• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag är också med och håller tummarna Inanna!! Önskar oceanney och Selmv lycka med ruvningen! Själv ska jag börja spraya den 28 dec. Så nu kan jag kliva in i den här tråden på allvar

• Tuvalina

Grattis Vi4 och Vrålapan!! Helt otroligt - vilka julklappar!!
    Jag önskar alla en skön jul!

Själv har jag en hel del funderingar. Är helt förvirrad. Känner verkligen behov av att få prata med någon - allt har gått så fort här.

Den 13 dec var vi i Falun för info och VUL. Då visade det sig att jag hade en äggblåsa på 24 mm. Läkaren sa åt oss att gå hem och ha sex på studs i princip. Dessutom sa hon åt mig att börja med T. Pravidel igen som jag slutat med på eget bevåg. Ingen LH stegring visades på stickan, varken den dagen, dagen innan eller någon dag efter. Tempen låg på 36.5 varje morgon. Det verkade inte som om någon ägglossning ägde rum??

Tanken var att jag skall börja spraya Synarela den 28 dec. Men nu idag har jag fått en blödning på dag 16 i cykeln! Jag förstår inte vad som blivit fel nu. Jag har som mensont och känner mig öm men inte alls lika kraftig mensvärk som jag brukar ha.

Jag ringde till kliniken och läkaren rådde mig att börja spraya idag redan för att inte förlora tid. Det enda som kan hända, sa han är att jag får en cysta, som de i så fall punkterar!! Men åh, jag hade ju en cysta bara för någon månad sedan...

Nu vet jag varken ut eller in. Har börjat spraya nu i alla fall. Men känner mig mycket orolig.

Vad har ni fina tjejer för tankar om detta? Så tacksam för allt ni tänker på!

• Tuvalina
    Fjällsippan skrev 2011-12-23 19:54:13 följande:
    Vad konstigt att ägglossningen uteblev trots blåsa. Förstår att du blir konfunderad, var det planerat att du skulle börja med spray på mensdag 1 (den 28 dec)? Men bra ändå att läkaren tog beslut om spraystart idag, om du får cysta så är det ju enkelt att punktera den vid ÄP. Vilken läkare har du kontakt med i Falun? Jag har stort förtroende för både Staffan och Urban, dom "gjorde" min son.
    Åh, tack för ditt svar!! Nej jag skulle börja spraya på cykeldag 21 var det meningen. Men nu blev det så här, ja det är jättekonstigt att det inte blev något ägg. Eller så blev det det och så kom en blödning bara sju dagar efteråt...

Vi har en läkare som heter... hm.. kan hon heta Shagir nåt i den stilen. Hon samråder med Urban och Staffan hela tiden och det var Urban som sa att jag skulle starta spraya idag!

Jag får lita på att det blir bra det här. Vad bra att de kan punktera cystan vid ÄP, låter ju super!

• Tuvalina
    Inanna Li skrev 2011-12-23 19:21:34 följande:
    Tack för all omtanke Hjärta! Vi vill göra KUB/NUPP men får fundera över fostervattenprov. Det beror en del på hur bra/dåligt resultatet blir.
    När jag väntade vår son så gjorde vi KUB/NUPP och det visade ett jättebra resultat så därför behövde jag inte fundera över om jag skulle göra fvp eller inte. Ta en sak i taget är mitt råd. Se först vad KUB visar och som sagt läs på lite om fvp och ta sedan beslut efter visat resultat!

Tror precis som din man att det kommer lite flytningar efter de varit där och bråkat med VUL staven...

Håll i!
  • Tuvalina

Skriver in mig på listan!
    Det verkar visst vara några som är lite inaktuella, hur gör ni med dem, låter dem stå kvar tills de tar bort själva?

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro väntar på ICSI2  Centro Promea Turin, Italien
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel! 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET*** 

pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Oceanney, 42 år,Frankrike, syskonförsök, stimulerad FET2 20/12

***SPRAYAR***

Anne f 41, Trönö, första spraydag 23 dec, IVF försök nr 1.
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  FET 8/12, TD 24/12
    Oceanney, 42 år, Frankrike, syskonförsök, stimulerad ICSI/FET 20/12, TD 2/1

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, Plus 27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS

• Tuvalina
    Maryhe skrev 2011-12-23 22:36:01 följande:
    Jo, men nu med jul och melladagar så tar det för lång tid att få det. Jag måste ju ta en kur på en vecka och sedan testa om igen och det tar ett par dagar att få provsvar. Kliniken vill se ett negativt prov innan jag får ok på nästa försök.
    Rekommenderar dem klindamycin vagitorier eller Flagyl som per oral behandling? Sa de nåt om det`? Synd att de som tog provet inte kunde skicka medicin till dig!

Har du haft några symtom på bakteriell vaginos?

Vad har du för mailadress? Kan kanske hjälpa dig.

• Tuvalina
    Fjällsippan skrev 2011-12-26 11:19:33 följande:
    Men om du har möjlighet att kolla upp det nu under sprayandet så hinner du med en eventuell antibiotikakur innan sprutstarten.
    Ska verkligen kolla upp det ordentligt. TACK!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?