• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2012-09-18 09:28:55 följande:
    Linköping, kom att tänka på en sak i natt och det var att tempen ju går upp av ovitrellen och att det kanske ändå kan ha varot så enna gång att de inte hade "stuckit iväg i förtid". Jag tänker att det ju var två kvar och att "skrynkliga" ägget kanske kan ha varit skrynkligt av någon annan anledning? Eller var det solklart att det hade stuckit iväg?

MsBoring, ja tempningen är ju ett kapitel för sig det med. Denna gång var jag nöjd med tempningen för tempen gick ner ett par daga innan mens så jag behövde aldrig börja hoppas på lyckat hemmaförsök.

Bengalen, men så härligt med lång och fin cykel nu! Kul att du hänger på inom kort! {#emotions_dlg.flower}
    Eftersom jag aldrig förstått mig på Fertilyfriend, antar det är för att jag ej betalat så har jag tempat och skrivit in i min kalender i tel. Denna månad hade jag 36,1 innan ÄL och 36.6 efter. På dag sju efter ÄL sjönk tempen till 36.5 och nu har den stigit till 36.7. Snacka om att det är spännande nu! Ska nog följa tempen nu tills cykelns ände... så får vi se om den stannar kvar eller går ned...

Jättehärligt Bengalen att läsa att dina cykler blivit längre!!! Underbart ju!
  • Tuvalina
    Rita70 skrev 2012-09-18 08:34:07 följande:
    Tuvalina: ja det är CFC som har föreslagit Crash till mig. Hm, ska nog maila och fråga om mitt FSH då. Jag har mailat Falun också, får se om de vill ta emot oss. Men det är väl tveksamt. När kör du igång din behandling?
    Ja, hör med dem om ditt FSH värde. Vad jag förstår är ett normalt FSH av största vikt annars gör man inte Crash.

Jag ska ta ett nytt FSH dag 3 nu efter mens och om det är normalt så gör vi Crash annars gör vi vanligt IVF.
  • Tuvalina
    Rita70 skrev 2012-09-18 13:51:52 följande:

Hallå igen, jag mailade Falun igår för att höra om vi kan få göra IVF behandling där trots mitt låga amh och förmodligen höga FSH. Är det någon som går i Falun som vet om de är snabba på att svara eller om man ska ligga på för att få svar?

Min erfarenhet är att det är bättre att ringa dit eller när man skriver ställa brevet till Staffan Nilsson.
  • Tuvalina
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 

Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sushi, 42 år. IVF 6
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Ypke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Bengalen: 39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3:e IVF/japanen på CFC Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF.

***SÄNGHALMSLIGAN***

Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***

Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8.
    Vi 4, 41år, (syskonförsök), IVFnr1 =mf, IVF nr2=minus, nu sprutstart IVF nr3 19/9 (menopur 375IE, korta metoden).

***RUVARE OCH TESTDAG***

pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Ania Kasia, 38 år, RPC Uppsala, FET med TD 8/9
    Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). Nu IVF 3 TD 30/9.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL TD 24/9    

***GRAVIDA***

Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.  
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13
    Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. VUL 9/10

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS.
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden.
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125 g, 48 cm.

• Tuvalina

Jag delade upp dosen på morgon och kväll. Jag tror det bara är positivt. Det blir en mer jämn balans. Jag fick ju dock två omogna ägg den gången men det Tror jag kan ha att göra med att mitt prolaktinvärde är förhöjt igen. Det har det säkert varit hela sommaren... Trögt. Det sänker ju ned fertiliteten rejält...

Mary har det bra! Det går väl säkert att inboxa henne. Hon rör sig lite här på FL ibland i alla fall.

• Tuvalina

Åh Hemulen!!!

Inofolic, inofolic plus och kortison är en hit!!

Underbart att läsa!! Grattis!!

• Tuvalina

Vi blev rådda att göra ÄD nu. Varit i Falun idag på samtal. Visst är det en hel del som blivit rådda till det men som sen ändå blivit gravida med egna ägg?

Jag blev ändå förvånad att han rek det då vi ändå fått fina embryon tillbaka vid ET. Känner mig ganska förvirrad nu och sorgsen.

Vi känner ingen ung mamma heller som kan bli donator...

Först ska vi dock göra ett IVF till. Hoppas några mån ätande av inofolic och DHEA gjort susen.

Kanske borde vi prova CFC en gång med. Jag är inte riktigt där än tror jag och min man är det verkligen inte.

• Tuvalina

Tack anonym och MissB, ska verkligen höra med CFC om deras åsikt.

Vad är det som fått dig anonym att föredra trianglen? Jag är inriktad på CFC då många här varit där och fått goda resultat m.m.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?