IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
sushikatten: du hann och posta medan jag skrev....vad bra att de har behandlat dig med Levaxin. Hur mycket har du sänkt ditt värde till?
sushikatten: du hann och posta medan jag skrev....vad bra att de har behandlat dig med Levaxin. Hur mycket har du sänkt ditt värde till?
Chippichoppi: för mig kan det aldrig bli för mycket av goda råd !
Men nu fick jag behov av lite egoventilering : ....och nu börjar jag också oroa mig för mitt värde. Åh, varför frågade jag inte läkaren en extra gång innan vi startade upp den här gången? Han har iofs sagt att mitt värde är ok (och jag har litat på honom att han vet vilka gränsvärden som gäller för oss med fertilitetsproblem). MEN, så var jag hos min husläkare i förra veckan i ett annat ärende och då frågade jag henne om hon har tagit mitt TSH någon gång, och det hade hon 2009 och då låg det på 2,2... Nåväl, sonen lyckades ju stanna kvar i mig, och det är bara att hoppas att det är samma förutsättningar under den här ruvningen.
Zinfandel: mycket intressant - självmedicinerar du med Levaxin? Och vad är naturligt T4 för något?
Efter dagens intressanta diskussion har jag ringt till min hemortsläkare och ska försöka få en telefontid. Jag vill stämma av vad mitt senaste värde är och vad han har för syn på det hela.
Snösport: jättegrattis till dubbelruvningen och fint resultat ! Spännande med AHA också! Intressant kommentar om TSH. Om jag förstod dig rätt (din läkare) så har vissa ett naturligt TSH på 2,5, men varför ska man inte gå lägre när vissa rekommenderar så lågt som 1,5 för en lyckad graviditet?
Snösport: okej, känner igen det där med att vissa saker åker ut snabbt genom andra örat . Jag ska prata med min hemortsläkare på torsdag så då kan jag höra mig för.
Hoppas att det är är den senaste listan.
VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
Hönan, 38 år, IVF1, vecka 11
***SPRAYAR***
Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
***SPRUTAR***
Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.
***ET***
pp08, 40år IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ET mån 14/2 (långtidsodling)
***FET***
Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
***RUVARE OCH TESTDAG***
pp08, 40år IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
Mamma gås: 38 år. IVF 3. ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2
***GRAVIDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
***Övrigt**
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Välkommen hit, Glenda Glad !
Välkommen hit, Thuleslapper - och grattis till ruvningen !
Hönan: jag brukar känna mig som en gammal, gammal tant när jag sprayar; glåmig, håret blir livlöst, trött, huvudvärk och lite muskelvärk. Andfåddhet känner jag inte igen, men allmänt fysiskt orkeslös kan jag bli. Biverkningarna försvinner nästan genast då jag börjar med sprutorna, som tur är.
Sunseed: jo, för mig kan det kännas som mensvärk efter ET. Äggstockarna ömmar efter äggplocket (min läkare liknade det vid att äggstockarna har 2 stora blåmärken) och sedan kan en biverkning av progesteronet också vara just molvärk. Skönt med lyckorus, jag känner detsamma dagarna efter återföringen . Dessvärre infinner sig oron nästan alltid efter några dagar in i ruvandet, dock.
Sunseed: grattis till frysisarna !