• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Qermit

Usch, det här är inte roligt. Jag har laddat min mobil inatt men glömt att stoppa i kontakten i väggen. Resultatet är således en urladdad (fast nyladdad ) mobil!!! Vore väl höjden om det är idag bb kommer. Har ringt A och tvingat honom att bära runt sin mobil idag. Jag hoppas verkligen att han lyder!

• Längtande SA
    gracel79 skrev 2012-02-20 13:43:40 följande:
    Kul att ni också kommer, vi var också på en träff innan vi fick vår dotter, det var en upplevelse!

Inget svar än från Birgitta 

Kom igen nu!!!! Vi vill att det ska komma bb NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

• Qermit

Jag skulle så gärna vilja ha lite info från SA nu... Att bara vänta i tystnad är olidligt!

• Flybe

Nu är det jobbigt att vänta. Jag känner att gråten väntar bakom hörnet, men får ingen tid och plats till att släppa ut den. Har träffat gamla vänner och släktingar idag och alla undrar hur det går och hur länge vi ska behöva vänta. Ja, det undrar jag också. :( I och för sig skönt att få prata av sig lite, men samtidigt blir det jobbigt när man inte vet hur länge vi ska behöva vänta och vad man ska svara på alla frågor. 15 månader har snart gått, 6 månader har vi på oss innan medgivandet går ut och vi får ge upp tankarna på ett syskon. Usch, vill inte tänka på oron som växer sig allt större, vill stänga ute den, mest av allt vill jag få ett trevligt samtal NUUUU. :(

• MinLängtanHarFörtMigHit
    Flybe skrev 2012-02-22 16:01:24 följande:
    Nu är det jobbigt att vänta. Jag känner att gråten väntar bakom hörnet, men får ingen tid och plats till att släppa ut den. Har träffat gamla vänner och släktingar idag och alla undrar hur det går och hur länge vi ska behöva vänta. Ja, det undrar jag också. :( I och för sig skönt att få prata av sig lite, men samtidigt blir det jobbigt när man inte vet hur länge vi ska behöva vänta och vad man ska svara på alla frågor. 15 månader har snart gått, 6 månader har vi på oss innan medgivandet går ut och vi får ge upp tankarna på ett syskon. Usch, vill inte tänka på oron som växer sig allt större, vill stänga ute den, mest av allt vill jag få ett trevligt samtal NUUUU. :(

Usch så jobbig situation! Håller tummarna att ni får lillebror eller syster inom 6 månader!!!
  • chatnoir
    Flybe skrev 2012-02-22 16:01:24 följande:

*Kramar om!!*
  • adopterad79

Måste bara få säga att vad glad jag blir när jag läser alla inlägg här.
    All denna barnlängtan alla har:) väldigt roligt att läsa som adopterad:)

hej hopp

• Flybe

Det har visst kommit ett bb från SA till Finland den 17 februari, så vi får väl hoppas att det kommer en hel drös med bb imorgon eller på fredag. Jag är redo att åka nu och anmäler mig som frivillig mottagare av samtal från Birgitta. ;) Kanske är fler som kan tänka sig att ta emot samtal den här veckan, eller?!!!

• Qermit
    Flybe skrev 2012-02-22 20:20:09 följande:
    Det har visst kommit ett bb från SA till Finland den 17 februari, så vi får väl hoppas att det kommer en hel drös med bb imorgon eller på fredag. Jag är redo att åka nu och anmäler mig som frivillig mottagare av samtal från Birgitta. ;) Kanske är fler som kan tänka sig att ta emot samtal den här veckan, eller?!!!
    Jippie! Min erfarenhet säger att det kommer bb till Finland någon vecka innan Sverige. Så på fredag eller nästa vecka kommer det bannemig ringa ute i stugorna! Och jag kan också ställa upp på ett samtal från Birgitta .
  • gracel79
    Qermit skrev 2012-02-22 21:34:35 följande:
    Jippie! Min erfarenhet säger att det kommer bb till Finland någon vecka innan Sverige. Så på fredag eller nästa vecka kommer det bannemig ringa ute i stugorna! Och jag kan också ställa upp på ett samtal från Birgitta .

Så roligt med BB. Tyvärr har en nära släkting till mig dött i en olycka igår, och nu känner jag mig splittad i min väntan, jag vill hinna vara med på begravningen innan resan till SA, samtidigt som jag inte vill något hellre än att få BB. Jag kan inte styra, så jag får gå dit benen bär mig, som Lisa Ekdahl sjunger. Det optimala vore ett par BB till er andra först och sen till oss....
Svar på tråden Sydafrika-tråd!