• Veronica1

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej på er Glad

Grattis till er som har lyckats Solig,så härligt!

Det var länge sen jag tittade in i den här tråden men jag känner igen många av er. Vi har äntligen lyckats bli gravida efter 6 års längtan & kämpade. 10:e gången gillt.... Helt fantastiskt, är i vecka 9 nu. Vi var till Prag & gjorde EA.

Ha en härlig fredag & en trevlig helg!

• Veronica1

Allt gick åt helvete :'(. Missed abortion i vecka 13. Har nog aldrig varit så här ledsen. Fick tabletter som skulle stöta ut fostret efter tio timmars kämpande kom den lilla ut men jag fortsatte att blöda kraftigt så det slutade med en skrapning. Har legat inne sen den 22 : a, har äntligen fått komma hem. Förlorade så mycket blod så jag fick blodtransfusion & dropp. Mår så dåligt!

Önskar er alla allt gott!

Kram

• Veronica1

Tack gulliga <3

Ja den här sorgen & smärtan är obeskrivlig. Har många runt om oss som finns här för oss nu.. känns skönt. Idag kom en kompis till mig med middag till oss, så omtänksamt. Lever som i ett vakuum nu . Kommer ta tid att återhämta sig. Men det sista som sviker oss är hoppet, det är det vi lever på nu!

Sköt om dig! Kramar

Sunseed skrev 2013-12-27 22:21:24 följande:
    Men fy så fruktansvärt ledsamt. Jag saknar ord för det du har varit tvungen att gå igenom. Jag vill bara ge dig världens största kram. Och så hoppas jag att du har nära och kära omkring dig som kan ge dig lite medmänsklig värme. 

• Veronica1

Kommer ihåg dig . Har dina redan hunnit bli två år, gud va tiden går fort...

Ja jag hade ett X julen för tre år sedan, mina ägg. Har inte mycket till övers för julen längre, tyvärr. För oss är den förknippad med sorg & smärta!

Kramar

raffebo skrev 2013-12-27 23:24:38 följande:
    Nämen fy Veronica, vilket jäkla skit!! Visst hade du X innan också med egna ägg? Nu får det vara slut på dumheterna tycker jag.

Myran; grattis till underverken! Vi fick ju också en pöjk och en flicka sist o de har fyllt 2 år nu.....så när ni känner att ni aldrig får sova, den tiden tar slut nångång faktiskt. Det är helt underbart att ha twins!

Raffebo (kattennizze)

• Veronica1
    Ypke skrev 2013-12-28 15:06:28 följande:
    Veronica - jag beklagar verkligen! V 13... Då har man verkligen hunnit vänja sig vid att det nog ska gå vägen, fy! Det känns som styv 12 är en magisk gräns, men uppenbarligen händer det mycket därefter också. Fick du reda på missfallet i v 13, eller vet man om det faktiskt var då fostret dog, eller skedde det mycket tidigare?

Vi4, tack för att du frågar, jag är i v 12+0 idag, därav detta nya nojande, precis när jag tänkte att jag skulle få slappna av lite ... Milstolpe på måndag då vi får vårt kub-resultat. Vet ju att oddsen är goda eftersom vår donator är tio år yngre än jag, men det känns helt enkelt för bra för att vara sant alltihop så jag är orolig att nåt ska vara fel.
    Vi fick veta i v 13, men enligt mätning så hade den lilles hjärta slutat slå för ca 3 veckor sedan. Det var så overkligt allting för det var verkligen sista veckan som magen hade börjat växa, fattar inte hur det är möjligt, usch jag blir så ledsen! Vet inte hur dom gör på kliniken om det blir andra donatorer eller om dom använder sig av samma.

Det kommer gå bra på måndag ska du se, lycka till!
  • Veronica1
    Cice skrev 2013-12-28 12:20:14 följande:
    Veronica1

Jag  hoppas att du mår bättre, styrkkram till dig.
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Veronica1
    Sunseed skrev 2013-12-28 20:57:31 följande:
    Jag hoppas och ber att era jular framöver blir förknippade med något helt annat. Det är du och alla andra kämpare så värda. Det gör ont i mig att veta att så många fina människor måste kämpa så. Men försök hålla ut. Det ska bli er tur. Hjärta
    Det får vi verkligen hoppas Hjärta
  • Veronica1

Hej!

Jag vet att det är många av er i den här tråden som är otroligt kunniga & att ni är pålästa om det mesta. Jag har lärt mig en del under åren, men jag har nog hela tiden litat på läkarna här i Sverige. Kan säga att nu när vi har vänt oss till en klinik i Prag & lyckades på första försöket, med hjälp av andra mediciner än vad jag fått här hemma. Läkarna här har bara kört på med samma varje gång. Nu slutade tyvärr min graviditet i MA i v. 13 & läkaren i Prag vill göra en massa olika prover (har aldrig gjort det förut). 

