• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-15 05:44:58 följande:
    jahaja... ett tredje inseminationsförsök på 4 dagar lyckades i går kväll   
    Härligt att ni lyckades med inseminationen den här månaden också ! Bra jobbat! 
  • Fjällsippan
    Fruttan2 skrev 2011-08-14 19:03:22 följande:
    Ja, det blev två VUL. Ett på sprutdag 6 och ett på sprutdag 10. Jag har ganska långa cykler i mig själv så jag tror att de hade väntat sig att bara göra ett VUL och då kunna se när det var dags. 

Har du gjort stim.FET förut? Visst går du på CvL nu?  
    Tack för svar! Jag har 3 stim FET och 3 ostim FET med mig i bagaget från Huddinge. Har inte gjort någon på CvL (embryot överlevde inte). På Huddinge körde de med progynon/progesteron - och jag gillar inte progynonstimulering. Känns inte rätt, helt enkelt. Så antingen så kör jag ostim FET nästa gång, eller så lägger jag fram ett förslag på annan stimulering till min läkare (som brukar vara rätt flexibel).
  • Fjällsippan

*flyttar fram listan*

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.
    mamman0301 39 år IVF Cura Malmö IVF 2 börjar med sprutor ca 15 aug
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i sept

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 2/7, BIM 17/7
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET***
     pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer 12/8 SU  

***SPRAYAR***

Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC spraystart 26/7

***SPRUTAR***       

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Fjällsippan
    callimero skrev 2011-08-15 15:22:08 följande:
    Jag är rätt deppig, det är tungt hemma. Försöker ta en dag i taget och ser fram mot att komma iväg på torsdag. Laddar med böcker, myskläder, hemma-spa produkter och kamera.
    Tack för leveransen av Inofolic, och ett intensivt fikasnack . Låter som en klockren packning; hoppas att du får det riktigt skönt på resan!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-08-15 15:56:37 följande:

EGO: Idag har jag varit på besiktning av underredet och fått klartecken att det är bara att köra på med FET. Redan denna månaden om jag vill. Min läkare tycker inte att jag behöver vänta till nästa cykel annat än för mentala skäl men att jag får göra som jag vill. Hon tyckte att mina äggstockar ser väldigt fina ut och att det är väldigt positivt att ha lyckats 2 gånger av 5 och slemhinnan brukar vara tjock och fin så det är ingen idé att ge upp än på ett tag (även om ekonomin snart kommer sätta stopp).  Så jag kan börja testa med stickor på torsdag om jag vill och kanske göra FET nästa vecka eller alternativet vänta en månad och göra FET i september. Jag har också fått progesteron utskrivet även om min läkare inte tycker att det behövs. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Vad tycker ni? Ska jag låta kroppen vila ännu en månad eller göra FET nu direkt? Jag har hela tiden varit inställd på september så detta blev lite oväntat men jag har ju veckan på mig att fundera!

Så glad att höra att allt ser fint ut och att läkarna ger klartecken! Svårt att råda om du ska vänta en månad eller inte; personligen så har jag aldrig gillat att "vänta" utan kör alltid på så fort allt ser fint ut. Behöver du lämna besked nu; annars kan du ju börja med ÄL-stickorna och se dagarna an och se hur det känns först när det är dags för ägglossning. 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-08-15 15:59:12 följande:
    Inanna: kör på! Varför vänta Flört Sägs ju vara bästa månaden på året för IVF-graviditet Solig
    Va, är augusti bästa IVF-månaden? Jäklar, då missade jag den i år!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-08-15 16:12:22 följande:
    Jag också.. SkrattandeSkrikandes{#emotions_dlg.flower}
    Nåväl, kom just på att jag kan trösta mig med att det verkar som att jag är en höst/vinterplussare ändå. Har gjort flera återföringar under sommarhalvåret, men de gånger jag har fått plus har det varit i oktober och februari. Håller tummarna för att du är en september/oktober-plussare!
  • Fjällsippan
    Skytten skrev 2011-08-15 16:23:42 följande:
    En annan sak som jag kom att tänka på. Kan det vara cystan som blöder? Jag kanske inte alls har mensen??? Hur vet man det? När jag frågade sa läkaren att min slemhinna såg tunn ut, att det var bevis nog. Stämmer det?
    Hjälp! Nu behöver jag era kloka svar. 
    Jag kan ingenting om cystor och blödningar. Men visst finns det ett par andra i tråden som har haft cystor under behandling? Så vitt jag minns så försvinner de flesta cystor av sig själva (jag har haft cystor som försvunnit); annars finns det ibland möjlighet att punktera vid äggplocket. 
  • Fjällsippan

Turlid: åh, vad skönt att svaret kom så snabbt, och att du nu slipper oron över kromosomavvikelser. Fortsätter att håller tummarna för att antikroppsprovet kommer att gå lika bra. Är det här samma problematik som vid RH-immunisering (minns att jag kontrollerades kring det är då jag är RH- och fostret RH +)?

• Fjällsippan
    linköping68 skrev 2011-08-16 11:30:58 följande:
    Hej alla

Har inte varit aktiv under en tid pga lite personliga saker, och nu har det blivit lite mer strul med allt. Därför vill jag gärna ställa 2 frågor till er kloka på denna tråd......

Har någon av er upplevt en mens där det först kommer vanligt blod, inte så mycket, under ca 2 dag, men sen att den övergår till en kantarellgul vätska. Inte grumligt eller klumpigt. Bara som gul vätska. Ingen direkt lukt och inte ont i magen? Har haft detta skumma och väntar på tid för att få komma till gyn. De ansåg inte att det var akut så jag får vänta....

Denna fråga kan kanske uppfattas lite stötande och klumpig, men det är inte min mening, utan jag söker bara svar och har inte hittat några bra på nätet..... Jag tar temperaturen varje dag för att följa ägglossning. Har tydliga skillnader mellan innan Äl och efter. 
    Kan det vara så att man kan vara gravid trots att temperaturen går ned som den gör då mensen kommer. Alltså att man har låg temperatur, men ändå gravid. Har bara läst att hormoner gör så att temperatruren går upp efter ÄL.

Kanske lite röriga frågor, men förhoppningsvis förstår ni kloka  Skrattande        
    Inga frågor kring fertilitet och allt därtill är stötande eller klumpiga i vår tråd Solig .

Gula flytningar förknippade Sundsvalls-Ludmila med bakterieinfektion. Hoppas att du får komma till gyn snart och få klarhet kring det här.

Som jag har förstått det så vid graviditet så brukar man ha en s k trifasisk temperaturkurva; det vill säga att kurvan går upp i 3 steg. Det är graviditeten som styr tempen; och jag tror inte att det kan bli omvänt - att tempen går ner trots graviditet och därmed orsaka mens. Förstod jag dig rätt?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?