• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuvalina skrev 2012-01-16 19:42:24 följande:
    Åh vad jag känner för allt ni berättar, jag ska sätta mig ned sen i lugn och ro och ge lite respons på det ni skriver!! Jag behöver akut er hjälp nu. Litar inte på någon läkare längre efter allt som hänt. Först skulle jag göra långa metoden med nedreglering och global-f. Nu visar det sig att som jag misstänkte att jag fått cystor eftersom jag börjat spraya på dag 1. Nu helt plötsligt ändrar en annan läkare på hela behandlingen. Nu ska jag börja med sprutor när jag får mens istället som jag ska framkalla genom Primolut nor. Det jag undrar är återigen, vad bestämmer vilken behandling man får? jag trodde jag skulle göra den långa metoden av en särskild anledning. Om det är så enkelt att byta. Varför fick jag då inte göra den korta metoden på en gång? Jag är så rädd att allt kommer gå fel! Tacksam för all er erfarenhet! Läkaren var verkligen en socialt inkompetent tölp!

men fy vad trist :(
    Jag kan inte svara på vad skilladen är men kan du inte ringa första läkaren, om du kände det kändes bra med honom, och ställa frågorna till honom. Säg att när du kom hem så kändes det inte som du fått svar på dina frågor och det är för mycket tid, känslor och pengar som står på spel för att det inte ska va på bra grunder ni ska göra förösket. Kanske bättre ni väntar en månad och börjar om om det inte känns rätt... Kram  
  • MissBoring

Här är en ledsen tjej måndag å tisdag har jag haft en del molvärk på eftermiddagarna å det har ju känts bra efter att jag inte haft så mycket symtom men vid 04 i morse vakna jag av riktig ordentlig mensvärk... Hade ett clar blue med indikator hemma så jag tog det å det visade gravid 1-2 v å det är för lite det ska visa från när man blev gravis å det borde stått 2-3 v för jag hade ju äl på nyårshelgen...så nu är det bara å vänta på blödningen :'(

• MissBoring

Tack fina zin å tjorven för uppmuntran! En dum fråga till då... Ska jag gå till bm eller? Har ju inte tid hos min gyn förrän om två veckor...

• MissBoring

Usch vad tråkigt Vi4 precis vad jag är rädd för nu också. jag ringde vc å hon skicka mig till bm som sa jag skulle ringa kvinnoklinniken å de ska nu ringa upp vid 15! jag vet det kan va bra med molvärk men det här gjorde riktigt ont... Men bm sa att det faktiskt kan göra riktigt ont fast hon tyckte jag skulle kontakta kk eftersom jag redan har 3 mf å en misslyckad +vf på mindre än ett år. jag återkommer! tack söta ni för pepp och råd

• MissBoring
    Söte79 skrev 2012-01-18 13:29:56 följande:
    Miss boring, jag vill bara skriva att jag hade 2 nätter i rad så ont att jag grät och kallsvettades... Så det är nog som din kontakt sa, det kan göra riktigt ont. Kram.

Åh det va skönt att höra. Det mol nu med men lite mer normalt känns det som. Ja i natt va det illa... Hoppas hoppas nu då det är växt värk! Är på toa hela tiden för att torka å så vill jag ju inte behöva känna.. :-/ så jag hoppas dom är snälla å tar emot mig för ett prov. Hur gjorde du, bara väntade å hoppades på det bästa?

