Inlägg från: gracel79 |Visa alla inlägg
  • gracel79

Sydafrika-tråd!

Jag har inte frågat AC om det du beskriver.

Förra gången var vi i Johannesburgs domstol. Problemet kan ju inte vara enbart i Pretoria, känns det som. Förut kom ju många barn från t ex Door of hope i Johannesburg. Undra varför det är tyst på barnbeskedsfronten även därifrån. 

• gracel79
    Flybe skrev 2012-03-08 08:28:30 följande:

Hoppas att du får svar snabbt. Stor kram till dig också!

Såg att Birgitta lagt ut en liten söt pojke på Barn söker föräldrar, under förra året tyckte jag att hon ofta gjorde det i samband med att det kom bb. Så nu har mitt hopp växt. Hoppas att det ska komma bb till åtminstone några som har väntat länge den här veckan, gärna idag.

Hoppas du har rätt! Nu måste det snart hända något. 

• gracel79
    Längtande SA skrev 2012-03-15 12:41:40 följande:
    Såg på AC's sida att de skrivit att det kommit bb i mars. Undrar om det är det som kom förra måndagen eller om det kommit fler?!?!?!? Hoppas Hoppas Hoppas

Kram på er!

Hej! Såg också detta, jag har mailat Birgitta och frågat, fick tillbaka att hon är anträffbar efter 14:15 idag, så jag hoppas hon svarar på mailet då. Skrev också och fågade lite mer små frågor.
  • gracel79

Fick just svar från Birgitta på AC, hon skriver att det kommit flera BB under mars månad. Nu undrar jag ialla fall om det är det som kom idag och det vi vet kommit tidigare hon menar eller om det kommit ytterliggare BB. Hon skriver också att vi är 4 familjer som väntat sedan maj/juni 2010.

• gracel79
    Flybe skrev 2012-03-20 16:39:46 följande:

En kompis berättade idag att det visst kom två bb i förra veckan! Härligt att det inte är stopp! Undrar om man vågar sig på att hoppas på fler bb i mars. Tre bb har kommit hittills, nog skulle det väl kunna komma två till åtminstone, med tanke på att det var så tyst i februari.

Åh, det var posivit att höra! Nu hoppas vi på fler!
  • gracel79
    Flybe skrev 2012-03-26 10:16:11 följande:

Visst stod det väl på den danska sidan att de räknade med att det skulle sätta mer fart i april när de är färdiga med alla implementeringar av den nya lagen? April är ju snart här, så vi får hoppas att det sätter rejäl fart nu! Lider med er som väntat så länge, vi har väntat 16 månader nu och det känns redan oerhört jobbigt. Tror att AC ändrade till fyra års väntetid i Sverige för någon vecka sedan. Det är ändå positivt tycker jag att de inte ändrar väntetiden i landet. Även om ni nu är fem par som fått vänta/väntat mer än 21 månader så antar jag att de betraktar er som undantag, att ni har drabbats av alla ändringar som skett i och med den nya lagen och av tråkdomstolen i Pretoria. Det är inget fel på er eller på era papper! <3

Om jag tolkat våra bekanta rätt så kommer de att få besöka en domstol i utkanten av Pretoria och det borde ju innebära att Abba kommit på ett sätt att komma runt domarna som är besvärliga i centrala Pretoriadomstolen.

Hoppas att det sätter fart i april nu, men jag frågade Birgitta om det som stod på den danska sidan, det var inget hon kände till. Imorgon är vi uppe i 22 månaders väntan, och den bara måste vara slut snart. Tror att vi är 4 par som väntat mer än 21 månader. Hoppas att vi ses i SA snart! Det är ju måndag i dag och jag kan inte undgå att vänta lite extra på samtalet.
  • gracel79
    Caaarroo skrev 2012-04-02 07:46:18 följande:
    Den här veckan är det er tur! Jag går in och läser er tråd varje dag och hoppas varje gång på att ni ska ha fått ett bb!

Hoppas du har rätt! Idag är det än en gång måndag, och vi hoppas extra mycket.

Igår beställde jag ett litet fotoalbum som är som en hård pekbok, med ett litet handtag på, tänkte göra iordning det och ge till den nya familjemedlemen, så vi kan prata om vem mormor, morfar och farmor mfl är medan vi är i SA. Känner att det måste närma sig nu, har gått en vecka mer än 22 månader.

Tänk att man kan längta så mycket! 
  • gracel79

Det är vi som är de lyckliga:) Äntligen! Om 2 veckor far vi, kan inte tro att det är sant!

• gracel79
    Hjärtat längtar skrev 2012-04-05 08:41:30 följande:
    Stort Grattis Gracel79!!!!
    Fick ni en flicka eller pojke? Hur gammal var hon eller han?

Vi fick en pojke som fyller 1 år i maj! 

• gracel79
    iVantansTider at Wordpress skrev 2012-04-05 13:41:18 följande:
    Får man fråga vart ni beställde fotoboken från? (Förstår om du inte hinner svara nu i ditt lyckorus )

Vi är med i barnens bokklubb, den finns nog säkert på adlibris också, finns med olika teman, antingen tummen, spöket laban eller en annan.
  • gracel79

Hej!

Nu har vi varit hemma med vår kille i drygt 3 veckor. Det är underbart att se storasyster och lillebror tillsammans. Jag är så tacksam mot alla de som jobbat på barnhemmet. Lilleman är så kärleksfull och om jag t ex säger I love you till honom, så lägger han huvudet mot min axel och gosar. Det märks att de på barnhemmet har visat honom mycket kärlek, känns bra. Storasyster hälsade också på på sitt barnhem när vi var nere och hon blev så väl mottagen, känns mycket bra. Vi passade på att resa till Mpumalanga under resan och den trippen rekommenderar vi mycket. Man har med sig en gudie hela tiden, och allt anpassas efter familjens och barnens behov och önskemål.

Jag hoppas så att det ska komma igång med många BB nu för det går alldelles för trögt! 

Hälsningar från gracel som väntade BB i drygt 22 månader 

• gracel79

Åh, så vad underbart, äntligen SouthAfricamamma!

Stort grattis, vilken underbar tid ni har framför er! 

Svar på tråden Sydafrika-tråd!