• oceanney

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-02-16 09:01:32 följande:
    Har det blivit någon bebis leverans än?
    Ingen leverans ännu dessvärre... Solig
  • oceanney
    pp08 skrev 2011-02-24 19:07:07 följande:
    Nu är missfallet ett faktum. Blöder fortfarande lite.
    hcg i tisdags hade sjunkit till 140 och idag bara 47 kvar.
    Fy sjutton vad trist. Lider med dig. Kram! Gråter
  • oceanney
    pp08 skrev 2011-02-24 19:07:07 följande:
    Nu är missfallet ett faktum. Blöder fortfarande lite.
    hcg i tisdags hade sjunkit till 140 och idag bara 47 kvar.
    Fy sjutton vad trist. Lider med dig. Kram! Gråter
  • oceanney

Hej alla! Tittar in lite snabbt för att säga hej och att lilla Emma föddes den 27 februari kl 6.35. Nyss utsläppt från sjukhuset så jag har lite att läsa ikapp. Skriver mera snart! Skapar en ny kategori **FÖDDA**

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA

***ET***

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA,  FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF1/FET3 på HS, TD 20/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• oceanney
    Inanna Li skrev 2011-03-07 13:47:40 följande:
    Hej alla!  EGO-udate: Jag kan skriva under på konstig kropp för första gången i mitt liv förutom kraftigt ökad vikt efter alla hormonsprutor för ett år sen. Efter missfallet i november har jag haft två menscykler på bara 28 dagar (har normalt 29-31) och mindre värk än vanligt (brukar ha mycket mensvärk, det kan variera i antal dagar och intensitet men alltid värk )men det gjorde mig inte så orolig som imorse när jag fick mens redan på rekordtidiga CD 26 och mensvärk igen. Hoppas verkligen inte att jag börjat få kortare menscykler nu bara för att jag är 42 och tänk om detta betyder att min äggreserv minskat. Hoppas allt jag kan att det bara var en tillfällig knascykel! Nu är jag jätteorolig för hur behandlingen ska gå. Jag ska börja med sprutorna på onsdag och spruta i fem dagar innan det är dax för VUL. Vill ju inte att min läkare ska få rätt i att det nästan är omöjligt för en 42-åring att bli gravid Skrikandes!
    Ursäkta språket men vad är det för j*vla inställning hos läkaren? Sånt blir man ju inte direkt mindre stressad av. Jag vet att det inte är lätt men försök att stressa ner.

Korta cykler med bara lätt mensvärk kan tyda på att du inte ägglossat just den månaden. Med missfall och stress i bagaget är det inte konstigt om ägglossningen hoppar över några cykler. Fö sägs det ju att man bara ägglossar ca 10 gånger på ett år. Men det har ingen som helst betydelse för IVF:en. Jag ägglossar aldrig naturligt och det gick ju bra ändå. Allt sånt sköts med hjälp av mediciner under IVF:en. Ägglossning har ingenting med äggreserven att göra. Kom ihåg att Frakrike och Finland bekostar fria IVF:er upp till 43 års ålder. De hade de inte gjort om det hade varit "nästan omöjligt" att bli gravid vid 42 års ålder. Lova att försöka ta det lite lugnt nu! Kram!

• oceanney
    Inanna Li skrev 2011-03-31 12:07:24 följande:
    hispan - Grattis till ruvarsstatus även om jag förstår att det känns jobbigt. Bara 3 ägg av mina uttagna 7 blev befruktade denna gång och inget till frysen så jag blev vansinnigt ledsen. Nu är jag på RD 8 och är fruktansvärt orolig över hur det kommer att gå. Känner mig också gammal, trött och förbrukad. Jag har också problem med att prata med min sambo och han kan ha svårt att lyssna när jag beskriver hur jag känner. Han tycker mer att vi ska ta det lugnt och bara hoppas på det bästa. Min mamma vill gärna bli mormor för första gången och hon förlorar lite mer hopp för varje försök vi gör. Min pappa som är omgift med en 19 år yngre fru och bor 150 mil bort är inte alls intresserad av hur det går så där har jag inget stöd att hämta. Sen är det där med ekonomi och hur många försök man ska göra och hur värt det är att satsa egentligen?

