• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed, du gjorde väl antibiotikabeh i våras? Tog du Lactal och ovesterin med? Vilken antibiotika tog du? Det kan också ha hjälpt!

• Tuvalina

Hemulen, vilket fint resultat och grattis till två finingar!

Hur länge har du ätit inofolic plus? Två mån?

• Tuvalina
    mba12 skrev 2012-09-12 21:03:02 följande:
    hemulen grattis, vilken klinik går du hos? Undrar om man kan få 2 embryo instoppad här hemma?!
    Det kan man få i Falun. Jag skulle fått det om det hade blivit två embryon. Nu har ju vi bara fått ett bra embryo per IVF-försök. Men nästa gång kanske...
  • Tuvalina

Min plan inför IVF 4:
    Inofolic plus denna cykel fram till ÄL
    Inofolic morgon efter ÄL även kväll
    Prasteron 75 mg/dag
    Omega-3 3000 mg/dag
    D-vitamin 125 mikrogram/dag
    Fertile xx 20 dr x 3/dag.

Dunder antibiotikakur à la Ludmila med efterföljande friskvård

Förmodligen Crash IVF om normalt FSH på dag 3.

Kräva att få AHA trots att äggen ej har hårt skal.

Prednisolon efter ET 15 mg/dag.

Vill dela med mig av det jag tror på!

• Tuvalina

Linköping, vilken jäkla träbock!!
    Vet inte om det är den forskaren han pratade om, men faktum är att det finns en forskare i USA som håller på och söker patent på DHEA för kvinnor med låg äggreserv.

Om man ska söka patent på en sån sak måste man vara VÄLDIGT säker på sin sak.

Kan ta fram artikel om det!

Kram!

• Tuvalina

Linköping, vad din träbock av läkare inte vet är just det att för att överhuvudtaget söka patent på en metod i USA så måste man ha vetenskapliga bevis. Jäklar vad jag skulle vilja sätta dit den där träbocken!

Hoppas samtalet med mannen gått bra nu och säger också grattis till dina äggblåsor!!!

• Tuvalina
    linköping68 skrev 2012-09-14 20:09:56 följande:
    Tror tyvärr att mitt FSH är lite högt. Senaste provet jag tog var förra måndagen, någon dag innan mens och då var värdet 17.
    Ska läsa lite om crash och höra med CFC. 
    Men dagarna innan mens... är det rättvist att gå efter? Tänker att det bästa är ju på dag 2-4 att mäta, eller?

Ja hör med CFC, men jag tycker de borde kommit på det själva. Sven verkar ju gilla crash mycket...
  • Tuvalina
    Linköping, tror på ditt ägg där!!

Rita! Var ska du göra Crash IVF? Var det inte på CFC?? Svend har uttryckligen sagt till mig när jag frågade i hans frågespalt på CFC:s hemsida att Crash IVF är för kvinnor med cykler kortare än 27 dagar, de som är low responder men som har normalt FSH!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?