• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-05-09 10:04:35 följande:
    Innan, Boe: min härliga sambo är 7 år yngre, fd hockeykille och mycket muskler på benen och i övrigt stark...ingen badpojke men avslappnade muskler är så skönt att klämma på!...och en spänd muskel också givetvis inte att förglömma den..hi.,hi.,hi.-.. hoppla är mani fel forum nu?

Innan..är jag glömsk nu eller..är du igång? mensen kommit? tar du sprutor nu?  Bara 1 1/2 vecka så är jag igång...tjohoo! 
    Ingen mens än men den kan dyka upp närsomhelst nu!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-09 10:15:09 följande:
    CD 31 här! Men räknar inte CD denna månad utan tid efter ägglossning (brukar ha prick 14 dagars lutealfas, ändrar sig den efter IVF tro?) och då blir det BIM på fredag.

Tror man sätter in för få embryon i Sverige på 40+ kvinnor!!!
    Jag brukar tyvärr bara ha ca 10-12 dagars lutealfas då jag verkar ha en defekt där. Så därför BIM precis när som helst. Vet bara att jag hade ÄL runt onsdag-fredag i förra veckan. Testade aldrig med stickor!

Ja, varför måste man vara så restriktiv i Sverige när behandlingarna är så dyra? Kunde det inte få vara lite mer frivilligt hur många embryon man får sätta in?
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-09 10:18:47 följande:
    Boe: fniss!!!!

Innan: åh, du har gjort gravtest? Mirakel är ju aldrig fel...jag fick min mens 4 dgr senat förra gången jag skulle sprutstarta, säkert bara nervositet då men hoppas du har något som fastnat hos dej.   Själv har jag ofta känning i bröst och molvärk vid mens och ÄL...molvärken dvs PMSen har blivit mycket bättre nästan försvunnit efter att jag gått på må bra behandling hos kiropraktorn samt även gått då och då hos akupunktören så visst hjälper det för den var ett tag efter 2 IVFer mycket värre än tidigare då jag alltid hade PMS men hanterbar...så visst hjälper behanlingarna!!!     Dock har jag fortfarande väldans flöde och värk de första mensdagarna och ont i bröst både vid mens och ÄL.    
    Då är du säkert ruvare när jag sätter igång = härligt! Sol ute och härligt att fixa en massa i båt och trädgård så man får sol på sej att ladda kroppen med. Jag har träningsvärk av att skrubbat och slipat en möglig friggebod, snacka om fin nu.
    Det är nog för tidigt för gravtest då jag inte passerat BIM än. Vet förstås att jag kan få svar redan nu ändå men jag slösar inte pengar på det än Skrattande! Jag har inte haft så mycket mensvärk sen årsskiftet så det är därför jag börjar undra! PMS-besvär är olika från månad till månad förutom att magen alltid svullnar upp men ömma bröst har jag inte varje månad. Och när jag har ömma bröst vid PMS brukar hela brösten vara ömma och inte bara bröstvårtorna! Men kroppen kan naturligtvis ha spelat mig ett spratt efter förra IVF-behandlingen!

Jag ser fram emot att få starta med sprutorna och ruva igen även om det är ett litet helvete av oro!
  • Inanna Li

Fjällsippan - Tack för att du hoppas! Jag blir inte jätteledsen om det inte går vägen då jag vet att våra chanser på hemmaplan är förminskade. Då har jag ju Gonal F-sprutorna att se fram emot och det ska ju bli spänannde att få veta vad en högre dos kan innebära för mina follklar!

Bra antal blåsor på första VUL. Jag hade bara 5 över 10 mm på första VUL vid min senaste behandling. Jag har sprutat 10 dagar båda behandlingarna. Hoppas du får ett bra E2-värde!

• Inanna Li

Zinfandel - Jag har ju gått igenom alla tänkbara skengravidssymptom de senaste 20 månaderna. Därför är jag inte säker på nånting och jag vet att kroppen kan bli wacko efter en IVF-behandling! Hoppas Sade sjunger gudomligt ikväll och att drogandet på en bakgård går bra Skrattande! Jag tänker lite i ekonomiska kostnadseffektiva  termer när jag säger att jag gärna tar emot 4 embryon men tänk om man helt plöstligt får 4 tviliingpar
    BabyBabyBabyBabyBabyBabyBabyBaby! Risken är ju minimal men ändå Tungan ute ...

• Inanna Li

Man vill ju inte bli känd som sveriges octomom precis Skrattande! Men hellre det än inga småttingar alls!

• Inanna Li
    pralinen jessica skrev 2011-05-09 13:08:47 följande:

Lördag 15/5 är min testdag. Jag kan väl erkänna att jag tjuvtestade i lördags och då var det ett fett minus...

Neej! Hoppas du testade för tidigt! Kram {#emotions_dlg.flower}!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?