• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Spears skrev 2011-05-10 11:13:41 följande:
    Testade idag och det blev ett starkt plus! :)
    Grattis! Så underbart!
  • Inanna Li

Skytten - Jag har bara använt Gonal-F och ska kanske snart ta det för tredje gången när mensen behagar komma. 2 ICSI med korta metoden har vi gjort och det kan alltså snart bli nr 3. Vi bestämde oss från början att göra minst 6-7 återföringar. Hittils har vi hunnit med 4. Blev gravid på nr 2 men det blev MA. Så nästa insättning blir nr 5. Biverkningar jag haft är viktuppgång, svullen mage och dragningar kring äggstockarna.

Boe - Ännu ingen mens men det kan hända att det bara är elva dagar sen jag hade ÄL så jag är inte sen än. BIM borde infalla närsomhelst. Så det är bara att vänta och se vad som händer Cool

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-10 13:56:43 följande:
    Shit, jag har den största/värsta/rikaste ÄL-flytningen i mannaminneFörvånad. Har aldrig sett något liknande, och då har jag sett mycket konstigheter genom åren. Hoppas att Orgalutrandet tog fäste igår för det känns som att hormonerna rusar och det brinner i knutarna. Tur att jag har kontroll imorgon.
    Jag har haft hur mycket ÄL-flytningar som helst när jag gjort mina två ICSI med korta metoden.
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-10 14:05:40 följande:
    Ok, tack. Minns när vilken sprutdag de brukar dyka upp?

Runt sprutdag 7 skulle jag tro. PÅ andra VUL dag 8 hade jag båda gångerna massor av flytningar.

• Inanna Li
    Spears skrev 2011-05-10 15:45:19 följande:
    Jo jag tjuvtestade redan i Torsdags och fick ett svagt + sen har det bara blivit starkare. Ja jag fick 2 st blastocyter tillbaka! Jag säger bara det gör korta metoden! Funkade ju alldeles utmärkt fick 3 st till frysen också :) De frös in ett direkt och odlade vidare 2 som också gick att frysa sen...Vet ej när VUL blir ska ringa Falun på Fredag och meddela att jag är Gravid!!
    Oj, vad lyxigt att få två blastisar tillbaka! Härligt att en (eller båda?) har fäst Solig!  
  • Inanna Li

Mia - Jag har inte testat än men det kan hända att det bara är 11 dar sen min ÄL så mensen kan ju komma. Jag är säker på att jag hade ÄL då jag haft megavärk i ena äggstocken och flytningar flera dagar förrförra veckan. 

På vår klinik fick jag svaret att risken för tvillingraviditet är för stor på EN blastocyst för att man skulle kunna få två blastocyster tillbaka så det kunde de inte alls gå med på. I värsta fall skulle det kunna sluta med trillingar menade läkaren.

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-10 16:12:17 följande:
    Har fått samma svar men hur stor är egentligen risken för att det blir enäggstvillingar med en blastocyst?
    Jag vet inte exakt siffran men min spontana uppfattning är att den inte är jättestor hos någon över 40 Skrattande!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-10 17:25:12 följande:
    Nu drar jag iväg på middag (dock utan vin idag Flört).

Imorgon förmiddag är det dags för första VUL för mig på sprutdag 8. Hoppas så att jag som får så få ägg varje gång har några duktiga blåsor på G.

Inanna, jag tycker det är riktigt spännande att vänta på din icke mens jag. Du ska se att den inte dyker upp av väldigt goda skäl Drömmer
    Lycka till med VUl imorgon!

Vi får väl se när/om min mens kommer. Nu fördröjs ju sprutandet framåt. Är i alla fall jätteglad att slippa börja spruta på dag 3. Vet inte hur spännade det är egentligen Skrattande. Kanske bara kroppen som är  knasig efter förra behandlingen Tungan ute!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-10 18:00:52 följande:
    Följer också utvecklingen med stooor spänning!!

Heja lite på mig så kanske min önskan om ett mirakel blir uppfylld Skrattande!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?