• Skruttefia

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turlid och inanna - kan bara instämma med alla kloka råd ni fått.

Själv har jag en chef som är bra på många sätt, men som klampar på på ett oempatiskt sätt vad gäller barn. Innan jag äntligen blev gravid med lillasyster häromåret fick jag konstanta frågor om jag var gravid och därefter hurtfriska "slappna av" råf. Nu är hon på krigsstigen vad gäller VAB:ande "Ni måste lösa situationen"... Eh, förlåt- Barn blir faktiskt sjuka emellanåt och huvurupplägget är att jag jobbar fram till lunch(börjar tidigt, vid 7) och sen löser av sambon. Men. nu har jag maximal otur att barnen är sjuka just i samband med en av fåtal resor som sambon gör, vilket alltså innebär att jag tar hela VAB:en. Hur f*n ska jag(vi) kunna lösa det på annat sätt {#emotions_dlg.djavulsk}

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    pp08 skrev 2010-11-18 11:06:04 följande:
    Harn vet dock inte att jag håller att planera vara ledig nästa år igen om vi lyckas med denna IVF eller nästa

Men han ställer inte frågor var och varannan månad huruvida du är på smällen, hoppas jag? För det gjorde min chef (en hon) så fort jag kom tillbaks till jobbet efter första barnet...
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    pp08 skrev 2010-11-18 12:58:55 följande:
    Nej

Fast det gör ju mina kollegor. Gick ner i vikt efter födseln (mer än jag vägde innan grav.) Nu har jag dock gått upp igen och är på min normala vikt igen (mycket stillasittande jobb och inte hela tiden igång med en bebis längre )
    Känner igen det där...
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-11-18 13:13:12 följande:
    Men jösses vad jobbigt, jag skulle svara att hon fick sluta med sina fråger, om jag skulle bli det då skulle hon bli den första som får veta det.

Som tur är så vet min chef inget om mina görabarnproblem, han är nog väldig lugn och trygg med att jag har två nästan vuxna barn. Hoppas så in h-e att jag blir gravid snart och släpper en "bomb" på honom.
    Ja, det var jobbigt! Och inte blev det bättre av att jag helt enkelt förklarade att vid min avancerade ålder (då 40/41) var statistiken inte på ens sida även om jag gärna ville ha syskon. Resultatet blev flåshurtiga slappna-av råd. Jag informerade om IVF och hon spekulerade direkt i chanser att lyckas/misslyckas och hur länge vi skulle försöka. När jag väl blev gravid spekulerade hon självklart i MF-risker och sa ytterligare en massa dumheter som jag inte längre vill tänka på Demon

Jag hoppas också att du ska få släppa en bomb snart Solig
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Underverket - jag tycker det låter som om du har en jättebra inställning till ditt jobb. Håller med om att det viktigaste faktiskt är att barnen mår bra och så skönt att du kan ta dagen som den kommer , så som du själv beskriver det.

Jag är ekonom och jobbar på en av de stora bankerna. Sitter centralt och jobbar i gränslandet mellan ekonomi o IT. Försöker så långt jag kan att ta dagen som den kommer, men känner till stora delar igen den situation som Turlid beskrev... Fast jag sitter i "linjen" och är en av dessa människor som ska ta över saker som inte är riktigt färdiga eftersom man tagit bort hälften av det som utlovats och inte heller hann dokumentera vad man gjort. Jag förväntades göra en presentation nu på måndag i ett större sammhang över "mitt" arbete - det var ett skämtuppdrag eller rättare sagt rena självmordsuppdraget eftersom jag fortfarande inte riktigt begriper hur "mina" bitar passar in i helheten eller ens vad som är syftet med dem, så jag är nästan glad över att VAB:a för tillfället

Hmm, när jag läser vad jag precis har skrivit så är det faktiskt helt absurt. Fast, det är bättre än att vara arbetslös vilket jag var ett bra tag innan jag fick bankjobbet - det brukar jag tänka på, vilket ändå gör tillvaron lite bättre

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Sabb rapport från mitt VUL idag:

Det var tre stora + ett gäng mindre på hö äggstock. Hon hittade inte vä äggstock och kommenterade det hela med att "antingen har den gömt sig eller så har den inte svarat alls på behandlingen - vi lär veta vilket på tisdagens ÄP, hö ser tillräckligt bra ut för att vi ska köra vidare"

SÅ, jag är väl nöjd och räknar med att några av äggblåsorna som ligger efter hinner ikapp...

Grattis till ruvning Zinfandel!

Inanna o turlid - intressant att höra era historier. Är tyvärr inte ett dugg förvånad över det ni skriver.

Kram o trevlig helg till alla

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    Fahlvik skrev 2010-11-19 19:48:29 följande:
    Apropå jobb så jobbar jag med tjänstepensioner, ni har väl sett till att ha det via jobbet?!!
    Japp
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Uppdaterar min status

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4, bor i Stockholm

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

pp08 - spännande! Håller tummarna för att det ska lyckas!

Riita - förlåt att jag inte riktigt hängt med i svängarna med namnbytet men jag kommer inte på din gamla signatur... Om du inte vill skriva offentligt i tråden så kanske du kan inboxa mig?

Själv tog jag ÄL-sprutan (Pregnyl) igår kväll kl 22. ÄP imorgon, tisdag, kl 10

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    linköping68 skrev 2010-11-22 13:22:37 följande:
    Har någon erfarenhet av StGörans? Eller IVF kliniken som de kanske heter.... Eller är de olika? Har inte hittat någon adress till St Göran utan bara att de samarbetar med IVF kliniken. Någon som vet?

Det är  samma

Jag och påfågeln går där

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?