hur går det för dig nu har du slutat blöda? (för visst va det väl du.. :$ )
  • MissBoring
    Söte79 skrev 2012-01-18 18:18:18 följande:
    När jag fick så ont på natten så ringde jag min IVF sköterska. På min klinik går vi ett nummer vi kan ringa dygnet runt. Hon lugnade mig och sa att så kan man känna! Men eftersom jag gått en gång i veckan på UL så behövde jag inte vänta mer än en dag på att få se att fostret mådde bra. Jag förstår precis hur du känner för jag fick fullständig panik där på natten. Kunde inte ligga still utan bara vände och vred mig samtidigt som jag kallsvettades. Jodå det är jag som blöder. Det är bättre vissa dagar och sämre vissa. Men bebis mår fantastiskt så det är viktigast!! Ska på KUB i morgon, v 12+6. Lite nervöst. Men iaf jag har haft världens problem med blödningar, smärta och hinnavlosdning. Så även om det känns skit och hoppet börjar tryta så kan det gå bra!! Jag ska försöka själv att börja njuta utan att vara rädd precis hela tiden.
    Jag önskar dig och alla här inne det bästa!!

Men oj vilken klinik går ni på? fantastiskt att få ringa mitt i natten när man är orolig!! Lycka till imorgon, alla tummar och tår hålls!!

Till mig ringde en sköterska från KK i eftermiddag och jag berättade om hur ont jag hade i natt och hur rädd jag är för missfall etc och hon prata med en kollega och så fråga hon lite till för lite lät det som: ja men vad vill du att vi ska göra för går det på tok så gör det ju det iaf.. men hon frågade fint lite mer och då sa jag att för mig skulle det va skönt att komma och få se om halten är som den ska och om den inte är det så skulle det va bra att få med mig ett provresultat för vidare försök, att jag kan få en lite hjälp att förstå varför det inte går vägen. Då pratade hon med kollegan igen och så kom hon tillbaka och sa: vi ska ordna så att du får en tid med vår läkare imorgon bitti så får du prata och gå igenom dina tankar med honom och så får ni komma fram till vad det är för prover som ska tas Glad Hoppas han nu är lika förstående! Så får vi se vad det blir för prover.  
    Skönt att bli bra mottagen iaf Glad 
  • MissBoring

Tack alla för tankar och att ni försökt få mig hålla hoppet uppe, har varit jätte skönt idag att titta in på fl och känna att det finns tankar och hopp för oss!

Vi4 Jag tror att det är jätte bra om du iaf får tala om vad du tycker och tänker om hur ni blivit behandlade, även om det inte leder till att ni får några pengar tillbaka. Jag är också sån att jag funderar mycket och oftast kan jag inte släppa det förrän jag har fått sagt min mening. Lycka till!

Thule, hoppas din kompis kan hjälpa dig så du får den hjälp du vill ha, dumma läkare :(

Dagen har varit lite omtumlande och jag har läst en del från mobilen.. har jag missat någon så håller jag tummarna för er framgång!

• MissBoring

Hej på er allihopa!

tack för alla hållna tummar å tankar

Jag fick börja med att göra ett hcg i urinen innan hon undersökte mig å det visade vaklart negativt å hon såg heller inget på ultraljudet så som det lät på henne va hon tveksam om det varit nått alls!? När jag sa jag ju gjort 3 tester hemma så sa hon att dom kan man ändå inte lita på... Men att det kunde ju kanske va ett utomkvedeskap (eller vad det nu heter) men jag fick iaf gå å ta ett blodprov också så att hon skulle få ett ordentligt svar. Så det känns helt skit nu men inget ont utan nått gott...hon erbjöd mig en missfallsutredning och utlovade massor med prover om jag ville! Å det är klart jag vill det. Så här vill man ju inte ha det att var tredje månad typ bli gravid å få missfall för det orkar jag inte länge till Synd bara för det va lite strul med sjuka läkare så när jag satte mig för att få remissen till lab så blev jag uppropad igen å jag trodde det ju va sköterskan men då va det överläkarn som bad om ursäkt för att jag fått vänta... Hade ju suttit fint att hamnat direkt hos henne men riktigt så bra blev det inte.

skönt viktoria att det gick bra

hoppas det gjorde det för dig med maryhe på vul

• MissBoring

Tack för att ni är så snälla. Vi ska ta och åka till mamma i helgen å hjälpa henne lite. Ta hnd om er å lycka till med allt som är på gång i tråden! Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?