• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Boe skrev 2011-05-18 08:30:10 följande:
    God morgon,

Inanna,
    Trodde värpning var att skapa ägg men det kanske är själva "ploppet". Haha...
    Skrattande
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-18 15:52:55 följande:
    Hej alla snälla som hållt tummarna för mig idag.
    Allting gick finfint.
    In och ut från kliniken på en timme blankt med plock på ca 15 min med lokalbedövning.

6 ägg blev resultatet och det är toppen bra för min del. Solig
    Tidigare äggantal (2,3, 3, 4, 3, 4, 5, 9)

Nu vill jag inte ha några hemska telefonsamtal om inga embryo för ET innan det är dags på fredag lunch!

Fjällis du då? Är du ruvare nu?
    Supergrattis till lyckat ÄP! Nu ska alla bli befruktade!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-18 17:28:52 följande:
    Nu är jag ruvare . Kliniken hade delat upp kullen och gjorde ICSI på 4 ägg och vanlig IVF på 3 ägg. Det visade sig att 3 av 7 ägg var omogna, men att de 4 som blev befruktade (2 ICSI och 2 IVF) är av bästa kvalitet idag. De valde att återföra de 2 IVF'arna och de 2 ICSI'sarna hamnade i frysen.  Jag är mycket glad över resultatet, men nu börjar, som sagt, det stora dilemmat för mig...att få de små att boa in sig! 
    Grattis till ruvarstatus! Så underbart att du fick två frysisar också! Stor kram {#emotions_dlg.flower}!
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-05-18 19:54:17 följande:
    Ringde till CvL idag & på fredag får jag börja spruta. Hurra! Blev genast på bättre humör, då kanske helgen kan bli riktigt trevlig!!! Tycker dock att det är konstigt att de inte tar blodprover för att kolla nedregleringen vilket de gjorde på SH???
    Så bra att du äntligen får börja med sprutorna!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-19 09:17:06 följande:
    Tack Inanna {#emotions_dlg.flower}!

Hur går det för dig med sprutorna?
    Nu har jag sprutat i 7 dagar. Jag vill helst ha ÄP på tisdag för då blir det 10 sprutdagar. Jag vill ju gärna att blåsorna ska hinna mogna ordentligt. Får se vad läkaren säger imorgon! Min önskedröm är att få ÄP på onsdag!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-19 11:20:28 följande:
    Ja, min läkare var ju absolut för snål på antal sprutdagar med tanke på att 3 ägg av 7 var omogna. Hoppas att din läkare går på samma spår som du och stort lycka till imorgon!
    Tack! De båda tidigare gångerna blev det 10 sprutdagar. Vill ju inte spruta kortare tid än så. Därför hoppas jag på ÄP tidigast tisdag!
  • Inanna Li

Fast min mage redan är jättesvullen och jag har megaflytningar och lätt molvärk i äggstockarna vill jag ändå ha många sprutdagar Skrattande!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-19 11:43:07 följande:
    Hoppas att det verkligen blir så. Ska du göra ett till VUL?
    Imorgon kl 11:45!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-19 11:41:46 följande:
    Härligt att du känner av stimuleringen. Man känner sig så mycket lugnare då, eller hur
    Jo, men jag har hört om tjejer som fått fler ägg när de inte känt något alls Skrattande! Igår kväll hade jag så ont i äggstockarna att jag fick ta Alvdeon! Idag känns det lite bättre men den svullna magen är jobbig!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-19 11:45:01 följande:
    Inanna: Kan man ha för många sprutdagar så att de mogna äggen hinner pipa iväg? Jag har alltid haft måååånga blåsor men runt 10 ägg, varav de flera är omogna...Hm, intressant detta. Men nu är det iofs färdigt med IVF:er för min del oavsett hur det går med denna graviditet.
    Jag hoppas inte det när man tar Ovitrelle som ska förhindra för tidig ÄL. Skräcken vore ju att drabbas av det. Men mina ägg var ju inte så stora i tisdags så jag tror inte att de redan hunnit pipa iväg! Hoppas de växt lagom mycket till imorgon så jag kan försöka få en extra sprutdag!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?