• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-06-16 13:52:28 följande:
    Men vad jag skriver tokigt idag - jag skulle skriva att det blev kanske INTE den mest erotiska upplevelsen i mannaminna .
    Trodde inte det var omöjligt med men grekisk man Skrattande Skrattande
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-06-16 13:18:25 följande:
    Kan meddela att det inte var njurproblem...inte urinvägsinfektion som gått upp i njurarna (haft det en gång som 20-åring känns typ så)  utan det var givetvis min rygg som nu pajjat rejält för jag har ju inte gjort mina dagliga 1-3 st promenader på 5 dgr...inte promenader , inte mina morgonövningar för ryggen som jag inte vågat göra för det står man inte ska göra vissa när man är gravid , gravidhormonerna och min skadade rygg dvs buktande diskar som låser nerver hit och dit om den inte är stark eller stabil....japp så nu är det tabletter tills på måndag tror jag då läkaren ville att jag går till min kiropraktior för att få rätsida på det så vi inte drar ut mer på plågandet..
    Vet du inte gillar tabletter sa läkaren men nu behöver du nog lite sa han efter att ha tryckt på min ryggrad här och var och jag skrikit så tårarna rann. hmm!

Läkaren sa att det hade varit bättre med ett diskbråck som går sönder och läkare ihop än buktande diskar som du får vara försiktig med hela livet annars blir det just så här...börja träna mycket nu så den är starkare när du blir gravid igen och då ska du fortsätta träna den.  Ok så får det bli...jäkligt kul med flygresa, bilresa och konferens och fest nu i flera dgr när jag helst inte ska sitta stilla länge utan helst röra på mej eller stå.
    Tramadol Actavis kan även blandas med panodil och alvedon...tror jag får ta en blandning nästa gång för den verkar inte hjälpa mot smärtan men lite snurrig blev jag Tungan ute
    Japp allt eller inget är ju jag så nu börjar vi om på ny kula..mer träning...mer sex och mer barn!!!
    Det andra inte det lilla minsta bättre än det första. Stakars dig, varför ska några få just all skit på sig Rynkar på näsan? Hoppas att du är bättre snart Snösport
  • turlid70
    mamman0301 skrev 2011-06-17 08:27:23 följande:
    Mensvärk o blödning idag på ruvardag 11, skit med. Får ta nya tag i augusti.
    Vad trist, men det kan ju vara spotting bara, brukar komma just på RD10-11. Hoppas det iaf.
  • turlid70

Att man delar med sig sin sorg eller visar sin medkänsla till en annan betyder inte att man har ett svart hål av ilska eller förbannade orättvisor. Jag vill inte ta upp det (har redan gjort det delvis tidigare), men jag lovar att vi har fått vår beskärda del av skit. Efter alla dessa motgångar har vi verkligen fått en annan syn på livet och vi klagar inte på förbannade orättvisor, även om man kanske tänker på det ibland, men vi ställer aldrig oss in i en offerroll. Det senaste 1,5 år, då vår kamp för en bebis började, har dock fått mig ur balans. Att alltid vara spontan, social och positiv känner jag mig bara tråkig. Jag tycker själv att jag inte är någon bra sällskap att vara med och har minskat min umgänges krets efter vart, men jag är inte full av ilska. Jag har väldigt mycket att leva för; underbar familj, min man är omtänksam, snäll och kärleksfull, mina barn har blivit fantastiska unga människor, den ena går ut högskolan nästa år och den andra gick ut 9:an med full pott i betyg, mina svärföräldrar är sådana underbara människor som har lidit av dödsfall och sjukdomar hos alla deras barn. Det finns ingen chans att dem får några barnbarn om vi inte lyckas med det här nu, dem darrar bara av tanke att det kanske inte går vägen. Och jag känner en sådan press på mig att inte klara av att bära det här barnet hela vägen. Vi har skaffat all hjälp vi kunnat och jag försöker söka svar på fråger för att optimera våra chanser, men vi kommer inte gå under om det skiter sig och vi kommer naturligtvis fortsätta kämpa vidare. Men den här gången tackar jag för mig och tackar er alla för all support och stöd jag fick på vägen hit och den fantastiska kunskapsbanken jag har skapat mig med hjälp från er. Allt gott!

