Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej i väntans tider
Tack för informationen. Var inne och läste din blogg, kul att du delar med dig! Jag läste också de danska sidorna som du har länkat till. I Danmark verkar det inte vara många som har väntat längre än oss. (vi har ju väntat ungefär lika länge, vi skickade slutet på maj-10) Undra hur många svenska familjer som har väntat över året nu. Kanske någon som läser detta vet...
13 barnbesked i år, känns bra. När vi väntade vår dotter berättade många på afrikalistan om barnbesked, men där har det varit relativt tyst med tankte på barnbeskeden i år. Förra gången hade jag mer koll, hur har du fått reda på att det kommit 13 bb i år "i väntans tider", ringt AC och frågat?
Hoppas att det fortsätter komma bb i samma takt!
Hej!
Idag ringde jag till AC för att fråga hur läget är. Kajsa sa att det har kommit 12 bb i år. 2 familjer har väntat sedan februari, 2 familjer från i mars och någon i från april, sen några familjer från i maj månad. Så då är det ca 5 familjer som har väntat över 1 år nu. Av de 4 senaste barnbeskeden har 2 barn varit 2 år och ska fylla 3 i år, De andra 2 ska fylla ett i sommar.
Glad påsk alla ni som följer tråden!
Det är ju jätte konstigt att hon för bara några dagar sedan sa att det kommit 13 barn och inte 12... Är ju inte så stor skillnad, men jag blir så trött på att aldrig kunna lita på vad de säger hos AC...
Hej
Jaha, sa hon 13 bb för några dagar sedan till dig och 12 bb i torsdags till mig. Då hade hon nog inte helt koll, undra vilket som stämmer, även om det inte är så stor skillnad. Jaja, hoppas på fler snart i vilket fall som helst:)
Hej!
Upptäckte precis att programmet klädkod, som precis gått på kunskapskanalen ikväll var ifrån sydafrika. Vet inte om det går i repris eller om det finns att se på svtplay. Själv såg jag inte hela inslaget, men det jag såg kan jag rekomendera.
Nu har det som jag har förstått det kommit 15 barnbesked i år, så det rullar på:)
I oktober stod vi på plats 26, gissa vilken plats vi står på nu...jo på plats 26...
Det blir nog inte Sydafrika för vår del
Hej GreenGal
Har ni inte kommit framåt i kön alls? Det var tråkigt att höra. Då hoppas jag att ni snart får skicka till ett annat land. Vilket land lutar det åt för er del?
Det lutar mot Taiwan CSS
Hej Greengal
Lycka till, hoppas det kommer att gå fort för er
Tack så mycket! Hoppas att ni snart får ert efterlängtade barnbesked!