För första gången så känns det som att vi verkligen blir hjälpta!

Vet ni vad allt detta är?

Doctor would definitely recommend you to have Hysteroscopy in previous cycle to the stimulation.

She also would like to see result of following examinations: (from blood) (as much as you can)

From trombomutation:

Polymorfisms of Gen MTHFR C677T

Polymorfisms of Gen MTHFR A1298C

Mutation of Gen F5 – Leiden FVL   G1691A

Mutation of gen FII G20210A

If you are not able to get them you would need to have 4 months break between new stimulation to avoid possible problems in coming pregnancy so early after miscarriage.

Tack på förhand {#emotions_dlg.flower}

• Veronica1
    Cathy skrev 2014-01-09 12:38:17 följande:
    Veronica; Beklagar även här det du råkat ut för. Av olika orsaker kan kroppen tillstrypa blodflödet till embryot som gör att det inte växer längre och kan tyvärr komma att upptäckas flera veckor senare som ett MA. De prover du nämner i ditt inlägg är koagulationsprover som även kan tas i Sverige, de är en del av den sk mf utredningen. Jag kan verkligen rekommendera dig att även fundera över immunproblem som en anledning till ditt MA och kika in hos oss i Aten tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249.html Stor kram Cice; jättetråkigt att höra att ditt FET inte lyckades. Du tog immunmediciner (prednisolon och IL) eller hur? Håller tummarna för att ditt nästa försök leder till plus! Stor kram
    Tack för ditt svar Glad. Det är alltså inget problem att få ta de proverna här? Det känns bra iaf. Jag ska ta mig en titt i eran tråd. Jag åt Prednisolon den här gången, har aldrig fått det här i Sverige. Jag nämnde för dom på kliniken att jag aldrig är sjuk så då satte dom in det. 

Kram
  • Veronica1
    Cathy skrev 2014-01-09 14:32:20 följande:
    Veronica; eftersom gynekologer brukar se missfall som ngt 'normalt och vanligt' så vill de inte alltid göra mf utredning förrän efter tredje mf. Jag gjorde dock en utredning efter mitt första eftersom jag kände att något var fel i kroppen och ville utesluta koagulationsproblem&lite annat med de prover man kan ta i sverige. Det gäller bara att stå på sig och hitta rätt gynekolog. Du kanske behöver högre dos prednisolon eller någon till medicin för att gå hela vägen men det kommer säkert att gå Många som har immunproblem är aldrig sjuka, dock finns dem som jag som blir lätt sjuk (förkyld) och blir väldigt sjuk och får en väldigt långdragen förkylning pga att kroppen reagerar så starkt -samma starka reaktion som vid en graviditet (=väldigt höga nk celler i mitt fall). Kram
    Jaha, så det kan vara åt båda hållen alltså, visste jag inte. Jag skulle tro att dom höjer mina doser den här gången. Nu gäller det bara att få tag i rätt läkare som är villig att hjälpa oss. Vi fick en hel del fina kontakter när jag låg inne, så jag funderar på att maila & berätta våran situation, sen får vi se... Man måste försöka & inte ge sig Flört
    Hur mår du annars?

Kram
  • Veronica1
    snorpan02 skrev 2014-01-29 10:49:55 följande:
    Hej tjejer, tråden tycks vila lite men så är det ibland. Ville bara berätta att nu ruvar jag på 2 blastocyster från vår donator. Måste säga att de är proffsiga i Riga, de tar blodprover för att kolla kosguleringsproblem, gynundersökning innan insättning, genomgång av all medicinering, kost etc. Du får se bilder på alla ägg hur de har utvecklats varje dag. Extra koll av spermierna, embryo glue kanske hokus pokus men man vill ju ha allt när man som vi sitter i den här sitsen. Hursomhelst så kan jag varmt rekommendera nya Ava Riga kliniken, de gör ju även ivf o de känns väldigt proffsiga. Äter nu Ustrogest o slipper då ta progesteronvagiatorer, får ta sprutor m blodförtunnande, omega 3, prednisol o så ska jag äta mycket protein o lite sötsaker lycka till och hur går det för er?
    Grattis till ruvningen Glad, håller tummarna för dig! Jag blev helt chockad när vi kom till kliniken i Prag, så otroligt proffsiga. Allt sköttes så bra, är van hur det är här hemma. Jag tycker att det är en enorm skillnad, känns som dom ligger så mycket förre Sverige i tiden.

Sköt om dig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?