• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • rumpkullan
    Martina1 skrev 2010-07-13 00:10:15 följande:
    Gud, ska vi inte ta och avskaffa barndomen helt och hållet när vi ändå håller på. Inget socker till de små, aldrig lördagsgodis, ingen saft med bulle, ingen glass, inga barnprogram för tv är farligt, inga pickadoller för man får inte leka krig, aldrig springa barfota i gräset för där kan finnas getingar eller glasskärvor, inte gå i sanden utan badskor för där kan finnas kanyler och glas, inte klättra i träd för man kan ramla ned, inte bygga kojor för då behövs farliga redskap, inte sova utomhus varma sommarnätter för det är farligt och för guds skull inte bada naken för det ser otrevligt ut och tänk om en pedofil tittar och fotar och filmar.
  • MrBlueSky
    Lina86 skrev 2010-07-13 00:16:01 följande:
    Men är nakenhet = barndom?

Min dotter får gärna gå barfota för det gör jag också jämt, varje dag faktiskt, överallt.
    Hon får dricka saft, dock gör hon det inte så ofta eftersom att saft sällan finns hemma.
    Hon älskar bullar och glass.
    Klättra i träd får hon göra om hon kan.
    Osv.. osv..
    För att besvara din fråga: för mig, personligen, Ja.

För mig var nakenhet en stor del av barndomen och "oskulden", eller könlösheten. Min bror och jag älskade att springa nakna i lägenheten och jaga varandra. Badade nakna tillsammans i badkar till ca 8 års ålder. Badade nog naken på stranden åtminstone till 5-6 års ålder (kanske inte varje gång, men oftare än sällan), jag använde inte överdel förrän brösten började växa vid ca 9-10 års ålder, och även med små tuttar tyckte jag det var mest behagligt att skippa överdelen.
  • JuliaåRonjasmammis
    Lina86 skrev 2010-07-13 00:22:24 följande:
    Vad menar du med "att leva i frihet"?
    Vad är frihet för dig?
    T ex att slippa begränsas av neurotiska föräldrar som tycker ditten och datten är "faaaaarligt", eller av moralpredikanter som tycker att minsta lilla gnutta hud som syns är "SYND"!

Ungar ska ha frihet att få springa omkring som de vill, nakna eller med kläder vad som nu passar just dom och rådande temperatur och klimat!

Vissa barn idag verkar inte ha någon frihet alls, utan får ju knappt sticka näsan utanför dörren! Och gör dom det så är mamma genast där och kollar så att allt "ser bra ut" och "går rätt till".

Bedrövligt.
    Don't mess with my integrity!
  • Lina86
    MrBlueSky skrev 2010-07-13 00:26:57 följande:
    För att besvara din fråga: för mig, personligen, Ja.

För mig var nakenhet en stor del av barndomen och "oskulden", eller könlösheten. Min bror och jag älskade att springa nakna i lägenheten och jaga varandra. Badade nakna tillsammans i badkar till ca 8 års ålder. Badade nog naken på stranden åtminstone till 5-6 års ålder (kanske inte varje gång, men oftare än sällan), jag använde inte överdel förrän brösten började växa vid ca 9-10 års ålder, och även med små tuttar tyckte jag det var mest behagligt att skippa överdelen.
    Jag antar att vi har haft helt olika uppväxter och det tackar jag för, alla kan inte vara lika och det accepterar jag.

Det du skriver handlar mest om dig och din bror, ni är liksom ändå släkt.
    Varför jag inte vill att min dotter ska vistas naken bland folk är ovissheten över vad det döljer sig för personligheter bakom de ansikten man ser.
    När vi är i stugan eller hemma får min dotter gärna springa helt näck, det gör ju bara gott för huden att den får luftas.. men jag ser ingen nödvändighet i att hon ska vara naken bland främmande människor.
    Det känns mest... onaturligt.

Jag förstår inte riktigt det där med "könlösheten", alla har ju ett kön.. antingen är man en pojke eller så är man en flicka, det går inte att komma ifrån det hur mycket man än vill.
  • Martina1
    Lina86 skrev 2010-07-13 00:16:01 följande:
    Men är nakenhet = barndom?

Min dotter får gärna gå barfota för det gör jag också jämt, varje dag faktiskt, överallt.
    Hon får dricka saft, dock gör hon det inte så ofta eftersom att saft sällan finns hemma.
    Hon älskar bullar och glass.
    Klättra i träd får hon göra om hon kan.
    Osv.. osv..
    Ja! Den tidiga barndomen är oskuldens och frihetens tid. Den korta tid på jorden då man är fullt tillfreds med sin kropp och inte tänker på att det kan vara skamligt med nakenhet. Vi ska skydda barnen från människor som vill dem illa men inte genom att tumma på barnens livskvalitet. För mig är nakenhet och barndom väldigt sammanlänkade och för mig är det livskvalitet att bland annat låta barnen få bada nakna om sommaren.

Jag tycker det är ok om andra vill ta på sina barn badkläder och jag kan förstå att andra inte tycker att det är viktigt för små barn att få vara nakna vid havet. Men jag blir förfärad över att andra tycker att jag måste ta på mina barn badkläder på grund av att de tycker att det är opassande eller på grund av att det finns pedofiler.
  • gutegirl
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:24:21 följande:
    *massa gnäll*
    Vad spelar det för roll, TS?
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • Pyl
    Lina86 skrev 2010-07-13 00:32:54 följande:
    När vi är i stugan eller hemma får min dotter gärna springa helt näck, det gör ju bara gott för huden att den får luftas.. men jag ser ingen nödvändighet i att hon ska vara naken bland främmande människor.
    Det känns mest... onaturligt.
    Ja väldigt "onaturligt" att vara naken... *skratt*

Fattar inte TS! Är detta en issue?
  • Lina86
    Pyl skrev 2010-07-13 01:06:26 följande:
    Ja väldigt "onaturligt" att vara naken... *skratt*

Fattar inte TS! Är detta en issue?
    Ja faktiskt, det känns inte naturligt att andra ska se henne naken.
  • Puma87
    och jag stör mig på: (IRONI)
    Tjockisar
    Håriga karlar
    Toppless tanter
    högljuda tonåringar
    Folk med stora badleksaker
    folk med husdjur vid stranden
    Killar i speedos
    tjejer med snyggare tuttar än mig
    osv osv
    vad ska vi göra av alla dessa människor ??

Nej det spelar ingen roll vad som man som enskilld individ anser för finns det inget förbud så kan man inget göra.
    Kitty 081003
  • Pyl
    Lina86 skrev 2010-07-13 01:12:34 följande:
    Ja faktiskt, det känns inte naturligt att andra ska se henne naken.
    Men nån stans måste man fråga sig själv "för vems skull?"

För vems skull ska dottern inte bada naken - din eller hennes?
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!