• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack återigen för alla grattis tjejer Solig. Om jag har missat tacka någon, så gör jag det nu, ta inte illa upp annars. Ni är bara bäst, kramar till er!

Fruttan, jag fick faktiskt också ett anfall på RD6/7. Var hos min mamma då och kände mig helt slut och het, tagit tempen, flera ggr hos henne och den var inte mer än 37,1 men kändes mer. Dagen efter fick jag ju mitt första plus. Jag tycker det låter lovande och önskar dig lycka till med test imorgon.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-17 21:13:24 följande:
    Kliniken har förlorat mycket på dig och du är en riktig vinnare Solig!
    Ja, eller hur? Gamla tanter kan! Skrattande
  • turlid70
    El66 skrev 2011-05-17 22:51:08 följande:
    Turlid70: Grattis!!!!!!!!!!!! Skål

Vad roligt att du blev Gravid. Jag har inte läst alla inlägg, vilken vecka är du i?

Själv är jag i vecka 10 nu.
    Tack! Inte många veckor alls, har BIM på fredag då är man väl i v4.

Hur går det för dig? Har gjort flera UL misstänker jag? Har du också gjort NUBB, KUB, BUPP eller vad det är allting heter? Vad är skillnad mellan allt detta? Kan bara om FVP litegrann och den ska jag inte göra.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-17 21:41:31 följande:
    Hej å hå...nä jag förväntas väl mens tidigast torsdag denna veckan men har haft väldiga känningar i bröst, molvärkande och upp och ned humör så killen klagat lite på hur länge jag ska skylla på ÄL och mens så jag testade i morse men det var inget alls så jag inväntar min mens och då lär jag starta Fostimonbehandlingen samma dag eller dagen efter beroende på när mensen kommer under dagen -   så snart så!! 

Kommer troligtvis inte skryta/beklaga mej om massor av blåsor på VUL men jag längtar till de få jag förhoppningsvis får så jag äntligen får bli gravid..tror så in i och längtar väl till att få ett svar om det funkar eller ej då det ju är vårt sista färskförsök och inte har några i frysen heller....vill bli gravid nu annars ska jag återta min hjärna och mer ha barnförsöken i fritidshjärnan där hoppet och tron på ett mirakel alltid kommer att finnas...men hoppas som sagt på 6:e gången gillt!!! Så hoppas för mej du också Solig 
    Hoppas jättemycket för dig, alltid!
  • turlid70
    oceanney skrev 2011-05-17 23:05:14 följande:
    Ååååå vad kul!. Stort grattis!!! Vilket starkt plus. {#emotions_dlg.flower}HjärtaPlusSkålGravid
    Skrattande mycket tack! Kan inte bedöma om det är starkt eller inte, har väldigt lite erfarenhet av det. Hoppas att så är det iaf och hoppas att det bäddar gott. Hur är det annars med dig och din bebis?
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-18 07:36:52 följande:
    Fast när jag burit igår och varit säker på att jag förlorat den lill* så tänkte jag att nu skulle man ju haft en till där inne Flört Men vem vet, kanske är den första kvar trots sin mors "kan-själv-envishet".... Kyss 

Fruttan, Fruttan, väntar på din uppdatering!!!! 
    Hur tungt var det egentligen?
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-18 07:36:52 följande:
    Fast när jag burit igår och varit säker på att jag förlorat den lill* så tänkte jag att nu skulle man ju haft en till där inne Flört Men vem vet, kanske är den första kvar trots sin mors "kan-själv-envishet".... Kyss 

Fruttan, Fruttan, väntar på din uppdatering!!!! 
    Jag tror inte att bära är farligt, men man ska nog inte lyfta tunga saker hastigt och tunga saker ska nog vara riktigt tunga, över 10 kg, annars tror jag inte det är farligt.

Jag har själv burit två tunga påsar från affären på minst 6 kr var ca 300 m ilördags, dagen innan min första test. Tänkte också att det kanske var tungt att släppa på, men hade ingen bil med mig och köpte lite läsk och så.
  • turlid70

Hade någon j-a övning på jobbet och fick springa fram och tillbaka flera gången, inte fort men ändå kändes hoppigt. Nu nojjar jag förstås om det så klokt av mig vara med :(((

Sjukgymnasten, en fråga till dig eller er andra, får man springa så här när man precis blivid gravid?

• turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-18 15:52:55 följande:
    Hej alla snälla som hållt tummarna för mig idag.
    Allting gick finfint.
    In och ut från kliniken på en timme blankt med plock på ca 15 min med lokalbedövning.

6 ägg blev resultatet och det är toppen bra för min del. Solig
    Tidigare äggantal (2,3, 3, 4, 3, 4, 5, 9)

Nu vill jag inte ha några hemska telefonsamtal om inga embryo för ET innan det är dags på fredag lunch!

Fjällis du då? Är du ruvare nu?
    Fantastiskt Enya! Super glad för din skull. Du ska se att det går bra Med ET på fredag!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-18 17:28:52 följande:
    Grattis Enya till 6 ägg!!! Håller tummarna stenhårt för att det blir fin befruktning och celldelning!

Nu är jag ruvare . Kliniken hade delat upp kullen och gjorde ICSI på 4 ägg och vanlig IVF på 3 ägg. Det visade sig att 3 av 7 ägg var omogna, men att de 4 som blev befruktade (2 ICSI och 2 IVF) är av bästa kvalitet idag. De valde att återföra de 2 IVF'arna och de 2 ICSI'sarna hamnade i frysen.  Jag är mycket glad över resultatet, men nu börjar, som sagt, det stora dilemmat för mig...att få de små att boa in sig! 
    Åh, så glad jag blir igen. Grattis Fjällis! Ruva lungt nu och välkommen i ruvarklubben!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?