• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turlid: mina tankar har vandrat till dig flera gånger idag - vad skönt att FVP är avklarat. Fortsätter att hålla tummarna, så klart! Härligt att läsa att din känsla är positiv, och att den lilla krabaten ger sig till känna redan!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-08-10 10:12:59 följande:
    Ego: har fått klartecken från CFC att köra Japaner efter min 40-årsdag!! Så nu är allt tryggat, först tömmer vi frysen hemma sen drar vi dit (om vi behöver det då..), puhh!! Skrattande 
    Låter som en mycket bra plan! 
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-08-10 20:09:24 följande:
    Oh, men tack så mycket, det värmer verkligen. Läste att ni lyckades i sänghalmen i sista stund, håller så klart tummarna att ni prickade din ÄL och ägget grodas nu så det knakar.
    Tack !
  • Fjällsippan

Zin: vet inte hur min Ivf-framtid ser ut. Men om det blir ett fullförsök till för vår del så blir det nog inte i Sverige. I så fall blir det förmodligen CFC.

• Fjällsippan
    Anne f - mitt hjärta frös till is när jag läste om er ofattbara förlust. Beundrar er styrka; och tror och hoppas att det kommer att gå bra för er framöver. Vad gäller FSH så har min läkare sagt att det kan vara väldigt "hoppigt"; och han tycker därför man inte kan utläsa så mycket enbart från det värdet. Jag vet dock inte vilka faktorer som gör att det ibland visar högre resp. lägre. 
  • Fjällsippan
    Mamma gås skrev 2011-08-14 00:00:15 följande:
    Haha.. en fråga till nu när jag ändå är igång...

Är det nån som fått trombyl av er som går på CvL??  
    Nix, ingen Trombyl på CvL. Jag kör 1/4-dels Albyl Minor istället.
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-08-14 00:58:45 följande:
    EGO - sprutdag 3 idag och nu börjar känningarna av sprayen ge med sig... 
    Åh, vad skönt! Den där övergående känslan av sprayen är en sådan lättnad!
  • Fjällsippan
    Fruttan2 skrev 2011-08-14 18:52:16 följande:
    Jag har bytt klinik, därav bytet från ostimulerat till stimulerat. På förra kliniken förespråkade de ostimulerat, vilket jag rent logiskt håller med om. På nya stället är det tvärtom, där förespråkar de stimulerat. Jag kan tycka att det resonemanget låter logiskt också ja ja, nu får vi prova båda. 

Jag har sprutat 75 ie Gonal-F i 10 dagar fr o m dag 7 och sen ovitrelle igår kväll. Sen ska det alltså sprutas ytterligare ovitrelle samma dag som FET och sen en till efter ett par dagar. Det är allt. 

När kör ni igång? 
    Intressant upplägg på stim FET! Låter jättebra, tycker jag. Gör dom VUL innan första Ovitrellen (är nyfiken, då jag kanske ska presentera det här upplägget för min läkare)?
  • Fjällsippan
    Fruttan2 skrev 2011-08-14 18:56:00 följande:
    Det låter ju bra med ovitrellen, men undrar varför de inte ordinerat Prog...? Jag har ju kvar en del hemma från tidigare, både crinone och vagiatorier (glömt vad de heter). Vågar jag självmedicinera mig? Kan jag förstöra ngt?

Du är inte nedreglerad, så egentligen behövs nog inte progesteron. Men jag skulle nog ta i alla fall,  åtminstone 1 vagiator/kväll.
  • Fjällsippan
    Skytten skrev 2011-08-15 09:14:38 följande:
    Tack Mamma Gås! Jag ska försöka be om vul så jag slipper noja. Gyn ringde idag och gav mig en tid så nu börjar det. Overkligt.

Grattis till sprutstarten, det kommer att gå suveränt!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?