• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-02-24 18:53:49 följande:
    Fick svar på mitt mail till Birgitta idag. Hon bekräftade att det forfarande endast har kommit 2 BB i år, hon skrev mailet ca 13:00 idag. Så då får vi hoppas på måndagen då.
    Tror ni det kan vara så att Birgitta trodde att det skulle komma bb i veckan och därför väntande med att svara på mailet tills hon såg att det inte gjorde det?
  • gracel79
    Qermit skrev 2012-02-25 19:18:00 följande:
    Tror ni det kan vara så att Birgitta trodde att det skulle komma bb i veckan och därför väntande med att svara på mailet tills hon såg att det inte gjorde det?
    Har också tänkt den tanken. Hon hoppades nog på att kunna meddela en glad nyhet.
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-02-25 22:03:49 följande:
    Har också tänkt den tanken. Hon hoppades nog på att kunna meddela en glad nyhet.
    Då hoppas vi på att det ringer hos oss båda (och gärna hos många andra också!) imorgon!!!
  • Flybe

Ni som ringt till Birgitta, vilken tid brukar vara en bra tid att ringa henne? Jag tänkte först skriva, men sist jag skrev till henne och hon ringde upp mig fick jag ju hjärtat i halsgropen. Vågar inte utsätta mig för det igen tror jag. Hon lovade i höstas att hon skulle informera Abba om vår situation, att vi inte kommer att få förnyat medgivande och jag vill kolla om hon har gjort det eller inte. Önskar så att man kunde få en liten signal om att man blivit matchad eller inte, men vi visste ju vad vi gjorde när vi valde Sydafrika, både på gott och ont.

• Qermit
    Flybe skrev 2012-02-26 12:16:25 följande:
    Ni som ringt till Birgitta, vilken tid brukar vara en bra tid att ringa henne? Jag tänkte först skriva, men sist jag skrev till henne och hon ringde upp mig fick jag ju hjärtat i halsgropen. Vågar inte utsätta mig för det igen tror jag. Hon lovade i höstas att hon skulle informera Abba om vår situation, att vi inte kommer att få förnyat medgivande och jag vill kolla om hon har gjort det eller inte. Önskar så att man kunde få en liten signal om att man blivit matchad eller inte, men vi visste ju vad vi gjorde när vi valde Sydafrika, både på gott och ont.
    Jag har för mig att det är mån, ons och to mellan 9-12 som det är telefontid. Jag brukar antingen ringa direkt kl. 9 eller vänta lite och ta det i slutet av telefontiden då det inte brukar vara kö. Tycker absolut att du ska ringa och fråga om de pratat med Abba. Ert fall borde verkligen vara ett sådant då Abba skulle kunna ge lite mer förhandsinfo till AC innan allt är klart.
  • Längtande SA

Måste hitta ny styrka till detta väntande någonstans... vet bara inte var...
    Samlar ihop nytt hopp om att vi ska få höra några positiva nyheter om bb ni i början av veckan.. Kram på er!

• Flybe
    Längtande SA skrev 2012-02-27 08:54:22 följande:
    Måste hitta ny styrka till detta väntande någonstans... vet bara inte var...
    Samlar ihop nytt hopp om att vi ska få höra några positiva nyheter om bb ni i början av veckan.. Kram på er!

Jag avslutade förra veckan deppigare än någonsin. Hoppas att några bb kan göra den här veckan roligare.
  • gracel79

Ja, måste det faktiskt snart komma några BB, lite information vore på sin plats när inga BB kommit på 5 veckor. Förstår din oro Flybe, ring du och hör med Birgitta.

Vi får hoppas på flera BB idag.  

• Längtande SA
    Flybe skrev 2012-02-27 09:23:50 följande:
    Sitter i telefonkö nu :)
    Spännande! Hoppas du får bra nyheter! Vi behöver det nu!
Svar på tråden Sydafrika-tråd!