• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hönan - Hoppas att du snabbt får svar på alla prover så ni kan köra på med ett nytt försök. Om du inte vill vänta till efter sommaren är ju CFC i Köpenhamn ett jättebra alternativ. Tror att de samarbetar med läkare i Solna. Fråga Enya här i tråden som är patient hos CFC om mer info . Men det kan ju vara bra med lite vila också. Det känner du ju bäst själv. Kram och lycka till!

• Inanna Li

slemtorsk i din bralla - Välkommen Klart du får vara med!  Extremt kul nick by the way ...Skrattande ! Hoppas du får bra svar på alla prover. Förstår att situationen är extra besvärlig när din man är ryggmärsgskadad. Men om han får ut spermier i en kopp borde ni ju ha lika goda chanser som de flesta andra vid IVF i alla fall  så det behöver ni nog inte oroa er för Glad! Kram och lycka till!

• Inanna Li

Turlid - Jag har alltid hört/läst tio dagar efter Ovitrellen så om det stämmer kan du nog vara gravid! Hoppas du få starkare streck om några dar! Så underbart om du skulle vara Gravid! Ett försiktigt grattis!

SiDB - Jag har satt in två embryon två gånger. Ena gången var jag 41 och andra 42 år. På min klinik (IVF-kliniken i Göteborg) får man välja två embryon när man är över 38.

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-15 23:31:16 följande:
    Innan68: När ska du på VUL? Går det bra ?

Här har jag just i helgen åkt mina förhoppningsvis sista åk för året...ska ju bli gravid tänkte jag så sommarskidåkningen i juni/juli får nog vänta har jag ju sagt till sambon. Helgen var underbar!!  
    Sambon kallar mej "tvättis"...va? ser jag ut som en tvättbjörn? öööh...kanske då!!!!Cool
    VUl imorgon kl 10:30. Känns oerhört nervöst! Tycker inte att jag känner nån aktivitet i äggstockarna än men det är nog för tidigt att oroa sig för det än Obestämd! Vad härligt att du åkt skidor i solsken i helgen!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-16 15:29:55 följande:
    Lycka till imorgon Inanna! Håller verkligen mina tummar för dig. Så mycker otur som du har haft, nu måste det vara nog. Kommer tänka på dig imorgon!
    Tack för din omtanke! Det betyder oerhört mycket Hjärta! Jag hoppas verkligen att min otursperiod är över nu. Det känns oerhört nervöst inför morgondagens blåskoll. Hoppas det kommer finnas blåsor över 10 mm!

Stort lycka till inför nästa test imorgon! Håller tummarna allt jag kan för två starka streck!
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-05-16 16:47:57 följande:
    Inanna,
    Kommer att hålla mina tummar imorgon för dig! Hjärta
    Tack! Alla tummar behövs!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-16 18:06:26 följande:
    Inanna: lovar att hålla alla tummar för dig imorrn.... Äggen kommer snart titta ut genom öronen på dig Flört
    Tack Hjärta! Håll den tanken med ägg genom öronen! Precis vad jag skulle önska Skrattande!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-16 16:40:18 följande:
    7 ägg blev det. Helt ok, men tyckte mig höra (i morfindåset) att flera blåsor "endast" var runt 15 mm. Sambon hörde inte det, men nu oroar jag mig ändå för att det ska vara många omogna ägg. Mannens leverans var helt ok idag, så de övervägde att göra 50/50 IVF/ICSI, men jag vet inte vad läkaren bestämde sig för till slut. 
    Hoppas äggen blir fint befruktade. Kram och lycka till inför ET Glad!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?