-
Grattis till sprutstarten !Victoria71 skrev 2011-09-08 14:21:43 följande:Wiiiii - nu ringde de från IVF-centrum ... jag ska börja spruta ikväll! Läskigt. Nu känns det verkligt, på nåt sätt ...
-
Vilket mysigt välkomnande !Zinfandel skrev 2011-09-08 21:52:22 följande:Titta där är Fjällis, tänkte just på dig och hoppades att du skulle titta in snart!!
-
Zinfandel: kör du akupunktur under ruvningen också? Jag har fått rekommendationer att inte göra det, men det kanske kan vara olika. Jag har samma ordination som du vad gäller att undvika kall mat och dryck. Ska anamma det framöver, för mig känns det väldigt bra att dricka varmt vatten morgon och kväll. Inte så gott, men det gör susen för njurarna.
...jag tror att börjar ladda mentalt för FET i nästa cykel, men jag är inte säker. -
Nålar på hormonpunkterna rekommenderas inte, men däremot så är det nog ok att få "lugnande". Jag minns inte hur Dr Ma resonerade; det var några år sedan som jag var hos henne.Zinfandel skrev 2011-09-08 22:01:00 följande:Nixpix, ingen akupunktur nu!!
Varför osäker..? Vad hänger det på?
-
Så här resonerar Dr Ma:
TCM-rekommendationen i kombination med IVF eller insemination för barnlöshet. Man genomgår akupunkturbehandling 1-2 månader innan äggåterföring, 2 ggr/vecka. Ört-téer skall intagas under akupunkturbehandlingarna. Man genomgår en akupunkturbehandling samma dag som äggåterföring. Därefter 2-3 behandlingar innan man vet positivt resultat. Det hjälper livmodern att växa till en fin, tjock slemhinna för att embryot ska fastna ordentligt. -
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Herregud vilken lycka! Grattis, vännen! Här rinner tårarna av glädje!Enya70 skrev 2011-09-09 09:05:42 följande:
-
Usch vad tungt - jättekram !Nu Syskon skrev 2011-09-11 08:56:43 följande:Nu är det kört för oss, mens i natt
Får se när vi kör FET, men jag har svårt att tro på det ska ge något resultat, men det är klart att vi skall unyttja den minimala chansen. -
Beklagar verkligen mens o minus, Skytten . Nästa gång kanske du ska be om progesteronvaggisar istället (om det blir aktuellt med det vid FET). Jag föredrar dom framför Crinone. Stor kram.
-
Usch vad tungt ! Stor kram!Hönan skrev 2011-09-12 09:58:54 följande:Fick tant röd igår på ruvdag 10 för 3:e gången hoppas nu på er andra
-
Jag hade en grymt dålig magkänsla den gången jag lyckades - gick runt och sa och tänkte: "det är kört" och "embryona är döda" och allt negativt man kan tänka sig....men det tog sig i alla fall . Tummar till tusen!!!Zinfandel skrev 2011-09-11 12:13:42 följande:Men tyvärr har jag riktigt dålig intuition denna gång vilket då å andra sidan kan vara positivt eftersom jag haft bra magkänsla tidigare och då har det misslyckats, hänger ni med..?! Jisses vilket traggande!! Det kallas nojjande haha...!