• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

UV: Jag tog dem säkert i 3 månader. Ja, mens-ÄL ska helst vara +10 dagar men den gången (andra månaden) var jag nere på 9 dagar. 

Varför tar du testen på kvällen Slemmis? Jag läste för nån tid sedan att det optimala är att ta dem 14.30 hahaha av nån konstig anledning. Men morgonen borde väl vara bäst precis som gravtest? När det är nära så kan du ju testa 2 ggr&dag för säkerhets skull. 

• Zinfandel

Kalimero: ingen aning vad det beror på, har faktiskt inte forskat närmare i det men är sugen på att göra det nu men det beror säkert på styrkan också.

Fjällsippan: jag trodde också att vi var utanför åldern för adoption men grannfrun fick sitt första adoptiv vid 46 och det sista nu vid 49, båda bebisar så det verkar gå ändå!

Fjällis: ja, jag har också tänkt på det att det blir mer och med skört att pricka rätt. Med åldern får man ofta längre ÄL, dvs svagare utslag i flera dagar men sen gäller det att vara beredd på själv ÄL och den kan faktiskt passera ganska fort så det är bästa att testa 2 ggr/dag! Dessutom i vår ålder får man allt färre ÄL där ägget faktiskt släpper  Obestämd

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-07-17 18:18:50 följande:
    Men är det så? Jag trodde att man släpper fler ägg när man blir "äldre", på senaste VUL innan ÄL så hade jag för första gången 2 stora folliklar på g (ingen stimulering), och jag trodde att det berodde på att kroppen vill maxa chansen till graviditet när man man blir äldre. Är det inte först när man närmar sig menopaus som som börja släppa färre ägg (typ när äggreserven är på väg att ta helt slut).
    Ja tyvärr är det så. I alla åldrar ägglossar kvinnor 10-12 ggr/år och det avtar med åldern, det blir alltså färre ÄL. Det finns också unga kvinnor som ägglossar 2 ggr/mån ibland. Men naturligtvis är det lika individuellt som allt annat. 
  • Zinfandel
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-07-18 07:32:41 följande:
    och här blev det lyckat i går kväll Om nu någon vill veta *S*

Hoppas att vi fixar ett försök till i kväll
    Underbart, hade just tänkt fråga! Här är det semester så det är inga tidiga morgnar vid datorn Flört Ni lyckades alltså igen, det är ju fantastiskt!! Superkram Hjärta

Här tar jag paus från "leva-sunt-och-vänta-på-plus", nu är det semester med allt vad det innebär!! Tungan ute Får bli nya sunda tag i höst istället Solig
  • Zinfandel

Thule; ja, då är det ju ingen hit..... Flört

Slemmis: ja, stolt ska du verkligen vara, över er båda!!

• Zinfandel

Turild: stora kramar Kyss men jag håller med övriga, ta inte ut för mycket i förskott även om jag helt & fullo förstår att du blir både otroligt ledsen & förbannad. Sannolikheten må vara hyfsad stor men chansen att barnet är friskt är större. Vilket otroligt oproffsigt bemötande från läkaren, de kan inte konsten att förmedla ett resultat. Och nu denna eviga väntan. Ja, det ska verkligen inte vara lätt det här. Kramar

Hej Enya! Vad kul att se dig igen! Vilken härlig semester ni verkar haft Cool Här är det bra som vanligt!! På hugget emellanåt men mest go & gla Skrattande Vet faktiskt inte riktigt när nästa försök blir eftersom det alltid finns nåt emellan men ska försöka stoppa in frysisarna i början av september ;)

Snösport: ja du, klumpigheter stöter vi på hela tiden....... Men å andra sidan är det ju bättre än dem som tycker det är direkt olämpligt att skaffa barn efter 30 Flört 

• Zinfandel

Sänder varma hälsningar till alla från ett underbart Sicilien! Härliga nokaoi! Tänker på er alla och samlar kraft & energi. Njuter av allt och stannar tiden, om än tillfälligt.. Kramar

• Zinfandel

Hej!

Läser också ikapp, är hemma och vänder ;)

Kalimero: så otroligt ledsen för i din skull. Skit också att det ska vara så svårt. Ja, kör direkt i nästa cykel om du orkar!!

Inanna: tänker på dig, hoppas din återhämtning går åt rätt håll. Chichisita: om du finns där nånstans så hoppas vi alla att allt går bra för er!

Myran: välkommen!

Skytten: tveka inte!! Du får allt stöd här och svar på alla frågor, kör hårt!!

Maryhe: tack för all info Flört

Fahlvik: grattis!!! Hjärta

Turild: hur har du det..?

Snösport, Underverket & Fjällis: kram Kyss

Jag köpte lite Inofolic nu i Italien, min plan var att bunkra till alla er men tyvärr lyckades jag bara skrapa ihop 3 pkt på lika många apotek Obestämd.

Ego: Vi har haft det underbart med mycket sol & värme Solig men även hunnit och fått möjlighet att prata om IVF-framtiden. Vi kommer att kolla mer på CFC och det lutar mot att det blir det. Sen har vi även diskuterat andra lösningar. Det känns som att lattja med en massa försök i Sverige och bara hålla tummarna som åtgärd inte räcker. Betalar hellre mer för andra metoder eller där man åtminstone är öppen för annat. Så vi har även PGD i Finland på agendan (minskar åtminstone MF-risk) och eventuellt även Alan Beers Clinic i SF. Jag har åtminstone dragit i lite kontakter här hemma och nu funnit en läkare som är beredd att ta samtliga vaginala & fertilitetstester på mig så det ska utföras inom det närmsta samt röntgen. Sen får vi se om vi låter frysen vänta och kör ett färskförsök eller Japanermetoden först i Cph. Och så visualiserar jag för fullt Skrattande

• Zinfandel

Klart du ka testa imorrn också Kalimero! Jag har haft 29-30-dagars cykler på sistone, alltid haft 28 tidigare, så håll du ut lite till!!

Jag fick lite hjärtat i halsgropen häromdagen. Jag hade inte med gravtester till Sicilien och hade BIM för några dagar sedan. Jag tror inte på att nån kan "släppa det" om man vill, man är ju liksom precis lika medveten om det var man än befinner sig... I alla fall så hade jag inte fått mens på eftermiddagen men hittade då ett par ÄL-tester i necessären (haha, de finns tydligen lite varstans nuförtiden ;) Och döm om min förvåning när det gav fullt utslag... Så det blev att halvspringa till farmacian nån kilometer bort, införskaffade 2 dyra gravtester och snabbt tillbaks till hotellet. Men, men, säg den lycka som varar (sa hon lite bittertFlört) det var verkligen negativt. Testade morgonen efter och då var det lika blekt och testade sen med det andra ÄL-testet som gav utslag men svagare. Nån timme senare kom  mensen...

Super med tillverkaren, nu ska det blandas pulver!! Jag börjar direkt. Köpte du både vanliga & Plus? 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?