IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Än har ingen av oss upplevt domedagen!
Har tre blastisar i frysen, 2-, 5- och 6-dagars fick veta av min klinik idag. Alltid något.
Jo, dig känner jag igen. Det är klart att chansen finns och till ÄP brukar det bli fler än de man ser på första ultraljud. Jag hade endast 4 blåsor på höger sida och tre på vänster två dagar innan ÄP och vet du var det fanns 15-16 blåsor totalt under själva ÄP. Maken var helt tagen att det kan vara på det sätet, han var ju med på alla undersökningar. Hur stora var dina blåsor?
Turlid70: Nu gav du mig hopp. Vad glad jag blev. Nu känns det inte helt kört! Kan det verkligen vara så att det växer till så många äggblåsor? Hur förklarade de det? Frågade du hur det kunde bli så? Vet inte hur stora mina blåsor var. Tror inte läkaren sade något. Han var inte alltför optimisktiskt, vilket inte gjorde saken bättre. Han sade att någon ny IVF om denna resulterade i väldigt få ägg, det kunde jag ju glömma. Tråkigt att du testat minus. Ska ni sätta in någon av de frysta senare i höst?
Godmorgon tjejer! Härligt med era berättelser, det gick ju bra för en del. Jag undrar vad är chansen att bli gravid på ett fryst embryo, ni som har gjort FET och lyckats, fick ni veta det från era doktorer?
Vet inte vad jag ska tro. Fick en blödning igår kväll, men blev inte så ledsen som när jag testade minus för ett par dagar sedan, tyckte det var skönt att kroppen sköter sig, men nu har det inte kommit något mer Det var min BIM dag igår och RD=13 om man räknar med ChippiChoppis metoden. Om mensen inte sätter igång ordentligt under dagen idag så testar jag väl imorgon igen.
Turlid70: Ska på mitt andra vul på mån. Hoppas fler växt till sig då.