• Flybe

Sydafrika-tråd!

Det har visst kommit ett bb från SA till Finland den 17 februari, så vi får väl hoppas att det kommer en hel drös med bb imorgon eller på fredag. Jag är redo att åka nu och anmäler mig som frivillig mottagare av samtal från Birgitta. ;) Kanske är fler som kan tänka sig att ta emot samtal den här veckan, eller?!!!

• Flybe
    gracel79 skrev 2012-02-22 21:45:05 följande:

Så roligt med BB. Tyvärr har en nära släkting till mig dött i en olycka igår, och nu känner jag mig splittad i min väntan, jag vill hinna vara med på begravningen innan resan till SA, samtidigt som jag inte vill något hellre än att få BB. Jag kan inte styra, så jag får gå dit benen bär mig, som Lisa Ekdahl sjunger. Det optimala vore ett par BB till er andra först och sen till oss....

Jag beklagar sorgen <3  När vi väntade vårt första barn så fick svärfar veta att han hade cancer precis innan vi fick vårt bb. Det var en jättejobbig tid att gå och vänta och inte veta om han skulle hinna träffa vårt barn eller inte, eller om vi skulle få lov att be om att få komma senare pga att han skulle vara döende, eller för begravning. Till slut så gick det bra och han fick välkomna oss på Arlanda och två månader senare fick vi följa honom till graven. :(  Förstår så väl alla olika känslor som krigar inom dig just nu. Om det är så att ni får bb nu så  tror jag att ni kan be dem försöka flytta på domstolstiden så att ni kan vara med på begravningen. Det beror lite på hur flexibel just den domaren är.  Kram
  • Flybe
    Qermit skrev 2012-02-22 21:34:35 följande:
    Jippie! Min erfarenhet säger att det kommer bb till Finland någon vecka innan Sverige. Så på fredag eller nästa vecka kommer det bannemig ringa ute i stugorna! Och jag kan också ställa upp på ett samtal från Birgitta .

Det tror vi på. Kom igen nu sociala myndigheter runt om i SA, lägg på ett kol nu!
  • Flybe

Är det någon som frågat Birgitta varför hon rensar listan med information om adoptionsläget? Det är ju faktiskt intressant att gå tillbaka och se vad de skrev för några månader sedan också.

• Flybe
    Qermit skrev 2012-02-23 15:01:00 följande:

För att vi informationsfreak inte ska kunna ställa frågor på gammal information kanske?!

Fast sen hon börjat rensa så har jag börjat spara undan ny information, så hon ska inte tro att hon slipper undan så lätt. :)
  • Flybe

Ni som ringt till Birgitta, vilken tid brukar vara en bra tid att ringa henne? Jag tänkte först skriva, men sist jag skrev till henne och hon ringde upp mig fick jag ju hjärtat i halsgropen. Vågar inte utsätta mig för det igen tror jag. Hon lovade i höstas att hon skulle informera Abba om vår situation, att vi inte kommer att få förnyat medgivande och jag vill kolla om hon har gjort det eller inte. Önskar så att man kunde få en liten signal om att man blivit matchad eller inte, men vi visste ju vad vi gjorde när vi valde Sydafrika, både på gott och ont.

• Flybe
    Längtande SA skrev 2012-02-27 08:54:22 följande:
    Måste hitta ny styrka till detta väntande någonstans... vet bara inte var...
    Samlar ihop nytt hopp om att vi ska få höra några positiva nyheter om bb ni i början av veckan.. Kram på er!

Jag avslutade förra veckan deppigare än någonsin. Hoppas att några bb kan göra den här veckan roligare.
  • Flybe

Inga goda nyheter, mer än att hon hoppas, liksom vi, på att det ska komma ett antal bb snart eftersom det inte hänt något sen de första två bb. Hon har informerat Abba om vår situation och hon berättade också att vi inte är ensamma om att ha tidspress på oss, det är visst flera vars medgivanden går ut under våren och sommaren och som inte kan få förnyade medgivanden. Hon berättade dock att så vitt hon vet så har det alltid löst sig tidigare för familjer i liknande situationer. Även om de har fått bb för sent för att hinna hem så har socialnämnderna gått med på att de får fullfölja adoptionen. 

Svar på tråden Sydafrika-tråd!