• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-09-06 08:47:43 följande:
    EGO: Fick mens idag som förväntat. Är som en klocka som vanligt. Detta betyder dock att jag måste haft min ägglossning samma dag som det positiva ägglossningstestet vilket jag misstänkte redan då. Alltså fick jag mitt embryo en dag försent. Jag känner ju när jag har ägglossning; får svullen mage och mensvärk och det fick jag på em/kvällen samma dag som mitt positiva ägglossningstest. Sedan får jag ALLTID mens exakt samma dag 2 veckor senare som ägglossningssmärtan och så blev det även denna cykel. Undrar om detta betyder något? Skall ringa min läkare på IVF-kliniken om vi skall ändra på något inför nästa blastis. Kanske har min slemhinna slutat vara mottaglig för embryot om vi gör FET på detta sättet. Hoppas de kan vara lite individuella när jag känner min kropp så väl.
    Jag har ofta funderat på det är hur det egentligen funkar att hitta korrekt tid för FET med ÄL-stickor så att det inte blir en för sen återföring. Ska bli väldigt intressant att höra hur din klinik resonerar! 
  • Fjällsippan
    Skytten skrev 2011-09-06 09:36:06 följande:
    Nämen hörni! Jag skulle duscha inför vårdcentralen och när jag stod och sminkade mig (sååå hög feber har jag inte) i bara BH fick jag nästan en chock när jag såg de blå tydliga ådrorna på bröstet som går till brösten. Hm. Jag ska nog be VC ta ett gravtest....
    Lycka till med besöket på VC  - jag tycker att det låter väldigt lovande!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-09-06 10:41:05 följande:
    Ja det känns inte bra alls. Fick en massa brunt på toapapperet i nyss, det har snart gått 14 dagar sedan jag började småblöda. Nu fick jag tid för kontrastkoll på måndag och kan förhoppningsvis se på VUL om något förändrats. Började med Neovletta när mensen tog fart ordentligt den 28/7, tar dessa som en form av nedreglering inför nytt IVF på CFC. Får jämnare blåsor på så sätt kontra helt kort metod. Kanske detta kan påverka, men har aldrig haft problem med det förut och jag har ätit dessa vid flera försök.

Ska maila Ludmila om jag inte får vettigt svar på måndag. Helt sjukt att skylla allt på ålder!
    Har tänkt lite till....i och med att du har ätit dom här tidigare och inte har fått blödningsbiverkning så tycker jag VERKLIGEN att du ska kolla upp den där eventuella cystan snarast; det är så synd om det här försämrar förutsättningarna inför nästa IVF. Det är svårt att rekommendera gynekologer, men jag tycker att Gunnar i Södertälje är bra. Iofs vet jag inte hur han förhåller sig till försök i Danmark och kontroller inför det. Men det kan vara värt att ringa och fråga efter en undersökning i alla fall.
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-09-06 11:12:30 följande:
    Då kanske jag kan börja nu men är lite osäker vad gäller dosering och val mellan Inofolic och Inofolic Plus. Om det är fler som ska beställa senare i höst hänger jag gärna på den beställningen!
    Ännu så länge så följer jag Maryhes råd/ordination och har börjat med en dos Inofolic/dag. Jag avvaktar med "Plusen" eftersom jag misstänker att jag kommer bli totaldåsig av den.

Hur gör du med Infolicen nu, kalimero?  
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-09-06 11:08:17 följande:
    Kom på att jag kan konsultera distansgyn jag haft vid ivf i Falun om jag inte får en vettig förklaring. Han är dock så himla dyr och jag är less på att betala extra trots att jag betalt skatt hela mitt liv. Kanske han kan ta det på Landstingstaxa, ska kolla. Annars hör jag med din gyn, tack för tips! Det kan ju vara så att en follikel och slemhinnan som var på 5 mm hunnit börja växa som vanligt innan jag kom igång med p-pillerätandet. Men blödningarna är konstiga ändå, och dessa borde innebära att slemhinnan blivit helt tunn.
    Ja, det är verkligen märkligt. Lycka till med distansgynen, hoppas att du får igenom Landstingstaxa! Hör av dig om du vill ta en kaffe och ventilera tankar - jag dricker morgonkaffe (eller något mer fertilitetsvänligt)  på café vid 9-tiden varje morgon (på söder). Det är bara att hänga på om ork och lust finns. Kram, vännen. 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-09-06 11:40:46 följande:
    Ja vad trevligt det låter, inboxar dig när energin infinner sig!
    Gör det! Och du, jag vet allt om energisvackor så känn inget tvång .
  • Fjällsippan
    bellami01 skrev 2011-09-06 13:21:02 följande:
    Knappt man vill skriva det, men blev negativt denna gången också Gråter

För min del så var detta sista chansen. Kämpa på alla andra Hjärta 
    Så, så ledsen för er skull - stor kram !
  • Fjällsippan

Håll ut, Skytten! Instämmer med övriga, ett negativt besked på RD 9 kan vända till ett positivt senare i ruvningen!

• Fjällsippan
    Victoria71 skrev 2011-09-06 14:23:20 följande:
    Hej alla, jag vet att de flesta av er har viktigare grejer på gång än mig med mitt Synarela-sprayande, men skulle ni please kunna svara på frågan om ni också blev förbenat trötta av den? Jag är inne på 13:e dagen och vill bara sova, men ser inte att trötthet står som biverkning. Har dessutom fått min mens ungefär som vanligt, men får inte ta min vanliga Orudis som jag har som kramplösande och har molande värk hela tiden. Alvedon hjälper inte, nej.
    Victoria; jag kan också bli också trött av sprayandet, speciellt under blödningen. Men det går i vågor; så jag hoppas att det lättar för dig snart. Vad gäller smärtlindring under sprayandet så har jag inget bra svar - men det förmodligen starkare preparat än Alvedon som är tillåtna, tycker att du ska ringa och fråga kliniken vad de rekommenderar. För du håller ju på med nedreglering; och därför har du  ju inga äggblåsor ännu som kan fara illa av smärtlindring. 
  • Fjällsippan
    Victoria71 skrev 2011-09-06 14:45:34 följande:
    Hej Fjällsippan, tack för ditt råd. Har pratat med kliniken, det är paracetamol som gäller endast och inget annat. Men jag står ut, imorgon är det över. Tänker att detta får vara min sista mens på något år! Fy FARAO så trött jag är på mensvärk, har alltid haft väldigt ont väldigt länge.
    Jag vet att det kan vara torftigt och ett uttjatat råd; men jag tycker att det är skönt med värme/vetekudde på magen under vissa perioder under behandlingen. Lägga sig på soffan, pusta ut och tänka att snart är det dags för ett nytt moment i behandlingen. Lycka till på torsdag - för visst är det då som du ska på nedrelgeringskoll?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?