Inlägg från: gracel79 |Visa alla inlägg
  • gracel79

Sydafrika-tråd!

Låter bra! Qermit, uppdatera oss gärna!!!!!

• gracel79
    hjärtelängtan skrev 2011-10-14 20:50:28 följande:
    Idag kom ett norskt par för deras första adoption och ett danskt par för deras andra. Nästa vecka (när vi åker hem), anländer en svensk och en holländsk familj. Denna vecka blir vi alltså två svenska, en norsk och en dansk familj här på Alleyn! Alla holländare åkte hem i dag, så lite tyst och tomt blev det minsann. De hade lite äldre barn med sig, så förutom alla småttingar som tultat omkring, har det bla badats och spelats fotboll för fullt!

Kul med uppdatering från sydafrika. Hur är vädret nu? Varmt? Är ni nöjda med boendet?
  • gracel79
    hjärtelängtan skrev 2011-10-15 01:07:12 följande:
    Det är otroligt varmt här nere. Dagarna spenderas helst i skugga och viss tid inomhus för att stå ut! Boendet i sig är bra, men sportbaren för ett himla oliv!! Extra mycket nu under Rugbyvärldscupen och om man jämför med Sverige så finns det nog ingen gräns på hur högt de får spela, tyvärr! Lite lugnare på veckan, men helgnätterna är gräsliga! Som tur är störs inte vår lilla skatt som det verkar, mrn vi andra. Åker på safari på söndag, så då får vi sova i tystnad en natt!

tack för rapporten, jag drömmer om värmen.....

Ha en trevlig safari trip. Gissar att ni ska till Pilansberg. Tänk på att ta på er ordentligt med kläder, vi var där i februari, som också är en varm månad, hade aldrig kunnat föreställa mig hur kallt det var på morgonturen. 
  • gracel79

Hej!

Verkar varit tyst på BB fronten idag. Eller kanske inte, hoppas fortfarande på att få läsa en glad nyhet här! 

• gracel79
    LindiweSA skrev 2011-10-26 12:41:41 följande:
    Nu har AC ändrat den förväntade väntetiden i SA till "Cirka ½ år till drygt 1½ år".
    Undrar om en uppdaterad information om adoptionsläget är på gång också.

Tack för info. Ja, vi får vara glada att det inte står upp till 2 år. Imorgon passerar vi 17 månaders väntan.
     Ser fram emot att titta på drömmen om ett barn imorgon!
  • gracel79

Här kommen eftersläntaren....Har inte 3:an så har sett programmet på TV3play nu. Tänkte väl att det var du Qermit! Jättefin insats, vill se resten NUGlad Åh imorgon är det fredag, tänk om det är den underbara dagen imorgon! Åh, vad det skulle vara roligt att träffas i SA före jul! Ibland känns detta som en dröm, men det är ju inte bara en dröm, vi ska ju faktiskt åka på riktigt, hoppas så att det blir snart!

kram alla väntande 

• gracel79
    Qermit skrev 2011-10-27 22:09:30 följande:
    Tusen tack för era fina ord! Det känns fint att kunna sätta ord på våra tankar och om ni känner igen er i dem är det ju ännu bättre.

Haha, Gracel79, maken undrar hur du kunde ana det?!

Solgudinnan, ja väntan kan man få för mycket av i a-världen... Men för en del kan det gå jättefort. Stort lycka till med adoptionen!

Jasså undrade hanFlört  Har han inte sådan koll på alla väntande SA-familjer här på familjeliv som vi:)

• gracel79

Nej, vad tråkigt....men kan det inte komma senare idag?

Såg att Danmark fick 2 BB i onsdags, nu är det bara 3 familjer som har väntat sedan 2010 i Danmark. En från april, en från juni och en från oktober. Förut fanns 2 familjer som hade väntat från mars.Då är det nog Sveriges tur att få flera BB nästa vecka:)

• gracel79
    LindiweSA skrev 2011-10-30 12:47:07 följande:
    Känner att jag har laddat energi under helgen. Började med att vara nere i fredags när det inte kom några bb alls. Men nu, så här på söndagseftermiddagen börjar jag känna mig hoppfull inför nästa vecka så nu håller jag tummarna för att det ska komma två-tre bb under veckan som kommer och framför allt att det här är sista helgen som ni som väntat längst ska behöva lida. Hjärta

Ja, vi hoppas på flera BB nästa vecka, borde komma något, annars vet jag inte om jag längre tror på 6 barn till i år.

Här pågår flätning, alltid bra att ha nya flätor fixade på storasyster om vi skulle få åkaGlad

Svar på tråden Sydafrika-tråd!