Söte79 skrev 2012-01-18 18:18:18 följande:
När jag fick så ont på natten så ringde jag min IVF sköterska. På min klinik går vi ett nummer vi kan ringa dygnet runt. Hon lugnade mig och sa att så kan man känna! Men eftersom jag gått en gång i veckan på UL så behövde jag inte vänta mer än en dag på att få se att fostret mådde bra. Jag förstår precis hur du känner för jag fick fullständig panik där på natten. Kunde inte ligga still utan bara vände och vred mig samtidigt som jag kallsvettades. Jodå det är jag som blöder. Det är bättre vissa dagar och sämre vissa. Men bebis mår fantastiskt så det är viktigast!! Ska på KUB i morgon, v 12+6. Lite nervöst. Men iaf jag har haft världens problem med blödningar, smärta och hinnavlosdning. Så även om det känns skit och hoppet börjar tryta så kan det gå bra!! Jag ska försöka själv att börja njuta utan att vara rädd precis hela tiden.
Jag önskar dig och alla här inne det bästa!!
Men oj vilken klinik går ni på? fantastiskt att få ringa mitt i natten när man är orolig!! Lycka till imorgon, alla tummar och tår hålls!!
Till mig ringde en sköterska från KK i eftermiddag och jag berättade om hur ont jag hade i natt och hur rädd jag är för missfall etc och hon prata med en kollega och så fråga hon lite till för lite lät det som: ja men vad vill du att vi ska göra för går det på tok så gör det ju det iaf.. men hon frågade fint lite mer och då sa jag att för mig skulle det va skönt att komma och få se om halten är som den ska och om den inte är det så skulle det va bra att få med mig ett provresultat för vidare försök, att jag kan få en lite hjälp att förstå varför det inte går vägen. Då pratade hon med kollegan igen och så kom hon tillbaka och sa: vi ska ordna så att du får en tid med vår läkare imorgon bitti så får du prata och gå igenom dina tankar med honom och så får ni komma fram till vad det är för prover som ska tas
Hoppas han nu är lika förstående! Så får vi se vad det blir för prover.
Skönt att bli bra mottagen iaf