• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack alla! Vi får se om det tjänar nånting till! Jag kommer bli glad för att få börja med sprutorna också Glad!

• Inanna Li

Zinfandel- Lycka till med ditt ÄP imorgon! Hoppas på bra tillväxt av blåsor! Och fantastisk äggkvalité förstås Hjärta!

• Inanna Li

Mensen kom tidigt imorse på CD 35 så nu får jag börja spruta imorgon kväll. Känns lite jobbigt ändå Rynkar på näsan. Det som var märkligt är att jag haft mensvärk i flera dar innan blödningen kom. Nu är det bara att hoppas på att ICSI 3 ska gå bra.

• Inanna Li
    Mimmsann72 skrev 2011-05-11 07:03:28 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Inanna - nu är det ICSI 3 som gäller och det kommer att gå bra! Fram med sprutorna, kavla upp ärmen och kör. Sen kommer bebbenHjärta
    Tack Hjärta! Nu hoppas jag verkligen att det blir tredje gången gillt! Ringde kliniken i morse och har nu fått tid för VUL dag 6 och dag 9. Sprutstart imorgon kväll med Gonal-F 300 IE! Måtte det bli många blåsor nu med denna dunderdos!
  • Inanna Li

Underverket - Jag har alltid fått tid för uppföljningssamtal men varje gång har det blivit som ett nytt planeringssamtal inför nästa återföring på samma gång.

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-11 09:18:48 följande:
    Innan: Härligt att du får börja imorgon! Här är det ju svårt att jobba för tummarna har ju hållts länge nu för alla så därför jag brukar stava som en kråka faktiskt!  
    Lycka till!!!!!
    Tack min vän Glad!
  • Inanna Li
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***

Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5 

Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ÄP 9/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst. 
  • Inanna Li
    nymåne skrev 2011-05-11 11:46:29 följande:
    Inanna, 

Du och jag är ju vänner Hjärta sedan lång tid tillbaka. Och nu ser jag att du just ska börja spruta! Mmm, det ska bli härligt att gå bredvid dig i den friska februariluften 2012 på dina barnvagnspromenader med liten snarkande Vattuman (eller kanske en rosenkindad Fiskflicka) i vagnen...

Ja, när det gäller barnförsök är jag en extremt positivt tänkande person och tar gärna ut all glädje i förskott, gärna flera veckor innan det ens är dags för graviditetstest. SkrattandeHur skulle man annars orka försöka och försöka och försöka få den där lilla ungen man längtar så efter? Drömmer 

In med positiva framtidsfantasier! Ut med oro och pessimistiska tankar. Och så - balansera denna sötma med neutrala fakta (statistiska odds etc) som ju har en så bitter eftersmak att det faktiskt krävs den där positiva energin för att man ska orka svälja medicinen. Tack för mig. Och LYCKA TILL!       
    Tack allrakäraste vän för den framtidsdrömmen Glad! Hoppas verkligen att vi får sällskap på mina barnvagnspromenader! Du har ju haft sagolik tur medan jag varit lite mer otursförföljd. Men nu hoppas vi att tredje färskförsöket ska gå vägen. Med en hästdos hormoner, postitva tankar och affirmationer och lite god vilja kanske det kan bli ett bra antal ägg med normal befruktning! Kram Hjärta!

Bra att du påminner om DHEA. Kanske det är nån som vågar testa. Själv är jag inte tillräckligt modig för det än!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-11 12:05:28 följande:
    Oh, vad tråkigt Inanna Gråter. Mycket lycka till med behandlingen nu. Kram
    Tack! Nu blir det tredje gången gillt (eller fåterföring 5)!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-11 09:53:38 följande:
    Beklagar mensen , tror du att det kan vara Apiforcen som har gett dig molvärk i fler dagar? Ändock spännande med din sprutstart och med högre dos, den får säkert många blåsor att vakna till liv !  
    Tack men det var inte helt oväntat när man har gamla ägg och manlig faktor i kombination Rynkar på näsan! Vet inte om Apiforce kan ha inverkat!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?