• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-06-02 20:51:45 följande:
    Men Anne... nu blir jag heeelt tårögd...!! Är det verkligen sant?! Men guuud så underbart!!! Du ser!! WoW!!! Shit, shit, shit!!!! Så galet wundernice!!! SkrattandeSoligHjärta{#emotions_dlg.flower}
    Skrattande
  • Sunseed
    Maryhe skrev 2012-06-02 21:27:29 följande:
    Tack  gulle dig, det är i morgon!Hjärta
    Men den goda karamellen Anne bjöd på ikväll  räcker att suga på i flera dagar!
    Jag  blev så glad och upprymd! Brukar aldrig dricka något när jag är ensam men nu fick jag en sån lust att skåla! Skål
    Skål. Jag tar ett glas till med rött. Skål för alla underbara, fina. 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-06-02 21:52:04 följande:
    Skål, skål, gissa vad jag har i mitt glas :)) rätt svar vinner ett plus hahahaha :)
    Zinfandel!!!!!!!!!!!!!
    Vinner jag ett plus nu??? 
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-06-05 12:33:46 följande:
    Fick brev från Falun idag där det står att sex embryon uppdelade i sex strån är frysta Glad
    GRATTIS!! Solig
  • Sunseed

Cathy: Tack för ett jättebra inlägg. Jag har sparat länken och tänkte ta det med både min nya husläkare och Samir på kliniken framöver när det är dags för FET.
    Jag har visserligen lite Prednisolon hemma från Thailand, men det var för få piller. Ca 30 st 5mg och dom räcker nog inte så länge?

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-06-05 19:44:16 följande:
    Ang Pred så är det bra att ta 15 mg runt återföring. Glöm inte att både trappa upp och trappa ner ordentligt. 
    Hörru Pred-drottningen. Jag måste ställa en fråga.
    OM jag inte får tag på mer Pred än jag har hemma, ca 30 piller om 5mg - hur hade du portionerat ut det vid ett FET då? Det är ju bättre än inget om jag får nobben från läkarna. Skrattande 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-06-05 20:21:43 följande:
    Haha, det var ju också en titel Oskyldig

I så fall hade jag tagit så här, låt säga att FET är på CD 15.
    CD 11-12: 5 mg
    CD 13: 5+5 mg
    CD 14-16 : 10+5 mg
    CD 17-20: 5+5 mg
    CD  21- TD eller så länge de räcker: 5 mg
    Det är du det. Jag litar till 200% på dig i immunologi-frågan. 
    NU råkar det vara så att jag har räknat dom.. Dom är hela 100 st!
    Så förlåt om jag tjatar, men hade du gjort samma upplägg då`?
    Det såg verkligen inte ut som att det var så många i den lilla apotekspåsen, men nu när jag räknade (nyss) så fick jag en chock. Det ser ut som att nästa FET åtminstone är räddad! Solig

Orkar du med en fråga till innan jag är tyst? Tomte
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-06-05 21:07:53 följande:
    Sunseed - Jag fick ju Prednisolon efter att jag frågat Falun, så det ska nog inte vara några problems för dig. Glad Jag kommer få 40 st 5 mg över om du vill att jag ska skicka dom till dig?      
    Hur många går det åt i din behandling?
    Jag såg just att jag har 100 st!! Skrattande Prisa svärmor som gick till apoteket i Thailand!

VAD exakt sa du för att få Prednisolon? Jag förstår att du har haft den kvinnliga dr S, för dom manliga har jag redan provat med och dom var inte medgörliga. Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?