• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten: ta en promenad i solen, gå sen hem och ät nåt gott, lägg dig och läs eller se en film........ Sluta tempa, var inte så orolig det är inte bra och njut lite av livet!! Solig

• Zinfandel

Thule: men jösses vilken guldhjälp!! Jag hade nog tom funderat på att avvakta med frysen och ta hennes hjälp direkt istället... Låt henne iaf undersöka dig & äggen och ge ett förslag! Det hade jag inte tvekat på. Och vilken solskenshistoria där med 47-åringen!!

Jag har börjat med Progynon idag inför FET! Det blir en riktigt tung medicinperiod nu, allt för att dämpa mitt högaktiva immunförsvar. Innan dess ska jag även göra HSG (äggledar- & livmoderröntgen) och har precis gjort hela utredningen som man egentligen gör efter 3 MF (har aldrig haft något). Så förhoppningsvis lönar sig allt detta jobb och alla mediciner, sen finns ett ännu tyngre artilleri att gå på men vi börjar här nu Glad

• Zinfandel

Skytten: ser skarpt fram emot när du tar tag i allt detta! Jadu, det är ett trixande för att få till allt. Men när du sätter igång ska du få namn på tjejer som åker jorden runt för att få rätt behandlingar och blod som skickas över halva jordklotet för att proverna inte utförs i Sverige. Att först hitta nån som tappar blodet, sen nån som skickar det och ser till att det är framme inom 48h sen hitta nån som skriver ut recept och slutligen nån som ger transfusionerna... Där kan vi snacka om att stånga sig blodig, vad jag har gjort är bara det lilla men redan det känns som ett heltidsjobb  ibland...

Fjällis: ja det är rätt och lite till. 

Mamman0301: nä hu vilken förbannad otur. Tycker absolut du ska fortsätta behandlingen och ta penicillin. Tog de bakterieprover samtidigt?  

• Zinfandel

Enya, är det redan/äntligen dags!! Om du tycker det är min tur nu, vad är det då för dig Hjärta Jag tycker det är allas tur här inne nu, sätt alla andra på paus en liten liten stund och släpp fram denna tråden nu!!!

Mamma Gås: tippar på att det blir runt 6 sept. Jag gillar verkligen tanken på ostimulerat, jag är verkligen ingen fan av alla dessa hormoner. Har hört att många som gör ostimulerat inte har prog heller vilket förvånar mig lite, särskilt i vår ålder. Jag har tyvärr inte lyckats komma på nån bra anledning heller mer än att det ska vara supernaturligt men det blir det ju ändå inte med ett "labbembryo" Flört Jag har massor med prog om du behöver.

• Zinfandel

Inanna: hur ser din egen plan ut nu..?

Maryhe: Tack! Grattis till redan bra resultat!! 

Skytten: Bra, då kan du luta dig tillbaks en stund och vila. Se till att landa lite mentalt innan ÄP, andas mycket!

• Zinfandel

Tack alla goingar för alla Lycka till & hejarop! Hoppas sååå det går vägen denna gång! Det är ju inget fel på oss, haha!! Nåja.... Råkade väga mig idag, ingen kul sanning nu efter allt kortison... Men vad fasen, bara det ger annat resultat så!!

Inanna: vilken CD är du på..?! 

• Zinfandel

Inanna: jag är inte helt insatt i hur cykeln funkar efter MF men hade jag varit som du så hade jag fortsatt testa i några dagar till, det förlorar du ju inget på.

Hej Mia, kul att se dig igen! 

Och till alla sprutare SkrattandeSkrattande 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?