-
Tack vännen! Nej, vad tråkigt att du har mått så dåligt efteråt. Hoppas din värk går över snart. Grattis till dina snygga ägg! Nu ska fredagen den 13 bli en jätteturdag så att denna dags kämpande ska bli värd alla besvärligheter du varit med om ! Ett fint embryo tillbaka och fler till frysen hoppas vi på! Stor kram !Zinfandel skrev 2011-05-11 18:54:25 följande:Hej vänner! Skitdag! Själva ingreppet gick jättebra,, nästan helt smärtfritt o resulterade i 8 snygga ägg, så jag är nöjd! Sen började jag må jättedåligt, spydde o frossade så jag har legat m dropp på kliniken hela em. Nu är vi hemma och jag har sovit men har väldigt ont. Vi bestämde att detta var sista gången,, nu får det allt bli bebbe av det! Hönan, underbart! Pralinen, kram Inmana, vi hoppas än, nu med iscihjälp!
-
Det vore underbart om det blev så! Ska hålla tummarna allt jag kan för det (kanske t om för 4 till frysen )!Zinfandel skrev 2011-05-11 19:07:10 följande:Mitt drömscenario är 1 t mig o 2 t frysen...
-
Tack för tumhållning! Nu går det förhoppningsvis bättre med ökad dos Gonal-F! Dax att trigga igång den här gamla hönans äggproduktion till max !Skytten skrev 2011-05-11 20:10:26 följande:Inanna68 - då förstår jag. Vad jobbigt att resultatet inte blev lika bra den här gången. Och tufft också när många olika faktorer spelar in och gör det svårare. Håller tummarna för er!
Apropå ÄP - måste man ta morfin? Är det så outhärdligt att man måste ha smärtstillande? Jag har nämligen lite svårt för morfin på det sättet att jag känner ett sug i veckor efter att jag fått det. Och det är ganska jobbigt att längta efter att gå till Plattan.
Utan morfin skulle jag nog inte klara av ÄP! Tror det skulle göra för ont annars! -
Mimmsann - Tråkigt att mensen kom men jag hoppas du kan trösta dig med en underbar semester med maken och samla krafter för ett nytt försök senare! Kram !
-
Hönan och Lenafena - Lycka till med ÄP idag! Hoppas ni värper många fina ägg!
-
Så det kanske är "riskfritt" att ta Apiforce. Eftersom du är en hälsoguru så litar jag på dig ! Kortare menscykel vill jag inte ha i alla fall men det vore ju bra om den kunde hålla sig stabil.Zinfandel skrev 2011-05-12 07:37:50 följande:Inanna: Vill bara säga att jag fick ju bara ut ett ägg mer än du och jag är jättenöjd!! Det räcker ju Apriforce är jättebra för att korta & stabilisera långa menscykler och ger dessutom kortare ÄL vilket är bra i vår ålder så du kan ta dem fram till ÄP.
Skönt att du mår bätte idag. Klart att 8 ägg räcker om de flesta blir befruktade och om man lyckas få åtminstone ett till frysen. För mig var 7 ägg inte så bra då endast 3 blev befruktade och inget var frysdugligt men det kan ju variera från cykel till cykel, både antal och kvalité. Så det återstår att se vad jag får för resultat nästa gång.
Tråkigt att morfinet gjorde dig så illamående. Det påminner mig om min operation av polyper i augusti. Jag blev fruktansvärt illamående och dålig av narkosen efteråt.
Nu hoppas vi dina ägg har blivit fint befruktade av makens fina simmare! -
Hönan och Lenafena - Grattis till avklarat ÄP! Håller tummarna stenhårt för att det blir två fina guldägg till er vardera på lördag!
Spännande med tre nya ruvare innan helgen är slut! -
Första sprutan tagen i dallrigt magfläsk strax efter Saade (skulle hellre tagit en spruta under Sade)! Nu hoppas jag många blåsor börjar växa!
Kram på er alla ! -
På min klinik börjar man samma kväll som ÄP har varit.Zinfandel skrev 2011-05-13 08:15:30 följande:Nån som vet varför man (eller hos oss iaf) ska börja med proggisarna ett par dagar före FET men i samband med ET..?! Återföring som återföring..?! Är det känsligare för att det har varit fryst? Vore det ändå inte lämpligt att börja tidigare vid ET också i så fall..?!
-
Tack alla för lyckönskningar! Detta känns jätteläskigt men också väldigt spännande. Jag har ju liksom ingen aning om hur många eller få blåsor det kan bli med höjd dos! Jag drömmer om att det ska gå bättre än förra gången ...