• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-02-21 17:55:56 följande:

Hoppas för din skull att det är inte mens! Håll ut till TD! Kram! Kanske får du avstå från Skål även om det är gott!

Vad du är gullig, men det är nog tämligen kört. Min mens har alltid varit som en klocka var 24:e dag, och det är precis 24 dagar sedan jag fick min senaste blödning. 
  • Sunseed

Jag slutar med mitt progesteron idag efter att ha pratat med kliniken. Då blödningen nu är precis som vanlig mens sedan igår så sa dom att chansen är tämligen obefintlig till att det ska ha blivit något.
    Vi kommer inte att påbörja något FET i dagsläget. Jag har sökt kurator för att prata med (det är mycket som händer i mitt liv på alla plan, även utanför det här) så det känns inte riktigt som läge för att köra på. Varken kropp eller själ är redo för det. Men jag blir nog kvar här tjuvkikandes lite ändå om det är okej. Jag har ju fått lite nätvänner som jag bryr mig om och jag vill verkligen hålla mina tummar och fortsätta vara med.

Hoppas att ni vänder trenden. Hjärta 

• Sunseed
    sushikatten skrev 2011-02-21 20:30:46 följande:

Åhhh vad tråkigt och som du säger så känner man sin kropp. jag har hoppats in i det sista men tyvärr brukar det vara rätt vad jag har känt men jag tycker att det alltid finns lite hopp. Det får bli lite vin i helgen.

Snösport; ja det är en pärs att ruva o vad man hinner tänka mycket.

innana68: ja ibland är det bättre att jobba än att sitta hemma och grubbla. Funderar oxå på hur det kommer att gå för mig här och om det är någon idé att fortsätta. Du har kanon värden och det tror jag absolut inte ändrar sig så snabbt. Jag kommer att be kliniken att göra ett nytt amh prov för att kolla om det är någon idé. Vet inte vad mannen säger. Börja kännas mer och mer att nu är det över och att det får bli hemmaförsök för våran del. Ja ena dagen vill man göra allt o nästa tycker man att man har ganska bra själv när det ändå inte funkar, Börjar blir förkyld och då är det sköntatt rå om sig själv.  Måste försöka tänka positivt.

Zinfandel: Jag kör inte för tillfället äl tester men känner lite grann som du att det blir mer och mer känning under äl och mindre sekret.

Då skålar vi mentalt till varandra i helgen. 
    Det där med hemmaförsök kanske inte är så dumt. Man har hört talas om många som har "gett upp" för att därefter bli gravida. 

Jag hoppas hoppas att det händer något. Men som du säger, tills dess måste man ju försöka ta sig samman. Jag ska göra det... strax.. om några dagar. Glad
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-02-22 11:56:22 följande:
    Dina symptom är väldigt lovande! Du verkar ju faktiskt vara Gravid! Spännande! Precis de symptomen hade jag när jag var gravid i oktober. Kul att du jobbar i modebranschen. Är tokig i allt som handlar om mode fast jag jobbar med böcker och information Flört ...
    Det låter onekligen lovande. Heja!
  • Sunseed

Får jag fråga en känslig fråga... Har ni tagit banklån eller har ni sparat först eller hur har ni gjort. Det är ju ganska dyrt. Vi flyttade till hus förra sommaren, inte för att det är så mycket dyrare än vad vi betalade för att bo i lägenhet, men det har gått en del pengar på att fixa här och där. Det går ju inte på nolltid att spara ihop massor med pengar även om vi har en liten buffert.

Vi har tre blastisar i frysen och om vi skulle behöva tre FET-försök är det 30 000 kr. Om det skulle misslyckas så kostar ett komplett och nytt försök ca 24 000 kr. Med andra ord behöver man ha runt 50-60'. För det känns ju dumt att köra halvdant om man ändå ska fortsätta. Rent krasst känns det som att man borde ha runt 100'. Har ni sparat ihop allt först eller har ni liksom tagit en sak i taget?

Om ni inte vill svara här kan ni pm:a. 

• Sunseed

pp08: en kram till dig Hjärta

Tack för era svar. Vi har bestämt oss för att avvakta ett tag och bli starka igen. Njuta lite av livet rent allmänt. Sedan tar vi nya tag. Om vi inte lyckas själva bokar vi tid för FET framöver.

• Sunseed

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    .
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  BF 26/10.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-02-22 22:12:37 följande:

Sunseed: ååh, trist för dej!   Nu vet du att ruvningen är det värsta inte gynbesök, äp och ET...om du vill testa igen Kramar på dej!!!

Nejdu, försök inte lura mig här.. Tiden mellan ÄP och ET är den allra värsta. Skrattande
    Vi avvaktar nog lite. Det har varit lite mycket dom sista månaderna, så nu tänkte jag bara ladda batterier och ta hand om kropp och själ på alla sätt ett tag. Sen så kör vi nog igen!

Ett stort lycka till - jag följer er här i periferin och hoppas och håller tummar. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?