• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Efter VUL idag är jag/vi i chock!

Min livmoder låg lite knasigt till för VUL så det var svårt att mäta eller få någon tydlig bild av fostret, men det han såg var att allt var jättefint och normalt med fostervatten och hinnsäck mm. Och han visade hur hjärtat slog. Sen kom nästa besked... 

"Hur många ägg fick ni tillbaka"? Jag svarade "ett", varpå han utbrister: "Det ser ut som att det har delat sig till två, alla tecken tyder på det, för här finns en extra hinnsäck" så det här måste vi följa upp!. 

Jag ska därför tillbaka om tio dagar för ett nytt VUL för att konstatera om det är en eller två.

Vi är i chock! Skrattande
    (inte konstigt att jag är hormonell kanske....)

• Sunseed

Tack! Det är helt sjukt galet. Skrattande
    Den 18/10 får vi veta om även nr 2:s hjärta slår. Den gynnaren gömde sig bakom livmodern idag. Man såg fostersäcken men utöver det var pyret för långt borta.

• Sunseed
    Prickigchokladmal skrev 2012-10-09 19:41:53 följande:
    tack :)

Wow Sunseed! Gud så spännande! Grattis! :)
    Vi 4 skrev 2012-10-09 19:45:15 följande:
    Sunseed, fantastiska nyheter, är så glad för er skull! Även om jag förstår att det samtidigt kan vara lite chockartat att smälta att det kan vara två
    Katt12 skrev 2012-10-09 20:01:48 följande:
    Sunseed, helt helt fantastiskt, underbart! Som sagt, inte konstigt att du behövt vara hemma och vilaGlad

Ett jättestort tack. Det är lång väg kvar ännu, men fantastiskt att vi har fått komma så här långt. 

Och chockartat är det såklart. Men idag känns det lugnare än igår. Nu har jag förlikat mig med tanken på att det kan bli en och det kan bli två. Solig

• Sunseed
    Katt12 skrev 2012-10-09 20:01:48 följande:
    Vi4, vi gjorde ju ET på samma dag och jag har också ruvarånget... har fått mensvärk och huvudvärk, så det känns inte lovande... Det här är ju min första IVF så det får man kanske acceptera, men känns förstås ändå så tråkigt. Dessutom fick vi brev idag att det andra ägget inte gick att frysa, så då känns det ännu tristare att vi bara fick tillbaka ett. När det gäller dosering av Crinone, att vissa får 1/dag och vissa 2, sa kliniken att många gav 2 när medlet var nytt, men att alla tester visat att det räcker med 1. Så jag hoppas det stämmer och kör vidare så här.         

Mensvärk och huvudvärk har jag haft konstant, trots mitt plus. Jag får det av progesteronet, tidigare i vagiatorierna och nu med eget progesteron. Ge inte upp hoppet! Alla symptom är normala. Däremot förstår jag verkligen ruvarångesten. Jag avskyr ruvningen!<

Håller verkligen tummarna för er! 
  • Sunseed
    linköping68 skrev 2012-10-11 22:33:53 följande:
    Efter det sista misslyckandet diskuterade mannen och jag och kom fram till att vi ska åka till Aten och dr D för att se om han ev kan göra något åt mig och alla misslyckanden.
    Skickade ett mail och förväntade mig att få tid långt fram, men fick till svar.....
    Välkommen på måndag 15/10. Va??? Så snabbt.

Nu blir det till att panikboka flyg och hotell, stuva om jobbveckan och sticka till Aten. Jag far tyvärr ner själv så lite nervös är jag allt! Tänkte bo nära kliniken så jag klarar mig nog.....
    Huva va spännande och otäckt! Men är glad att vi gör detta. Vi känner båda att då har vi försökt allt och kan lägga ner allt senare och känna oss lugna med det.

Wow! Så otroligt spännande!!!
    Ett stort och varmt lycka till. Hjärta

Och tack.. 
  • Sunseed
    TyckOmMig skrev 2012-10-11 20:41:51 följande:
    Sunseed-inte inne så jätteofta efter missfallet nyligen men vad glad jag blir för er skull kanske tom att det blir twins-det är jättefint att få uppleva har själv två tvillingpojkar på snart 4 år!

Här har vi kört på med hemmaförsök då kroppen kom igång snabbt och jag valde Pergotime att stötta upp med för säkerhets skull vågar knappt ens tänka tanken på att vi ens skulle kunna lyckas mer men annars blir det korta protokollet i slutet på oktober!Har ju bara 3 månader till på mig innan CFC säger stopp!Då får det bli Aten eller Riga men just nu känns det avlägset.
    Tack. Då vet jag att jag kan återkomma till dig med frågor om det visar sig vara två.
    Steg ett just nu är att någon ska överleva. Hjärta

Beklagar verkligen missfallet. Så ledsamt. Vi sätter all tilltro till att det går bra nästa gång. 
  • Sunseed
    Lillan15 skrev 2012-10-09 22:06:51 följande:
    Men guud så underbart Sunseed! All lycka o välgång till Er Nalle
    Tack så jättemycket. Nu börjar vi landa i tankarna. Det blev en stor chock först som vi behövde smälta. Glad Nu känns det bara som en välsignelse om vi lyckas få ett levande barn någon gång. Man kan bara hoppas och tro så att det knakar.
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-10-11 22:46:59 följande:
    Linköping, fantastiskt! Spännande, det kommer att gå fint med resan!

Sunseed, jag skrev en lång kommentar till din blogg ikväll, men det verkar ha försvunnit, gjorde nog något fel. Får återkomma en annan kväll när jag inte måste hoppa i säng. 

Hemulen förstår den fortsatta ångesten så väl. Fy vad tiden kan snigla sig fram när man har sådan ångest. 

Tyckommig, usch och blä för att vi alltid har tiden så emot oss. 

Nu syskon, tänkte på dig häromdagen och undrar hur du har det!  
    Undrar om det beror på att jag har lagt in godkännanden för kommentarer. Fast jag har ingen som ligger väntande. Jag blev förbannad på ett inlägg/kommentar så jag lade in lite kontroll. 
    FAN, jag får väl gnälla hur mycket jag vill i min blogg. Jag kan väl inte vara glad jämt heller! Skrattande 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?