• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pralinen jessica skrev 2011-05-02 09:59:10 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har varit inne och smygkikat lite i denna tråd ett tag nu och tror att det är här jag hör hemma!
    Vi har gjort vårat 2:a ivf nu på SU i göteborg, första tog sig inte.  Vi gjorde äp 25/4 och dom fick ut 12 ägg, 27/4 fick jag tillbaka 1 och 2 hamnade i frysen. Blev jätteglad över detta resultat eftersom det bara var ett (av 11) som tog sig i höstas. Jag är nu på ruvardag 6 och allt känns finfint, har lite funderingar på hur ni kände er under ruvartiden. Jag har "kramp"  nästan som lite träningsvärk i livmodern och äggstockarna, brösten e ömma som tusan... Hur var det för er?
    Ha det fint! Kram Jessica
    Välkommen Jessica! Ruvardag 6 är lite tidigt än för att man ska kunna lita på symptomen! Men jag håller tummarna för att det ska gå bra!
  • Inanna Li

Mimmsann - Grattis till ruvarstatus! Håller tummarna för att det fäster fint om några dar!

• Inanna Li

Fruttan - Lycka till med fortsatt sprutande och VUL! Håller med dig om att ruvandet är oerhört psykiskt påfrestande men förhoppningsvis kan det leda till Plus!

• Inanna Li

Mamma gås - Så fruktansvärt tråkigt och orättvist att du skulle drabbas av något så hemskt. Jag lider med dig av hela mitt hjärta. Styrkekramar Hjärta

• Inanna Li

Turlid - Bra resultat på VUL! Varmt lycka till med ÄP på fredag. Du kommer finnas i mina tankar hela fredagen! Kram!

• Inanna Li

Kattenizze - Galna medelålders tanter med stödstrumpor som rensar albyl-lagren! Vilken kul bild jag får framför mig Skrattande!

• Inanna Li

Fjällsippan och Enya - Grattis till sprutstart ikväll! Om jag inte är gravid redan lär jag väl börja spruta i slutet av veckan eller början på nästa vecka!

• Inanna Li

nina68 - Din historia är verkligen fantastisk! Härligt att lyckas med barn nr 1 och barn nr 2 på första och andra återföringen! Vilken enastående dröm-IVF efter 40 års ålder! Grattiskram!

• Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-04 16:47:15 följande:
    Åh vad jag hoppas att du slipper börja spruta av just den anledningen Solig
    Gud vad jag drömmer om ett mirakel just nu! Det är precis vad som skulle behövas i mitt liv!
  • Inanna Li

Jag kan erkänna att jag druckit ett glas mousserande Skål i eftermiddags på en pensionärsavtackning. Det var första alkoholintaget på två månader! Tror nog inte att det gjorde så stor skada och jag har ju ändå inte börjat med sprutorna än ...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?