• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tyckommig va det inte idag du skulle testa? Håller tummarna!

• MissBoring

Här fortsätter oturen att förfölja mig. Idag när kliniken fick mitt provsvar så hade Vc inte märkt röret så det va inte använt bart =\ så det känns mest som det blev pannkaka med det här försöket. Har ju inge aning om värdet är inom ramarna men öäkaren tycker vi kör på äl spruta ikväll ändå... han har gjort uträkningar som han tror på och att äggen ska va på topp. Hoppas han har rätt...

• MissBoring
    TyckOmMig skrev 2013-01-15 18:07:54 följande:
    MissBoring-testdag imorgon!

Vilken miss att inte märka röret av VC håller tummarna att ÄL sprutan ändå kommer att ge utdelning och din läkare har rätt.

Okej men hur känns det då? *nyfiken

Tack, det hoppas jag med!
  • MissBoring

Tyckommig, nu hoppas jag på bra besked av dig!!

Själv fick jag ett bra besked imorse (sa till VC sköterskan att hon fick fixa en analys själv så igår va jag och lämnade nytt blod, iof försent för att göra nått annat än att isf avbryta men då sparade vi ju iaf 25000 kr) och blodprovet visade sig toppen så det verkar va helt rätt att ta ovitrellen igår Glad Så nu hoppas vi på ett bra äp!!

• MissBoring
    mamman0301 skrev 2013-01-16 10:26:33 följande:
    Håller tummarna för bra äggplock MissB.

Håller även mina tummar stenhårt för Tyckommig!
    Känns tryggt Drömmer
  • MissBoring
    Veronica1 skrev 2013-01-16 11:35:42 följande:
    Nu har vi bestämt oss för embryodonation & har skickat mail till 6 kliniker, har fått svar från alla. Vilken respons jämfört med vad vi är van här hemma, vi skickade förfrågan på söndag kväll & måndag eftermiddag hade alla svarat :)! Nu ska vi bara försöka bestämma oss för 1 av dom Obestämd. Känns som att det kommer att ordna sig till slut, hoppet finns kvar.

Lycka till alla kämpare {#emotions_dlg.flower}
    Vad roligt att bli så "uppvaktad" stort lycka till!!
  • MissBoring
    tvillingarnaAA skrev 2013-01-22 11:35:06 följande:

Vi fick vårt första IVF barn 1998 (jag var 35 år) efter 1 försök, försökte med nedfryst ägg igen efter några år utan resultat. 2003, när jag var 41 år påbörjade vi ett nytt IVF försök. 2 ägg sattes in och blev till tvillingar!!!!!!! Så jag tror det kommer att gå SÅ bra!! Lycka till

Vilken härlig historia! Jag fick för ett par dagar sen tillbaka två små finingar och oavsett om en eller två väljer att stanna så blir jag överlycklig. Så din historia med hopp kom passande för mig Glad tack!
  • MissBoring
    susmar72 skrev 2013-01-25 21:43:03 följande:
    Jag fick redan på att blodprov var bra, så ÄP blir på onsdag

Vad fint
  • MissBoring
    snorpan02 skrev 2013-02-03 17:57:20 följande:
    Gokväll

här hade jag tänkt skriva hur bra allt gick och det gjorde tills kl 10 imorse när de ringde från Linne och sa att inga av embryona hade utvecklat sig sen igår....fick prata med ansvarig läkare som åter igen påpekade att det är ovanligt att en 42 åring får ut 20 ägg vilket jag fick förra våren och att jag inte kan göra något för att påverka embryot, det enda som påverkar är oftast om du röker eller överviktig och inget av det stämmer in på mig.. så jag frågade om det är någon ide att vi gör ett nytt försök och han sa att ni har haft 20-30% chans och innan nästa gång så måste jag kolla mitt amh värde igen, det senaste som är 2 år gammalt var 0,9.

Men som han sa om ni bestämmer er för att sluta nu så vet ni att ni har gjort allt ni kunnat, det som återstår är ÄD och det är jag inte sugen på.

Så nu ska jag ta ett prov och sen ska vi fundera på hur vi gör, just nu känns allt skittrist men det enda positiva var att jag inte behövde gå omkring med något i magen o hoppas det är mkt värre.

Lycka till ni andra så hörs vi
    kram
    Beklagar verkligen, väldigt tråkigt!!
    Det har inte varit någon bra dag alls detta tydligen.. Jag har precis gjort det du tyckte va positivt att du slapp.. jag har idag testat negativt efter min ruvning, som jag till på köpet va ganska säker på att den skulle ha lyckat... Men ännu en gång så va det progesterontillskottet som lurade mig och min kropp...
    Hoppas du får ett bra prov och att ni kan göra ett försök till om ni vill göra det! Kram 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?