• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

dallas skrev 2011-04-29 06:23:35 följande:
    Hej allihop!
    Igår var jag på vul och fick se vår lilla "jordgubbe" på 17 mm och finfina hjärtslag,  v.8+1 idag och bf 8 dec. So far so good.....Känns bra men man vet aldrig så än vågar jag inte pusta ut helt tyvärr...

Kram på er!
    Grattis! Så underbart! Kram Glad!
  • Inanna Li

Mia - Grattis till Glad på ÄL-testet! Hoppas du lyckas på hemmaförsök denna gång! Annars håller jag tummarna för sprutstarten.

• Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-04-29 09:41:35 följande:
    Inanna: Glömt att gratulera till lyckat läkarbesök, vad kul! Jag förstår dig helt ang Gonalen, så smidigt med den pennan. Bara klicka fram och spruta!

Idag blir det bröllopstittning tillsammans med min goda vän Illamåendet.
    Tack! Skönt att få Gonal-F ännu en gång just av den anledningen att den är smidig och det går snabbt när man inte är så fingerfärdig Skrattande!

Hoppas du slipper må allt för illa idag!
  • Inanna Li
    Mimmsann72 skrev 2011-04-29 13:00:10 följande:
    SoligHej Alla!
    Jag läser om er och känner med er. Vi tjejer har ömsom våra med- och ömsom våra motgångar.
    Jag har precis plockat ut 10 ägg efter en hittills 40 dagar lång behandling, med nässpray, sprutor, blodprover och ultraljud. Är ganska utmattad, men glad att det blev 10 ägg.
    Mitt första IVFförsök i vintras gav 6 ägg inget till återföring Gråter.
    Nu får vi se om det kan gå denna gången, väntan till måndag då beskedet kommer känns låååååång.

Stor kram till er Alla {#emotions_dlg.flower}!
    Grattis till 10 ägg! Superbra skörd ju! Hoppas flera blir befruktade fint denna gång och att det blir återföring. 40 dagars kämpande ska leda till nåt bra nu. Håller tummarna stenhårt för dig! Kram Glad!
  • Inanna Li

Turlid - Trist när läkare är stressade och man inte hinner och vågar fråga. Min läkare är också ofta lite småstressad när jag är där. Hoppas du får ett bra svar på ditt blodprov och att du får spruta längre om det skulle behövas. Labbpersonalen analyserar förhoppningsvis spermaprovet ordentligt innan det avgörs om det blir ev mikroinjektion. Önskar dig fortsatt lycka till med behandlingen. Kram!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-04-29 12:57:20 följande:
    Inanna, vad skönt med positivt bemötande från din läkare och vad härligt att du mår bättre. Hoppas så mycket att det går vägen denna gång.
     Tack! Hoppas det samma för dig!
  • Inanna Li

Underverket - Neeej vad ledsamt! Förstår att det känns fruktansvärt. Håller tummarna för dig in i sista minuten före testet imorgon.

• Inanna Li

Zinfandel - Vad underbart! Bara sådär är du plöstsligt igång. Blev det Menopur?ÄP fredagen den 13 :e måste ju vara tursamt i detta fall Skrattande!

• Inanna Li

Enya - Hejar på dig också! Ni kommer ju förmodligen ligga en bra bit före mig som kanske inte får mens förrän tidigast i slutet av nästa vecka!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-04-29 16:39:09 följande:
    Japp, fick allt jag ville från Trombyl till Menopur till lite längre spruttid, de orkar väl inte debattera med mig längre Skrattande 
    Härligt att du får igenom alla krav! Det är svårt att debattera med nån som är så påläst som du Solig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?