Trrots att jag är deppig själv  vill jag ändå be dig att våga hoppas på det embryo du bär på! Det finns många som har lyckats trots liten skörd och få befruktade och en ålder runt 40! Stor kram och lycka till! Stora och små mirakel inträffar varje dag!
    Tänker på dig och hoppas innerligt att det är din tur nu! Tyvärr funkar killar inte riktigt som vi tjejer. Vi har stora behov av att älta, killar har inte det. Bättre att du ältar lite här med oss istället. {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • oceanney
    Zinfandel1 skrev 2011-04-17 20:56:16 följande:
    Inanna: du får inte sluta tro! Du får inte sluta hoppas! Du får inte misströsta än!! Du har ännu inte lyft över varje sten - snöa inte in på en läkares omdöme. Ge inte upp vännen, men sök nya vägar. Flytta på dig, sök information (det vet jag att du gör), testa nya metoder, träffa nya läkare. Du behöver inte ha värden som en 32-åring men det är heller långt ifrån kört för en 42,5-åring. Jag tycker du ska dra mer i Copenhagentråden som vi pratat om förr. Gör det nu!! Vänta inte, gå till en läkare som lyssnar på dig, som är beredd på att satsa, som inte dömer ut dina möjligheter. Det är viktigt att ha fullt stöd av läkarna omkring sig. Har du möjlighet att prova healing en gång? Det är bra om man känner att tankarna snurrar, det gör det lättare att fokusera. Och ur fokus kommer oftast en lösning, alltså vilken väg att ta. Du kommer att lyckas, jag är helt övertygad, men stanna upp lite och famla inte i mörkret. Jag vet att det är jättelätt för mig att säga (men jag är trots allt 40 snart) men jag tycker verkligen du ska omprioritera din behandling, läkare & kliniken. Det är inte din kropp det är fel på. Seg, ja, men inte hopplös eller utdömd. Låt ingen få dig att tro nåt annat. Vara realist? Javisst, det är du, du har fullständigt klart för dig, vi ska inte leva på moln som inte finns. Men glöm aldrig att det inte är omöjligt - det är det inte. Stora kramar 
    Håller med! Med dina fina äggskörder finns det ingen anledning att det inte skulle lyckas. Tycker också att du ska testa en annan klinik och läkare nästa gång. Viktigt med positiv läkare, eller i värsta fall neutral. Skulle också överväga 2-3-dagarsodlade för att nu prova någonting nytt. Du får fler till frysen och fler FET-chanser. Kram!
  • oceanney
    Fruttan2 skrev 2011-04-22 15:50:36 följande:
    Hej på er! Jag är en av dem som tjuvläser er tråd lite då och då Jag tycker, precis som någon annan påpekade, att nivån på diskussionerna är hög, intressant och trevlig. Jag har inte vågat ge mig tillkänna för att ni kanske tycker att jag är rena ungdomen... blir ju bara 38 i september Men nu kunde jag inte hålla mig längre... jag får fortsätta tjuvläsa annars, inga problem! 

Vi håller på med syskonförsök. Dottern kom till genom IVF 2008 och nu håller jag på med spray för syskonförsök nr 2. Syskonförsök nr 1 resulterade i ett ET och två FET, men inget +. Det var i Falun. Nu har vi bytt till Sophiahemmet (vi bor i Sthlm) pga att det blev för jobbigt med resorna kände vi. Nedregleringskoll sker på tisdag, så förhoppningsvis kan jag lämna klimakteriet i nästa vecka

Såg att ni diskuterade Trombyl och liknande. I Falun har man ju alltid fått det tidigare, men vid sista FET som vi gjorde i februari så hade de slutat med det sa dom. Förklaringen de gav var att det hade kommit någon ny studie/studier som visar att det inte har någon effekt. Typ. Jag var för trött för att fråga mer tyvärr. 

Hoppas ni alla får en bra påsk! 
    Välkommen! Klart du ska vara med här. Glad påsk! Solig
  • oceanney
    Snösport skrev 2011-05-29 13:57:46 följande:
    Grattis på födelsedagen eller hur menar du? 43 låter som en fin ålder!!
    kattenizze skrev 2011-05-29 12:24:43 följande:
    Snösport: Hur smakar katrinplommonjuice? Jag hatar vanliga katrinplommon men är juicen godare??
    JA, det smakar mycket bättre...eftersom jag då hade mens i hela min tonår så gick ju jag på järntabletter i massor= hård mage så jag har också föråtit mej på katrinplommon så jag klarar inte att käka dem tyvärr men smaka juicen, Friggs eller vad märket hette,,,för liten flaska strax under litern, kasnke tur så jag inte hade druckit mer i fredags.
    Kan annars rekommendera torkade aprikoser, äpplen, päron etc. Godare och funkade mycket bättre på mig än katrinplommon. Katrinplommonjuice hade ingen som helst effekt på mig. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?