• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Min mage är inte lika svullen idag som igår och det känns att den är på väg till normalt läge. Tyvärr känner jag inga andra symptom och det gör mig så oerhört orolig. Förra gången när jag fick MA så försvan plötsligt alla mina grav symptom en dag och jag visste att något gick fel, den känsla har jag just nu och jag är på gränsen till en psykisk kollaps. Vet inte hur jag ska överleva dagen....

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-24 13:26:03 följande:
    Det här känner jag mycket väl igen från min tidiga graviditet, kom ihåg hur jag vaknade en morgon och kände mig totalt ogravid. Jag hann med många sådana psykiska kollapser, usch det är jättejobbigt, men det är ju som kattenizze skriver att det är helt normalt att symptomen kommer och går. 
    Tack för lugnande ord.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-24 11:47:50 följande:

Turlid: Jag känner så väl igen känslan...andas! Symtomen kommer och går, det vet du ju egentligen. Det gör det för mig också och jag är längre gången än du och de lever nog än. Lätt att säga, jag vet, men försök att inte oroa dig. Tro på det här, det kommer att gå vägen för er! Skickar en stödkram och en hink med illamående! Skrattande

Tack för stödet. Hoppas hinken hinner fram snart innan jag stryker med. Hoppas verkligen att din blödning är inget att oroa sig för. Ring till läkare och boka tid för nytt UL? Kram.
  • turlid70
    Boe skrev 2011-05-24 13:51:53 följande:
    Turlid,
    När jag var osäker på om det "fanns kvar", köpte jag ytterligare ett gravtest för att bara få det bekräftat & slappna av någon dag! Tyvärr kan man ju inte göra något annat! Säkert bara medicinerna som går ur kroppen!
    Ska naturligtvis testa imorgon igen och köper ett digitalt test med veckoindikator. Du har helt rätt förstås, tack.
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-24 12:05:20 följande:
    Åh... Kram! Jag hoppas så att det bara går lite upp och ner bland symtomen. Håller tummarna hårt för dig och ditt lilla embryo!
    Tack min vän, det betyder mycket!
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-24 15:20:12 följande:
    Åh Turlid tror säkert att allt är bra men förstår hur orolig du blir. Symptomen kommer ju och går så sannolikheten för att allt
    Enya70 skrev 2011-05-24 19:27:18 följande:
    njae, lite ont i magen och ömma tuttar men det är ju säkert proggisarna. Man får ju alla möjliga symptom av dem. Åh jag vill verkligen att det ska gå vägen den här gången. Hoppas hoppas Drömmer
    är toppen därinne är stor. Styrkekram till dig Hjärta
    Tack för kramar, det behövs! Ja, sannoligheten är ju 65% nu, det är ju mycket mer än dem 25 för att komma hit.

Tack för stöd och pepp tjejer. Ni är verkligen underbara, ni hittar alltid några lugnande ord åt en i nöden. Håller super hårt mina tummar för er som ruvar.

Förresten, har jag ochså käkat anannas inkl stjälken direkt efter ET i 5-6 dagar.
  • turlid70

Enligt ryckte så ska ananas, framför allt stjälken hjälpa till att embryot fäster. Därför bör man äta den första dagarna efter återföringen.

Tack Kattenizze. Jag är inte lika deppat idag som igår, fast jag fortfarande inte känner något. Lite tyngd i tjejmage, det är allt. Testet imorse visade lika stakr streck som sist, men inte starkare och naturligtvis inbildar jag mig att det är svagare. Maken säger att det ser bra ut, testerna kanske inte visar starkare streck än så här. Svullnaden och spänningar i magen har blivit mycket bättre annars, men jag har fortfarande stor mage och den ser fläskig ut, blä. Nu ska jag till apoteket och köpa digitaltest.

Ha en bra dag! Inanna tänker på dig och håller tummarna.

• turlid70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-25 10:41:44 följande:
    Du ska veta att gravtestet BLIR svagare o svagare längre fram i graviditeten... det har med att hormonhalten minskar så fort fostret nått en viss utvecklingsfas.. minns tyvärr inte vilken, men jag har haft vänner som fått MYCKET svagare redan i vecka 6-7, själv testade jag negativt i vecka 12 *ASG* men magen avslöjade att så inte var fallet ......
    Tack du, men jag är bara i v4+5, än så länge bör testet inte bli svagare, sen finns det annat som påverkar, jag hade kanske mer kiss denn här gången, testade tidigare osv. Så länge jag inte har mens och ont så hoppas jag. Längtar bara efter ömma bröst... Kram
  • turlid70

Innana och Mia, det var hur bra som helst! Grattis, grattis och GRATTIS igen! Ja, gamla hönor kan minnsann, må jag säga Solig. Hoppas nu massor att det blir ET för er båda på fredag. Eller långtidsodling kanske? I vilket fall många befruktade håller jag tummarna för.

• turlid70
    Veronica1 skrev 2011-05-25 12:51:46 följande:
    Hej på er tjejer!

Jag brukar vara in här & läsa lite & för att se hur det går för er... Glad

Nu måste jag bara skriva & fråga: vad är detta med ananas??? Ska man äta allt på ananasen?

Ni verkar vara ett härligt gäng {#emotions_dlg.flower}

Kram på er!
    Du kan äta allt på ananasen, men jag tror inte skalet och kvasten är så himla goda, hårda är dem också, men själva stjälken i ananasen verkar ha positiv effekt på embryo fästning.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?