• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed - Kul att du tittade in! Bra att du håller lite koll på oss och vi tar tacksamt emot alla hejarop! Positivt att akupunkturen gett så bra resultat och att din ÄL verkar vara på gång igen Shit vad coolt med en retromoppe! Jag som inte kan ratta en bil och aldrig suttit på en moppe är stum av beundran Tungan ute!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-06 18:37:35 följande:
    Varför vågade du inte Inanna...?
    Jag var lite orolig för hemmablandandet men det hade nog löst sig ändå Skrattande! Skämt åsido tyckte min läkare att vi kunde avvakta med Menopur då Gonal-F funkade så bra på mig första gången och att det kanske bara var en tillfällighet att det gick så mycket sämre IVF 2. Men om jag hade insisterat på Menopur hade jag nog fått det och jag kommer ta det om det gudinna förbjude blir en nästa gång!
  • Inanna Li
    Lenafena skrev 2011-05-06 18:31:52 följande:
    Hej!

Jag tänkte hoppa in här hos er om det går bra :) Har följt tråden så det känns som om vi är gamla bekanta redan! Jag är 41 år och genomgår just nu mitt första ICSI på Carlanderska i Göteborg, har andra ultraljudet imorgon och sen börjar det bli spännande... Är lite rädd för äggplocket - har läst massa trådar om det, men det lär väl inte göra mer ont än när man ska föda längre fram förhoppningsvis :) 
    Sprutar Gonal F 375/dag och orgalutran varje dag nu, klarade för mitt liv inte av att göra det själv, så sambon får rycka in och när inte han kan så har vi som tur är en kvällsöppen vårdcentral... De gör ju inte det minsta ont de där sprutorna, så jag fattar inte att jag är så mesig ;)

Välkommen hit! Lycka till med VUL imorgon. Förstår att det känns pirrigt när det är första gången! ÄP gör verkligen inte lika ont som att föda. Du får antagligen massor av morfin och känner inte så mycket under själva plocket. Däremot kan det kännas som mensvärk efteråt men då kan man ju ta värktabletter. Min sambo tar också alla sprutor på mig. Jag testade en gång själv men det funkar bättre när han gör det. Lite delaktig får han ju också vara Skrattande! Gonal-F gör ju inte ont men Orgalutranet tycker jag svider en del! Men det är ju som tur snabbt övergående!
  • Inanna Li

Fjällsippan - Jätteintressant information om behandling i andra EU-länder från föreningen Barnlängtan! Synd att jag också snart är 43 och förmodligen inte hinner utnyttja detta. Det hade varit bra att veta detta för ett år sen men nu har jag redan hunnit slänga ut 150 000 i Sverige pga åldersdiskrminering Demon.

Zinfandel - Jag känner att jag kan ta tvillingrisken om det ökar chanserna med 5-7 %. Jag slänger ju ut så mycket pengar på detta och kommer inte ha råd med mer än ett par försök till så jag är beredd att ta risken. Men jag förstår precis hur du resonerar och det är väldigt logiskt. Bra att man kan bestämma vad man vill själv!

Jag hämtade ut Orgalutran igår och det var restnoterat hos grossisten i storförpackning. Jag fick ut 5 sprutor i engångsförpackning istället. Bra att jag vågade föreslå det som alternativ. Annars hade jag fått ringa kliniken på måndag och få ett ersättningsprepara utskrivett. Jag har också hört att klinikerna kommer använda något annat för att förhindra ägglossningen vid korta metoden i framtiden.

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-07 09:51:26 följande:
    Inanna: Jag uttryckte mig nog inte tillräckligt väl, förstår jag. Jag har också resonerat så innan, därför har vi fått 2 st. Tanken nu är om det är risk att två slår ut varandra så att inget har chans att överleva. Om ett faktiskt har större chans för att det är ensamt, iaf när det har fäst. Två ökar chansen med några % men det är ändå fler insättningar med ett som blir något, som leder till graviditet, i vår ålder. Då kanske man dessutom får fler till frysen = billigare än fler färskförsök. Men vad vet jag! Vi jämförde med växtriket Skrattande Ja, vi får väl sprida Barnlängtansidan till alla yngre så de har en fair chance!!
    Jo, det ligger något i det du beskriver. Det vore ju hemskt om embryona slår ut varandra när de konkurrerar om utrymmet i livmodern.

Du har ju 3 år kvar tills du blir "utdömd"  (jag är ju snart där Skrikandes) så nog kan du försöka få vård utomlands. DK är väl ett jättebra alternativ för er. Glad
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-07 11:46:20 följande:
    Status idag: 10 st befruktade ägg! Kan man önska något mer just nu?

Idag ska det firas! Skippade champangen igår pga ev morfinrester i kroppen.
    Grattis! Otroligt bra befruktningsresultat! Idag ska du fira med champagne tycker jag Skål!
  • Inanna Li

Zinfandel - Jag är på CD 32 men ännu ingen mens i sikte. Jag har molvärk sen igår mest på ena sidan och måste ta Alvedon. Jag hoppas inte mensen kommer imorgon för då måste jag börja spruta på onsdag som är mensdag 3. Ha en trevlig dag i vårvärmen! Ska du arbeta i trädgården igen?

• Inanna Li

Lenafena - Grattis till dina blåsor! Som Zinfandel redan påpekat kan det komma fram fler lagom till ÄP! Och 8 stora är verkligen inte för lite!

• Inanna Li

Hönan - Lycka till med ditt UL! om du hade 8 blåsor på första så är det verkligen inte lite! Huvudsaken är att du får lagom många stora mogna när det blir dax för ÄP!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?