur! Vad bra att du har fått dela upp Menopuren på 2 doser/dag. Jag har själv problematiserat med alla mina IVF-läkare huruvida det skulle bli bättre resultat med lägre dos, men har fått nej från samtliga då inte mina blåsor vaknar till liv vid lägre (har kört med 450 de senaste åren). Jag trodde att man skulle sänka dosen på CFC, men även Svend var emot det. Men jag håller med dig att det är svårt att veta vad som är rätt och fel. 

linköping: härligt att höra att du är på g igen!

• Fjällsippan

Tack för era tummar - ni är fanastiska ! Plusset är kvar, men svagare. Jag tror att Ovitrellen är ute ur kroppen nu, och att liten har gjort ett tappert försök att klamra sig fast, men lyckas inte fullt ut. Jag har haft ett sådant plus tidigare, och min kropp beter sig som den gången. Istället för grekiskt strandliv borde jag kanske ha varit i Aten och gjort en utredning istället . Men det här är vår sista IVF, och nu tror jag att jag är redo att lämna IVF-världen bakom mig. 17 ruvningar av sammanlagt 29 embryon vilket har resulterat i en fantastisk unge . Han är mitt embryo nr 16, mitt mirakel som gör att besvikelseprocessen vid syskonförsöken är minimal. Nu ser jag fram emot en ny era i mitt liv . Men först ska vi köra ett hemmaförsök med Puregonet som vi har kvar , funderar dock på att boosta med DHEA i ett par månader först. Nu ska jag gå och slänga mig i poolenSkål.

• Fjällsippan

Testdag igår, och kvar fanns bara en skugga av ett plus.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus..... 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP 
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen) 
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon 
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12) 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin 
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska 
    Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, nytt försök sept. 
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE) 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 
    Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e  IVF/japanen på CFC i juli mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med progynon den 10/6 
    Susmar72:39år, 2ICSI i falun, ICSI nr 3 i aug/sept 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren! 
    Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET  18/11, 27/11 TD 6/12 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3  FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201 Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13. 

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) 
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Fjällsippan

Åh vad rörd jag blir av lycka Solig, tänk att hon är här nu. Vilken liten sötnos! Ett stort varmt grattis till dig, mamma Inanna{#emotions_dlg.flower}

• Fjällsippan

Callimero: jag hoppas verkligen att du har tagit dig till/från Köpenhamn idag med tanke på snökaoset! Jag har tänkt på dig. Hoppas ju, så klart, dessutom att det har blivit ett lyckat ÄP!

• Fjällsippan

Vi 4: vilka fantastiska nyheter! Wow, jättegrattis!!!!

Turlid: sakta i backarna med Progynonet (tror jag!). Vid stimulerad FET börjar med med Progynon i början på cykeln, den hämmar dock ägglossningen men bygger upp slemhinnan så FET bestäms då inte genom ÄL-tester utan via VUL. Däremot kan man ta Progynon som stöd efter återföringen (som Sunseed har gjort). Om du börjar nu är det risk att du rör till det för ägglossningen. Den här infon fick jag från min läkare, rätta mig någon om ni har ordinerats på annat sätt.

Hej alla Hjärta! Kikar in till er titt som tätt, men har själv kämpat med att vänja mig vid tanken/känslan av att det inte blir fler försök för våran del. Det har varit svårt efter alla år av behandlingar, därför har jag inte varit aktiv. Men ni ska veta att jag tänker på er. Ofta!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?