• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Åh, Mia, så ledsamt. Hur mycket otur ska man drabbas av egentligen? Skickar många varma kramar till dig. Det är konstigt att din klinik väljer att avbryta pga ÖS, många andra kliniker kör på ändå och vissa säger att det är bra för graviditeten. Vad ska man tro egentligen?

Önskar dig en skön sommar och lycka till med FET i augusti.

• turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-30 16:47:23 följande:
    Hoppas allt löser sig till det bästa på onsdag!
    Jag kom just hem från jobbet och satte mig ute på altanen och vet du vad. Jag upptäckte att vi har ett fågelbo med små ungar under taket Skrattande. Mamma fågel flyger frenetiskt fram och tillbaka med mat åt de små.
    Hoppas så att du har rätt att det är ett tecken på fertilitet i huset Drömmer 
    Vad roligt, hopas hoppas!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-31 07:45:40 följande:
    Ja, just det, jag tjuvtestade minus imorse igen så nu släpper jag den här ruvningen. Som ni har märkt har jag redan gått vidare för några dagar sedan. Nu satsar jag på att bli gravid á la Snösport i sommar !
    Nej, så tråkigt Rynkar på näsan. Hoppas du för hjälp hos "bakterie" läkaren och kör på Snösport spåret över sommaren. Inga IVFer sen inte. Lycka till! Kramar om.
  • turlid70

Själv sitter jag som på nålar, fortfarande inga symptom som påminer om någon graviditet, bara lite ömma bröst, det är allt. Hade tänkt att testa med veckoindikator imorgon, men vågar inte. Det borde stå gravid v3+, men tänk om det inte gör det då kommer jag nog att dö. Jag får leva på hoppet att det är inget fel så länge jag inte blöder, första VUL kontroll är den 17/6. 

På torsdag ska vi tillsammans med svärföräldrarna på semester och jag vill bespara dem min djupa depression ifall testet visar något annat än det jag förväntar mig. Men blir nog tvungen att avsjöja mitt tillstånd för dem iaf, annars kommer dem att undra varför dricker jag varken vin eller äter parmaskinka. Det är lika bra det, då vet dem varför jag är nere om det går åt helvete sen.

• turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-31 11:54:48 följande:
    Hoppas hoppas hoppas. jag är ju en feg icketjuvtestare så vi får vänta o se...{#emotions_dlg.flower}
    Jag kommer missa din test på torsdag, då är vi bortresta till Arorerna, men jag kommer att hålla mina tummar för dig allra hårdaste då. Lycka till! Hoppas du gör fågelmamman sällskap snart. Kram
  • turlid70
    Rowanda skrev 2011-05-31 13:10:39 följande:
    Förstår din oro, Turild. Pissig ovisshet tills fosterrörelserna!! Jag hade oxå en "symtomfri" graviditet och det gick bra. Men vad jag orode mig. Tröstade mig att med min vän (som har pco) gick en hel sommar utan att upptäcka att hon var gravid! Att symtom tyder på stark gravoditet är en myt. Symtom beror på hur man reagerar på hormonerna.
    Tack för tröstande ord, det är värt massor för mig!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-31 14:02:22 följande:
    Åh vad jag känner med din oro. Veckorna fram till första VUL var olidliga för mig också (jag hade småblödningar). Därefter beställde till och med en "Angelsound" från Kina för att kunna tjuvlyssna på bebisen själv  från v 11 och fram till dess att jag kunde känna de första fosterrörelserna (men jag hade en regel att jag bara fick lyssna 1 gång/veckan ). Och allt gick utmärkt - det kommer det att göra för dig också! 
    Du är så rar. Tack vännen.
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-31 14:17:25 följande:
    Vad säger era sambos/makar om den känsliga ruvartiden och första gravtiden?

Min säger inte mycket. Vill jag prata symtom får jag göra det med er! Maken slår bort allt jag säger med "du inbillar dig eller det är bara psykologiskt". Ibland blir jag sur men jag vet innerst inne att det är hans sätt att reagera, dvs slippa tänka på det, förtränga det.
    Min frågar då och då "hur känns det i magen?" Inte mycket svarar jag och beklagar mig att det inte känns så bra, då brukar han trösta mig och säga att det inte betyder något dåligt, men han längtar efter några tydligare tecken, det vet jag. Han tyckte inte heller att vi skulle testa innan resan, men jag är så förbannad nyfiken, för se hur jag gör. Jag är tvär mot honom ibland, när han inte förstår hur jag menar och måste upprepa mig, det händer att jag ryter åt honom istället, men det har vi pratat om och han är överseende med det. Har är bara för snäll, han.
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2011-05-31 20:04:04 följande:
    Det är nog inte så vanligt med en mängd gravtecken så tidigt, ge dig till tåls nu, du ÄR gravid! Jag kände som sagt inget förrän långt senare. Och då ångrade jag att jag önskat mig illamående...
    Tack för att du påminner mig om det, det låter lugnande. Men denna vecka (igår, idag eller imorgon faktiskt) ska hjärtan börja slå och det är första milstolpe i graviditeten man passerar, MF risken minskar till 20% efter det. Det händer mycket med embryot enligt beskrivningar just nu, men det känns att jag tvärtom får ännu mindre symptom. Det är verkligen plågsamt, men bara vänta och se.

När fick du dina symptom, jag är i v5+5 idag?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?