Lillan73 skrev 2012-01-25 23:14:16 följande:
vi hämtade vår son i Kimberley (Men vi bodde på Alleyn i Pretoria eftersom ambassaden ligger där) och han var sista barnet hem 2011 vi kom hem 22 december med honom, vi flög till Kimberley tog emot honom samma dag och var i domstol dagen efter och flög tillbaka efter det. Vår dotter kommer från Johannesburg (då bodde vi på Chancellors i Pretoria)vi hämtade henne 2008. De som hämtar barn i Johannesburg nu måste bo där, jag tror det är en vecka innan de kan åka till Pretoria för passet. Vi var nu när vi var nere i Kapstaden på lite semester och då sa vår Guide där Louis, som tar hand om de familjer som adpterar därifrån att, det inte är så många svenska familjer som får barn därifrån, eftersom det inte finns svensk ambassad i Kapstaden, men det har kommit barn till Sverige därifrån också, något barn har kommit från Port Elisabeth. Durban placeras det också barn ifrån, vet dock inte om det kommit till sverige.
Jaha, måste man bo i Johannesburg nu?, om man hämtar barnet där. Det visste inte jag. Känns som Johannesburg och Pretoria ligger så nära varandra, undra varför de har ändrat.
I helgen fixade jag håret på vår dotter, den här gången har jag flätat ca 5 cm på varje fläta och sedan låtit det vara utsläpt, med stora lockar En av förskolelärarna som bara sett vår tjej i sina långa flätor, så, Åh, hur får man så fint hår. A svarade då: Det köper man i Göteborg. Gissa om läraren tappade hakan....
Hoppas på många BB snart!