Inlägg från: gracel79 |Visa alla inlägg
  • gracel79

Sydafrika-tråd!

Qermit skrev 2012-01-12 15:13:08 följande:
    Håller med... det är svårt att fokusera på annat just nu.

En till som håller med! Särskilt nu när det börjar gå mot slutet av veckan. Hoppas på något BB imorgon eller på måndag, det är ju faktiskt inte helt orealistiskt:)
  • gracel79
    Qermit skrev 2012-01-12 15:51:07 följande:
    Ja, lite livstecken från SA vore inte helt dumt...

Ni som varit med förr; när har januari-bb kommit? Har de kommit i slutet av månaden eller är det realistiskt att våga hoppas på att det kanske dyker upp något bb redan i dagarna?

23 januari fick vi BB för 4 år sedan. När vi kom ner var flera andra familjer redan på plats så de borde fått tidigare i januari.

När vi väl får vårt barn kommer vi veta varför vi har väntat så länge. Det finns en förklaring ska du se. 
  • gracel79
    iVantansTider at Wordpress skrev 2012-01-12 19:25:07 följande:
    Vi pratade på med L på Abba om just detta när vi var där nere och hon sa att om det är några som helst tveksamheten så talar dom om det när de gör den första "scanningen" av papper och livsbok, som de gör direkt när pappren kommer fram till dem. Hon sa att hon "känner" er som väntat länge väl och vet precis vilka ni är.
    Så det är inte fel på varken er eller era papper, för då skulle ni hört det för länge sedan!
    Antingen har inte "rätt" barn för er varit uppe på ett matchingsmöte eller (vilket är troligare) så är ni matchade redan och era papper håller på att förberedas för domstolen.

Håll ut, en dag, när ni minst anar det, ringer AC och då kommer det kännas så fantastiskt att ni inte tror att det är sant!

Kram  

Känns uppmuntrande, tack!
  • gracel79
    Kwela skrev 2012-01-18 18:41:28 följande:

Ser nu att vi har skrivit 1000 inlägg i tråden!!! Värt att fira. Ska genast hälla upp ett glas vin. Skål tjejer!{#emotions_dlg.flower}

Ja, den här tråden är och har varit mycket till hjälp under väntan. 1000 inlägg:)

Önskar inget hellre än att det ska börja rulla in BB igen!  
  • gracel79

Hej!

Ser på AC:s hemsida, att det kom ett BB förra veckan och ytterliggare ett i måndags:) Vilka är de lyckliga tro? Undra hur länge de väntat? Grattis till er om ni läser här! 

• gracel79

hej igen!

Jag har mailat Birgitta för att höra lite om hur länge de som fått BB har väntat m.m. Skönt att det verkar rulla på! 

• gracel79

Hej! Tyvärr inget svar än. Hörde ryktesvägen att det ena barnbeskedet kom till några som väntat sedan september.

• gracel79
    Lillan73 skrev 2012-01-25 23:14:16 följande:
    vi hämtade vår son i Kimberley (Men vi bodde på Alleyn i Pretoria eftersom ambassaden ligger där) och han var sista barnet hem 2011 vi kom hem 22 december med honom, vi flög till Kimberley tog emot honom samma dag och var i domstol dagen efter och flög tillbaka efter det. Vår dotter kommer från Johannesburg (då bodde vi på Chancellors i Pretoria)vi hämtade henne 2008. De som hämtar barn i Johannesburg nu måste bo där, jag tror det är en vecka innan de kan åka till Pretoria för passet.  Vi var nu när vi var nere i Kapstaden på lite semester och då sa vår Guide där Louis, som tar hand om de familjer som adpterar därifrån att, det inte är så många svenska familjer som får barn därifrån, eftersom det inte finns svensk ambassad i Kapstaden, men det har kommit barn till Sverige därifrån också, något barn har kommit från Port Elisabeth. Durban placeras det också barn ifrån, vet dock inte om det kommit till sverige.

Jaha, måste man bo i Johannesburg nu?, om man hämtar barnet där. Det visste inte jag. Känns som Johannesburg och Pretoria ligger så nära varandra, undra varför de har ändrat.

I helgen fixade jag håret på vår dotter, den här gången har jag flätat ca 5 cm på varje fläta och sedan låtit det vara utsläpt, med stora lockar En av förskolelärarna som bara sett vår tjej i sina långa flätor, så, Åh, hur får man så fint hår. A svarade då: Det köper man i Göteborg. Gissa om läraren tappade hakan....

Hoppas på många BB snart!  
  • gracel79
    Flybe skrev 2012-01-26 09:05:46 följande:
    Vad använder du för hår när du flätar? Låter som en härlig frisyr, men trasslar det inte till sig? Hur sköter du det?

Hoppas också på många bb snart. Jag drömmer om det varje natt nu, kanske eftersom flera av mina vänner precis fått bebisar eller bb. 

Det återstår att se hur jag ska sköta detta, det är första gången jag gjort sådana här flätor. Tror att håret kommer att bli rakt efter tvätt och att jag då får locka om det. Hon har det än så länge uppsatt i två tofsar, så än så länge har det inte trasslat sig. Fick rekommendationen om håret på en afrosalong i Göteborg, hon som jobbar där har en liten dotter i ca 5 år åldern och hon brukar göra så. Håret heter dream girl, style: curly piece.
  • gracel79
    Pippi Långstrump skrev 2012-01-26 12:27:08 följande:
    Vad heter salongen? Vi brukar handla på safari.

Vet inte riktigt men den ligger nästan brevid clarion collection hotel. Inte långt från centralstationen.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!