• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2010-09-21 13:45:40 följande:
    Turlid, vi får ta nya tag båda två. Jag hoppas för allt i världen att det inte är kört för dig än denna gång.

Än har ingen av oss upplevt domedagen!
    Ja, det blir nog FET för mig i början av novemder. Det är så komiskt, jag blev spontan gravid i början av november förra året, det var en fredag 5 eller 6 november. Fick utslag på ÄL stickan kvällen innan och så hade vi sex på morgonen, sen åkte jag till jobbet med en känsla av att jag blev gravid just då och det blev jag. Tyvärr slutade det i en tidig MA och blödning på julafton. Det var enda gång vi lyckades på 8 år.

Har tre blastisar i frysen, 2-, 5- och 6-dagars fick veta av min klinik idag. Alltid något.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-09-21 14:06:46 följande:
    Då blir du säkert gravid i november Glad! Hoppas på ödets ironi i ditt fall! Vad bra att du också fick tre till frysen!
    Vi ska följas åt och vi ska lyckas Solig!
    Ja, något att se fram emot. Om det hade gått bra förra året så skulle bebisen föddas 1 augusti på sin pappas födelsedag! Det kanske blir så nu igen, fast 1 år senare. Jag vill så gärna och hoppas så in norden för oss båda.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-09-21 14:20:57 följande:
    Vi hoppas på 1 augusti för dig och att jag får barn redan i juli Flört!
    Absolut! Det gör vi!
  • turlid70
    annikapannika1 skrev 2010-09-22 11:18:23 följande:
    Skriver in mig i denna tråden eftersom jag fyller 40 i början på nästa år.

Gör vårt första ivf-försök just nu och var på äggplock igår.

11 ägg fick de ut och vi är jätteglada. Och sambons spermier såg helt ok ut också.

Så nu håller de på att gotta ihop sig som bäst i värmeskåpet på kliniken och om de inte ringer så ska vi få två ägg insatta imorgon eftermiddag.

Så nära en egen bebis har jag aldrig varit och det slog mig precis nyss. :)
    Välkommen, roligt med fler!

Grattis till lyckad äggplock. Vilken klinik går ni på? Du kan ju ringa själv och fråga hur det gick med befruktningen. Det vet dem redan, men inte hur celldelningen går till.

Jag fick ut 12 ägg och 10 blev befruktade, två fick jag tillbaka och tre in i frysen, resten kaserades. Testade tyvärr minus igår på ruvardag 12, men mensen har inte kommit än, skulle vara idag då. Så att jag har liten hopp kvar, men annars tröstar mig med mina frysta eskimåer.
  • turlid70

Jo, dig känner jag igen. Det är klart att chansen finns och till ÄP brukar det bli fler än de man ser på första ultraljud. Jag hade endast 4 blåsor på höger sida och tre på vänster två dagar innan ÄP och vet du var det fanns 15-16 blåsor totalt under själva ÄP. Maken var helt tagen att det kan vara på det sätet, han var ju med på alla undersökningar. Hur stora var dina blåsor?

• turlid70
    underverket 06 skrev 2010-09-22 15:43:38 följande:

Turlid70: Nu gav du mig hopp. Vad glad jag blev. Nu känns det inte helt kört! Kan det verkligen vara så att det växer till så många äggblåsor? Hur förklarade de det? Frågade du hur det kunde bli så? Vet inte hur stora mina blåsor var. Tror inte läkaren sade något. Han var inte alltför optimisktiskt, vilket inte gjorde saken bättre. Han sade att någon ny IVF om denna resulterade i väldigt få ägg, det kunde jag ju glömma. Tråkigt att du testat minus. Ska ni sätta in någon av de frysta senare i höst?

Vid första VUL frågade jag om det var bara tre blåsor, för att jag såg inga fler, han sa att det var 6-7 stycken men dem var lite för små och ville titta på mig igen om några dagar. Jag själv såg 4 på höger lite större då och på vänster som jag visste att det fanns 3 förra gången tittade han bara på den största och sa aldrig hur många blåsor jag egentligen hade totalt. Jag var så lycklig att jag hade åtminstone 5 stora fina blåsor så att jag frågade inte så mycket, allting såg bra ut sa han och ÄP gjorde en annan läkare, det var inte mycket fråga om heller. Sen fick vi besked att det blev 12 ägg totalt då spelade det ingen roll vem som såg vad och när.

Läste precis i en annan tråd att en tjej hoppades på fyra ägg, det blev 8, både hon och läkare var förvånade. Fortsätt hoppas. När ska du ha din andra VUL?
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-09-22 15:49:26 följande:
    Hej!

Jag följer också tråden även om jag inte skrivit något. Vill bara berätta att jag hade 3 blåsor vid första VUL, 5 vid andra VUL och det blev 9 ägg på ÄP. Fattade inte heller särskilt mycket Ruvar nu på två embryon (inget till frysen dock). Jag har en dotter på "naturlig väg" och lillasyster är ett IVF barn.

Kram
    Grattis till fina skörden! Vilken ruvardag är du på nu?
  • turlid70

Godmorgon tjejer! Härligt med era berättelser, det gick ju bra för en del. Jag undrar vad är chansen att bli gravid på ett fryst embryo, ni som har gjort FET och lyckats, fick ni veta det från era doktorer?

Vet inte vad jag ska tro. Fick en blödning igår kväll, men blev inte så ledsen som när jag testade minus för ett par dagar sedan, tyckte det var skönt att kroppen sköter sig, men nu har det inte kommit något mer Obestämd Det var min BIM dag igår och RD=13 om man räknar med ChippiChoppis metoden. Om mensen inte sätter igång ordentligt under dagen idag så testar jag väl imorgon igen.

• turlid70
    underverket 06 skrev 2010-09-22 22:44:03 följande:

Turlid70: Ska på mitt andra vul på mån. Hoppas fler växt till sig då.

Det hoppas jag också och håller tummarna stenhård att så blir det.
  • turlid70
    pp08 skrev 2010-09-23 09:32:02 följande:
    Lycka till med ruvningen ChippiChoppi. Kom själv upp till magiska 40-gränsen denna vecka...... Hoppas på att bli ruvare igen på lördag. (FET).
    Grattis på stora dagen och lycka till på lördag! Kommer tänka på dig och hålla tummarna.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?