• Flybe

Sydafrika-tråd!

gracel79 skrev 2012-01-30 09:52:25 följande:
    I fredags fick jag svar från Birgitta ang. de senaste 2 barnbeskeden. Nu hade jag redan fått info från annat håll när svaret kom men ändå: Hon skrev att båda barnen var ca 1 år gamla och att de som fick barnbeskeden hade väntat sedan april och oktober 2010.

Nu väntar vi på fler BB! 
    Ja nu är i alla fall alla mina telefoner laddade och redo för en ny vecka.
  • Flybe
    Jockelina skrev 2012-01-30 11:07:50 följande:
    När ni skriver att de har väntat sedan april och oktober 2010 är det då när de ställde sig i kö hos AC eller när de skickat ner papprena? På AC hemsida finns en kö på personer som vill skicka iväg sina handlingar men hur vet man hur många som har sina pappet i landet och väntar?
    Det är två olika köer. Den som finns på ACs hemsida är för dem som väntar att få skicka ner sina papper. När pappren är skickade finns det inte någon egentlig kö, men när de säger att de väntat sedan april 2010 och september 2010 så menar man när adoptionshandlingarna kom fram till SA.  
  • Flybe

Jag har en bekant som arbetar med barn som har det svårt i SA (de är inte på något sätt kopplade till Abba och SA Cares for life) och som arbetar för att hitta fosterfamiljer till barn. Jag fick precis hennes nyhetsbrev och hon skrev en sak där som jag tänker förklarar en hel del varför det tar sån tid mellan matchning och bb just nu.

Hon skriver:

Vi har 42 för färdiga foster föräldrar som väntar barn, ifrån oss och andra, men problemet ligger med socialen, vi har utmaningar med myndigheterna, hela landets social departmentet ligger i kris, det fattas 60 000 socionomer för att implementera den nya ”Children’s Act 2005 as amended” och de ligger i back med 96 000 ’orders’ bara i foster programmet här i Kwa Zulu Natal, vi har bett att ha möte med provinsens ledare i social nämnden, men det verkar tufft för dom, alla verkar att vara stressade och har svårt med tänka nytt.  Vi fortsätter att kämpa fram och kommunicera med dom och att få dom att förstå hur detta programmet kunder underlätta alla dessa typ problem, men dom har för myket att kunna tänka nytt. 

• Flybe

Usch vad det är tyst i tråden nu. Imorgon är det torsdag, kan det inte få komma några bb då???  Håller tummarna för det!

• Flybe

Hoppas att det har kommit ett eller flera bb den här veckan som vi inte hört något om.
    Väntan är väldigt jobbigt nu.

• Flybe
    SouthAfricamamma skrev 2012-02-06 15:55:22 följande:

Takk! Skrattande I 2011 kom det bare 14 tildelinger... De hadde håpet på ca 30. Rynkar på näsan 
    Har kommet en tildeling i år... Foreningen heter Verdens Barn. 

0j, det är ju mindre än hälften av förväntat antal barn. Det verkar tyvärr se likadant ut i alla de skandinaviska länderna. Har Verdens Barn sagt hur många barn de förväntar sig ska komma under 2012? 

Skönt att det finns olika forum där man kan få skriva av sig lite frustration ibland.

• Flybe
    Qermit skrev 2012-02-06 22:28:06 följande:
    Ja, här är det lika dött på bb-fronten som jag vet inte vad...

Själva har vi just passerat 20 månaders väntan Skål eller snarare Demon.

Skål som jag skrev till Ylva tre dagar innan de fick sitt bb: Ni är närmre ert bb än nånsin nu, så ge inte upp!

Men jag förstår att ni inte känner för att fira. Vi har bara väntat 14 månader och det känns redan tungt.

• Flybe
    Qermit skrev 2012-02-08 20:48:33 följande:
    Nu är det snart 3 veckor sedan det kom bb. Enligt min hemmagjorda statistik borde detta innebära att det snart är dags för nya att komma...

Det låter väldigt bra! Och torsdagar och fredagar brukar ju vara bra bb-dagar, så nu hålls tummarna här hemma.
  • Flybe

Känner att jag byggt upp hoppet om att det ska komma några bb snart väldigt högt. Varje gång någon skriver i tråden så hoppar jag högt!

• Flybe

Sist fick vi samtalet en fredagseftermiddag, men det verkar som om de oftast ringer på förmiddagen.
    Jag börjar förstå dem som hoppar av det här. Usch vad jobbigt det är. :(

Svar på tråden Sydafrika-tråd!