korfu08 skrev 2010-07-17 22:20:16 följande:
Grattis till alla er som lyckats. Vi måste göra IVF för att få barn nummer två, jag har på vägen till syskon haft två missfall och tagit bort en cysta och har endometrios,som blev värre efter förlossningen med vår dotter och då fick jag äta pergo. Gjorde titthålsoperation i nov 09 och nu när vi tänkte börja skaffa syskon nästa smäll, min man har så stora cellförändringar på sin prostata att de måste ta bort en del av den och då lämnar han sperma och då är provrörsbefruktning det enda alternativet, vet mer på fredag då han skall träffa läkaren. Känner att tiden rinner iväg, vår dotter är idag fyra år, och önskar sig av hela sitt hjärta ett syskon och skulle bli en jättebra storasyster och är så glad att vi har henne. Min man är så ledsen och jag är inte så purpurung och inte han heller, så vi får se om detta med IVF funkar. Jag rasade ner rätt mycket i vikt när jag mådde som sämst efter missfallen så jag hoppas min kropp kan ta en graviditet igen.
Jag vill bara säga att jag är tacksam att jag har ett barn och hoppas att ni som kämpar för att få ert första barn, skall få det och hoppas och önska er all lycka i världen. Det är underbart att ni orkar kämpa. Jag kämpar med att orka gå vidare ochmånga frågor surrar just nu i huvudet, men det är lättare när vi har vår underbara dotter, som vi kämpa att få, vi var nära att börja adoptera först, för vi orkade inte mer, men så blev jag gravid till slut.
LYCKA TILL ALLIHOP OCH GRATTIS TILL ALLA SOM PLUSSAT.
Tack för ditt fina inlägg! Hoppas ni lyckas med att få ett syskon till er dotter! KRam