Vi 4 skrev 2012-10-19 13:24:11 följande:
Håller på att fundera på hur jag ska tänka OM vi skulle göra ett till sista försök. Olika alternativ dyker upp, har ju haft samma hemortsgyn och provat två olika kliniker. Hemortsgyn är restriktiv med allt och gillar inte nya saker eller så. Hon har dock samarbete med Falun som väl verkar vara mer öppna för annat. Jag skulle tex eg vilja kolla hormonnivåer, med tanke på DHEA, skulle också vilja få mer input om TSH som ju har varierat lite. Kanske är det lättare om jag väljer Falun att få henne att kolla sådant. Men långtidsodling är nog inget för mig med tanke på att mina embryon verkar så kaputta, odlar de alltid minst 3 dygn?
Funderar också på att försöka hitta helt annan hemortsgyn/klinik för att få lite annan input. Tror inte jag får gå på vårt landstingsklinik dock, de skriver iaf att kvinnan måste vara under 38 på sin hemsida och de har inte så jättebra rykte, så då blir det en annan stad och då är det ju krångligare. Någon som har någon tanke om detta...
Falun odlar två dygn om man får färre embryon än 5 som är befruktade. Vid mitt sista ÄP kunde dom bara plocka en äggstock då den andra gömde sig. Vi fick ut 5 st och då bokade dom en tid med mig två dagar senare för insättning. Nu hade vi sådan tur att alla fem blev befruktade, så det blev långtidsodling ändå, men dom bedömer det från gång till gång.
Likadant så har de nog ingen tydlig åldersgräns för långtidsodling heller, eftersom dom har gjort det på mig. Dom gör nog en bedömning från gång till gång hur det ser ut.
Kolla lite med Mamma Gås. Jag tror att hon har fått gehör för en hel del saker med Falukliniken i form av medicinering.