• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

tjorven01 skrev 2012-09-23 20:47:43 följande:
    Hemmen och Sunseed
    Stort Grattis till fint plus
    Tusen tack!

Och tusen tack Inanna Li!! 
  • Sunseed
    snorpan02 skrev 2012-09-24 16:45:42 följande:

Hej tjejer och tack för stödet idag har jag börjat blöda massor...så trist och imorgon ska man vara glad igen för då börjar jag mitt nya jobb men jag hade hellre haft ett plus att glädjas åt.

Jag tror också att stress är en bov i dramat dock har den inte påverkat själva ivfbehandlingen då jag har ju fått ut massvis med ägg som blivit befruktade trots min ålder osv däremot så är det ju efter vid insättningen det inte funkar. Jag har tidigare ätit massa D vitamin och andra multivitaminer men tog en paus under sommaren med D vitaminen så nu är det väl bara att börja om + lägga till extra B vitaminer. Sköldkörtel ligger på en bra nivå (tror jag) och kortison har jag testat denna FET (tack Zin).  Problemet är väl att de läkare jag träffat på Linne inte anser att jag behöver något extra av någonting efter insättning. 

Jag ska läsa på vad ni andra gjort och skriva ned o sedan ringa Linne o bombardera dem med frågor inför nästa FET som troligen får bli om 2 mån.

Hemulen stort grattis och Sunseed hur känns det?

Kram        

Bombardera dom! Dom har ju inget att förlora på att hjälpa dig. 

Jodå, det känns bra. Men magen har plötsligt blivit jättestor. Det ser ut som att jag är i 4-5 månaden. Och hård är den. Jag ser jättegravid ut. Märkligt.. Så här tidigt.
    Jag är aptrött och vill mest sova, så det är en plåga att genomlida jobbet. Men annars går det bara fint. Om jag hade fått vara hemma och bara tänka på mig själv hade det varit optimalt. Men tyvärr måste man jobba. Kyss 
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-09-25 21:00:21 följande:
    Tack för era ord. De betyder jättemycket. Ja det är stora frågor och vi4 jag menade att mannen inte är med på ÄD men det blir han säkert. Han måste bara vänja sig vid tanken.

Men jag håller med dig Bengalen. Jäkligt konstigt av kliniken att förslå detta nu när de lovat oss ett fjärde försök!! Bra. Nu blir jag arg och det är bättre än att känna depression. Tack!

! Zin har också skrivit nyss till mig att CFC skulle aldrig prata om ÄD eftersom jag så nyligen varit gravid. Ska kontakta dem. Kanske dumt att jag inte gör ett försök nu på denna mens istället?? Jag tänkte att jag skulle hinna äta inofolic två mån först bara. Men nu vill jag till Danmark.

Mba och anonym då går Trianglen bort eftersom mitt AMH är 0,2...
    Det blir stora frågor att fundera på. Jag tycker att det är klokt att få någon mer som tar en titt på det hela. Jag har också haft det där med ÄD i bakhuvudet, men ändå, om den dagen skulle komma så behöver man nog tid för att vänja sig vid tanken. 

Tänker på dig.  
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-10-02 12:11:18 följande:
    Ett befruktat, så bara att vänta och se, men det känns som att vi eg kan packa och fara hem, av 6 befruktade förra gången blev det 1 bra, gången innan inget bra av 4, så att det blir något av detta enda verkar osannolikt. brukar man betala allt även om det ej blir ET?
    Jag håller alla tummar och tassar som finns här hemma!
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-10-02 17:28:30 följande:
    Tar gärna emot info om vad de av ET som fått avbryta före ET fått betala. Jag hittar ingen info på deras sida el när jag googlar och jag kan nog behöva förhandla i morgon.
    Så här har de på Faluns hemsida:
    *Not: Om en påbörjad behandling inte kan fullföljas har paret ett tillgodohavande på 75 % av betalad behandlingskostnad om inte ägguttag kan göras eller 50 % om ingen embryoåterföring kan göras. Tillgodohavandet baseras på priset för den enskilda IVF-/ICSI-behandlingen eller IVF-behandling i ostimulerad cykel, ej övriga eventuella tjänster som paret kan ha nyttjat. 
  • Sunseed
    susmar72 skrev 2012-10-04 19:17:47 följande:
    Hej, mitt ägg var omoget så ingen befruktning, ingen ET. Deppig. Tack för all peppning. Gör behandlingen i falun, men bor inte där.
    Nej. Så otroligt tråkigt. :(
    Kram till dig 
  • Sunseed
    MrsQ skrev 2012-10-05 22:43:05 följande:
    Hej alla i tråden!
    Fyller snart 40 och önskar mig såå mycket ett syskon till sonen.
    Han kom till efter 5 år och då med hjälp av inseminering. Har provat antal gånger till (i 7 år) men tror det bara var en stor lyckträff

Har bott i Norge de senaste 5 åren och nu flyttat hem igen. Vill så gärna pröva IVF men har lite frågor kring det om jag får ställa dom till er?

Hur gammal kan man vara för att vara berättigad  IVF hjälp?
    Och hur lång väntetid är det?

Om man tar det privat, vart skall man vända sig då? 

Önskar er alla ett stort lycka till!!!  

Hej!

Inom landstinget tror jag att åldern varierar. Där jag bor fick man inte ha fyllt 40. Jag var 39 år och 8 månader och blev inkastad snabbt som attans för att hinna få ett landstingsförsök. Det försöker inkluderade även de frysta embryon vi fick, 3 st. Om jag inte minns fel så har olika landsting olika åldersgränser, men det får någon annan svara på.

Om man går privat så finns det många olika kliniker och väntetiden är inte lång alls. Jag har bara provat en klinik, och det är Falun. Jag är mycket nöjd. Det finns ju även CFC i Danmark som många är nöjda med efter att börja krypa uppåt 40. De stirrar sig inte lika blind på ålder utan verkar se mer individuellt på förutsättningarna att lyckas.

Det finns säkert fler bra privata kliniker i Sverige också, men det är bättre om de som har gått där får rekommendera. Solig

Lycka till!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?