• Flybe

Sydafrika-tråd!

Åh vad underbart med bb! Nu håller vi tummar och tår för fler bb idag!  Grattis till BB om ni läser här!

• Flybe
    Qermit skrev 2012-03-16 16:23:10 följande:
    Ännu en fredag utan ngt bb. Jag fattar inte hur man ska orka hoppas mycket längre...

Det känns outhärdligt just nu och ändå har vi inte ens väntat 16 månader än. Vi hade inte ställt in oss på så lång väntan eftersom vi sagt att vi kan tänka oss att adoptera ett äldre barn (yngre än N som blir 5 i sommar).
  • Flybe

Fick precis veta att ett kom ett bb från SA idag! Grattis om ni ser det här inlägget!!!

• Flybe
    Heavy skrev 2012-03-16 19:41:07 följande:
    Jag är med i en grupp som heter  "Adoptivmammor på Facebook" Där avslöjar en tjej att dom fått en liten kille i dag från SA, efter 18 månaders väntan STORT GRATTIS TILL ER!!!   {#emotions_dlg.flower}

Det är den familjen jag skrev om också.
  • Flybe

Önskar så att jag visste om det var någon mening med att försöka få upp hoppet inför nästa vecka eller inte. Min mobil är trasig, men det känns som om den inte kommer att behövas den här veckan heller. Kram till alla som också väntar, hoppas att ni är mindre modlösa än vad jag är ikväll. <3

• Flybe

En kompis berättade idag att det visst kom två bb i förra veckan! Härligt att det inte är stopp! Undrar om man vågar sig på att hoppas på fler bb i mars. Tre bb har kommit hittills, nog skulle det väl kunna komma två till åtminstone, med tanke på att det var så tyst i februari.

• Flybe

I eftermiddag väljer vi att åka till badhuset istället för att vakta telefonerna. Tänker att de väl ringer igen om det är så att det är vår tur att få bb idag. Känns ganska skönt att våga släppa telefonen i några timmar. Hoppas så att det ska komma några bb till under mars.
    Gjorde något jag inte borde ha gjort, jag jämförde hur 2011 började med hur 2012 har börjat och vi ligger rejält back på bb i år. :(  

• Flybe
    Qermit skrev 2012-03-26 09:11:56 följande:
    Flybe, jag försöker vända på det och se positivt på det istället; det betyder att det måste börja komma många bb snart! Fast med tanke på hur utvecklingen i landet var under förra året tvivlar jag ibland...

Har det stått fyra års väntetid i Sverige på ACs hemsida förut? Det står ff drygt 1,5 år i landet. Det borde kanske vara läge att ändra det snart när vi är flera som närmar oss 2 år.

Visst stod det väl på den danska sidan att de räknade med att det skulle sätta mer fart i april när de är färdiga med alla implementeringar av den nya lagen? April är ju snart här, så vi får hoppas att det sätter rejäl fart nu! Lider med er som väntat så länge, vi har väntat 16 månader nu och det känns redan oerhört jobbigt. Tror att AC ändrade till fyra års väntetid i Sverige för någon vecka sedan. Det är ändå positivt tycker jag att de inte ändrar väntetiden i landet. Även om ni nu är fem par som fått vänta/väntat mer än 21 månader så antar jag att de betraktar er som undantag, att ni har drabbats av alla ändringar som skett i och med den nya lagen och av tråkdomstolen i Pretoria. Det är inget fel på er eller på era papper! <3

Om jag tolkat våra bekanta rätt så kommer de att få besöka en domstol i utkanten av Pretoria och det borde ju innebära att Abba kommit på ett sätt att komma runt domarna som är besvärliga i centrala Pretoriadomstolen.

• Flybe
    Längtande SA skrev 2012-03-29 16:18:14 följande:
    Nu är vi hemma efter att ha laddat batterierna i Rom några dagar, för att tänka på nåt annat än väntan. Det har varit fantastiskt med lite varm sol, god mat och härliga människor, men väntan är visst inte lättare nu... Längtar efter nästa resa som måste bli till SA!

I morgon är det fredag och jag håller verkligen tummarna för oss alla och extra för er lååååångväntare!

Stor kram till alla!
    Skönt att få komma iväg en sväng innan det blir dags för långresan till SA. Vi åkte till Gotland när vi väntade N, tre veckor efter att vi kommit hem så fick vi vårt bb. Jag håller också tummarna för att det ska komma flera bb imorgon. <3
  • Flybe

Man kan inte säga grattis för många gånger en sån här dag, så grattis än en gång gracel79!!!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!