• turlid70
    Inanna, vet precis hur du känner, det är helt olidligt, om man har varit med om det en gång förut. Jag hade ju ännu mindre symptom än vad du beskriver. Jag kände bara lite spänningar i magen och lite ömma bröst, typ var tredje dag, inget illamående, ingen mensverk, inte mer kissnödig och inte mer trött än vanligt. 3 dagar innan min VUL försvann även dessa symptom. Jag var helt övertygat att det gick åt helvete, men det gjorde ju inte det. Försök att inte oroa dig så mycket, vet att det är bara lätt att säga, men jag hoppas så innerligt att du får se ett eller två hjärtan ticka på onsdag. Kommer tänka på dig och hålla tummarna stenhård för dig! Kram.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-06-27 10:30:36 följande:
    Usch ja, att byta ut en hemsk minnesbild som har etsat sig fast på hornhinnan, till en positiv "framtidsbild" är ju i det närmaste mentalt omöjligt i de här sammanhangen. Jag bar samma "chock" som du med mig till VUL'et och nu håller jag tummarna så, så hårt att du också får uppleva ett litet hjärta som pickar (eller två ).
    Tack Fjällsippan! Trodde väl att det inte var något större fel på min hjärna :)

Jag hade ju också upplevt samma sak och gick över 3 veckor med vetskap om det (läkarna ville vänta och se) innan jag började blöda på julafton, känslan under den tiden går nästan inte att beskriva, hjälplöshet och förtvivlan, dessutom hade jag BF på pappas födelsedag och även den drömmen gick i krasch den med. Usch, önskar inte en annan att uppleva det.

Det är inte så att jag går och tittar i vår tunga ryggsäck hela tiden, men vissa ärr svider mer än andra när man blir påmind om saker och ting, så enkelt är det.
  • turlid70

Zinfandel, tack, du är så rar Solig! Har saknat dig också och andra här, men är hyfsad uppdaterad om allas status ändå. Synd att det inte blev sänghalmsbebbe för er denna månad. Vi hoppas i kubik på nästa!

• turlid70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-06-27 16:44:55 följande:
    gaaah.. var lite stressad i dag när vi var ute o shoppade jag o sonen.. skulle köpa clearblues digitala gravtest..bra att ha hemma liksom....så kom jag hem och ser att jag har köpt ett sjupack digitala ägglossningstester....GAH!!!

Har en hel hög med ägglossningstester från testlagret o tycker iofs att de är skit... de har inte visat fullt utslag på tre månader trots att jag har ägglossningsmärta och sekret OCH att läkaren kunde konstatera ägglossning, tar tetstet samma tidpunkt varje dag och har inte kissat på minst 4 timmar när jag gör det... men det är fortfarande inte "positivt" enligt vad som står på förpackningen.....

Så nu har jag iaf digitala till nästa månad..snåljåpen i mig tänker att det vore väl typiskt om jag nu blivit gravd haha. Jag hann ju dessutom ÖPPNA förpackningshelvetet innan jag märkte att jag tagit fel..hemma...gaaaah 249 spänn liksom.Vill ju inte att sonen ska veta att vi försöker så jag hade minst sagt bråttom o smusslade o grejade annars hade jag säkert sett......
    Har gjort det också, men hunnit byta tillbaks dem den gången och sen fick köpa dem iaf. Kör också med billiga tester tills jag misstänker ÄL (svårt att vara säker ibland) och sen bekräftar med CB digital. Billiga kan man ju köra 2ggr per dag också. Alla tester kommer nog gå åt för eller senare, men om du inte behöver dem alls, vilket jag iofs hoppas, får du dela ut dem till oss andra :))
  • turlid70

Jag tycker att dem billiga funkar ganska bra, men det tar några månader att lära sig. Du ska börja testa tidigt och fortsätta testa efter sekret och smärta. ÄL kommer oftast lite efter att du känner den, så är det för mig iaf. Grav test bör man egentligen inte göra före BIM, men jag plussade på BIM-5 denna gång och på BIM-2 förra gången (testade inte tidigare då). Du ska räkna din BIM ca 14 dagar efter ÄL och inte din cykellängd som pendlar. Att mens kommer tidigare beror ju på att du har haft ÄL tidigare den månad, men tiden mellan ÄL och BIM brukar inte pendla vad jag vet.

• turlid70
    kattenizze skrev 2011-06-27 18:01:00 följande:
    Turlid: hur mår du? ska ni göra KUB?
    Jo då, jag mår bra, alldeles för bra. Sedan igår känner jag mig fullständigt ogravid igen, är i v9+4 idag annars. Under helgen kände jag en del tyngd och spänningar i magen, samt ömma bröst, nu är dessa borta igen och paniken växer, hur jag än försöker övertala mig själv att detta har hänt förut. Det är ju just nu som moderkakan håller på och tar över och tiden är kritisk och fantasierna spökar.

Jag ska lämna blodprov för KUB den 11/7 och göra NUPP lite senare efter det, får kallelse dit, den 20/7 ska jag träffa läkare för extra kontroll och då är jag i v12+5.

Dina värdena från NUPP är superbra. Grattis!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?