• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-09-02 10:08:08 följande:
    Och så klart - en stor kram till er alla, var ni än befinner er i processen!
    Stor kram till dig också, kalimero! Jag tycker verkligen att ni ska testa IVF med donator! 
    myran6801 skrev 2011-09-02 10:38:34 följande:
    Hej vännen, vad skönt att du mår lite bättre nu! Tycker det låter som en bra idé att testa IVF med donator, give it a chance!!!!! Tar du fortfarande Inofolic? Jag tar den utan plus varje dag (har glömt ngn enstaka dag) sedan ÄL.

Ego, har legat lite lågt med IVF eftersom jag bet sönder en tand och orkade inte med annat än att ta hand om det kände jag. Men jag hoppas IVF blir av snart för tiden går och man blir ju inte yngre.

Sköt om dig! Kram
    Jag tar Inofolic (inte plus) som du sedan 4-5 dagar tillbaka. Men skulle man börja vid ÄL? Jag började mitt i folllikelfasen. Nåväl; tycker att jag blir mer hungrig på mat (inte sött), vilket är bra för mig som behöver gå upp i vikt. Känner du något?

Krya på dig med tanden! 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-09-02 15:43:30 följande:
    Inlägg nr 10000 Solig! Snyggt prickat Fjällis Hjärta
    Tackar !

Ja, tänk så mycket tankar, kunskap, oro, hopp, glädje och sorg som har ventilerats i dessa 10 000 inlägg!

Tack för att ni finns här, min kära trådkompisar. Ni är guld värda för mig.
  • Fjällsippan
    Syskon nu: grattis till dubbelruvningen

Maryhe: grattis till en fantastiskt äggskörd! Helt otroligt ! Vad skönt att ös inte är så farlig; men vila nu dina plockade stockar. 
  • Fjällsippan

ÄL idag, men det blir ingen FET den här månaden. Känner inte för det; kroppen känns inte i balans (känner mig svampig, UVI'g och eksemig). Mannen har lagt upp ÄL-planen den här månaden; så det blev tjuvstart i sänghalmen redan igår

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när.
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 3/9, BIM 18/9 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET*** 
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD 25/9

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8

***SPRUTAR***       
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spraystart 27/7, sprutstart 18/8
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)

***ÄP/ET***
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin  ÄP 02/09

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC ÄP 24/8, ET 26/8, 3 ägg tillbaka, TD 9/9
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL, sprutstart 15/8, korta metoden, ÄP 26/8, ET 28/8, TD 13/9
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    mamman0301 IVF2 Blekninge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9
    Mia, 42, Göteborg, FET med blastocyst 29/8, TD 12/9, Tjuvtestdag 7/9
    mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8, ET 31/8, TD 14/9

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• Fjällsippan

Maryhe: I Falun (som var först med blastocystodling i Sverige) ska man ha minst 5 befruktade för att de ska odla vidare. Så enl deras kriterier då skulle det bli 5-dagarsodling för er. Hur mår du idag efter plocket?

• Fjällsippan
    Maryhe skrev 2011-09-03 12:13:02 följande:
    Fjällis: Jag mår rätt ok, ont i äggstockarna, lite svårt att kissa och ont i foten haha men den hör ju inte till sammanhanget. Har blött ytterst lite efter plocket.  Känner mig glad men rastlös. Svårt att koncentrera mig på det jag ska göra, dvs plugga.  Här var också minst 5 befruktade kravet. Får se om de hänger i till på månag....
    Vad skönt att du mår hyfsat idag. Håller tummarna för många fina på måndag! 
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-03 12:15:01 följande:
    Frågor från mig igen då.......

ska man köpa på sig ägglossningstester inför ivf.... jag har några få kvar nu och vi gör väl förmodligen sista "hemmaförsöket" nu denna månaden och då lär de ta slut här i dagarna. Jag är kanske lite snål men vill inte ha massa ägglossningstester liggandes här hemma om man tex får av Sahlgrenska... man ska ju ta nån ägglossningsspruta vad jag har förstått. Inte fasen behöver man testerna då?????? Om man kör "långa metoden" vilket jag har förstått är vanligast (???) får man försöka hemma då eller ska man låta bli.. i vårat fall handlar det ju inte om sex utan att vi inseminerar hemma... får man ens försöka med det om man kör med nässprej den månaden, man börjar ju spreja på dag 21 om man har 28-dagars cykel.. jag som har 25 börjar väl spreja tidiager och då kan man ju inte veta om man "lyckats"- kan det samma OM man lyckats så man bör avhålla sig????
    1. Nej, du behöver inte ÄL-test i samband med IVF. ÄL-sprutan sköter ägglossningen och du behöver inte kolla själv.

2. Vi försitter inga chanser till graviditet och kör alltid hemma innan spraystarten vid långa metoden. Man brukar börja spraya på cykeldag 21 oavsett längd på menscykel, och blir man gravid den menscykeln är det bara att avbryta spraybehandlingen och vara lycklig.
  • Fjällsippan

Grattis fru Gås{#emotions_dlg.flower}!

Boe: grattis till ruvningen! 

Det är så är så spännande med alla ruvare i tråden - nu SKA det plussas framöver!

• Fjällsippan
    Tuvalina skrev 2011-09-04 10:16:30 följande:
    Någon som kan hjälpa mig att tolka detta svar?

Jag skrev till läkaren på Cfc och frågade följande:
    Då är min fråga till dig; Kan FSH vara högre när Prolaktinnivån är i obalans? Högt prolaktin hämmar utvecklingen av FSH, blir inte det lägre då?
    Hans svar lyder:
    svend lindenberg: (31-08-2011 21:59:35)
    nej FSH og prolactoin reguleres ikke ens og har dermed ikke samme ændringer Någon som förstår detta?

Söndagshälsningar från Anne som håller tummarna för alla er som ruvar! Så spännande att följa!
    Oj, svårt att förstå vad han menar, men jag förstår inte din fråga riktigt heller; "högt prolaktin hämmar utvecklingen av FSH - blir inte det lägre då?"...hur som helst så tolkar jag det som att han svara nej på din fråga; och menar att FSH inte påverkas av ett prolaktin i obalans. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?