Inlägg från: Miss Olsen |Visa alla inlägg
  • Miss Olsen

BF våren 2011 i närheten av Malmö

HEJ!

Nu kommer ännu en eftersläntare! Jag bor utanför Malmö och är gravid i v. 13+2, BF 27 mars! Första barnet.
    Jag hade velat göra ett VUL men blev inte ens erbjuden det! Någon som vet om man måste göra det inom en viss tid? Kan man göra det på typ Capio men ändå vara inskriven på ett annat ställe? Har annars mitt UL 29/10 men man är ju nyfiken! Tungan ute Sen kan man ju inte sticka under stolen med att det varit skönare att få se den lilla sprattla!
    Jag 83:a (27år)

• Miss Olsen
    EmmaRoSa skrev 2010-09-15 20:00:33 följande:
    Hej, så tråkigt att du inte fått göra vul, ska göra mitt imorgon..klart det är skönare att veta så allt är bra..nu går jag på en privatklinik i malmö där får man göra kub test med kolla så där inte finns några avvikelser och det gör man i v 13..+ att man ändå har sina två rutin ul i v 18 och v 32..
    Jag är också 83:a..förstår att du är nyfiken..men du kan kanske testa och ringa sjukhuset i malmö och höra om du kan få komma in och göra ett vul för du vill veta så allt är bra för det hade lugnat dig..lycka till och stå på dig.. 

Ja det är faktiskt lite trist. Ringde till mödravårdcentralen i Vellinge idag och frågade men dom gör det bara om man misstänker något fel. Tänkte prova ringa till läkarhuset i malmö eller till sjukhuset som du skriver och fråga om man inte kan få komma in. Förstår inte varför det ska va sånt knussel. Alla borde bli erbjuden det tycker jag! Det är länge att gå 18v utan att veta hur den lilla mår.

Schysst att dom står för KUB test med. Jag hade fått betala några tusenlappar om jag velat göra det. Obestämd

• Miss Olsen
    Peecock skrev 2010-09-17 11:36:57 följande:

Vaknade med ett ryck imorse och insåg att jag inte gått upp och kissat inatt som jag gjort nu sedan en vecka tillbaks varje natt. Brösten känns inte lika ömma.....

Inte jätte paranoid än, men jag är glad att jag bokat ett tidigt ultraljud i nästa vecka så man kan sluta känna efter så mycket.

Abbi, jag vet var din brevlåda bor...typ :) men Suzr...hmm..vem kan detta vara?? :) Vet denne Suzr vem jag är? Isf..ytterst orättvist :)

Det där med att "symtomen" kommer och går tror jag bara är normalt! Och efter vecka 12 är det väl vanligt att man inte känner något alls om jag förstått det rätt...
  • Miss Olsen
    Almazz: 11 Mars 2011
    Cathie; 18 April 2011
    MelikaH; 20 April 2011
    EmmaRoSa; 5 Maj 2011 
    Yeahcarro: 28 April 2011
    SuzR: 24 april 2011
    Abbi: 10 april 2011
    MJB: 27 mars 2011
  • Miss Olsen
    Smilla skrev 2010-09-20 10:45:13 följande:
    Jag måste nog också ta en liten titt i skolkatalogen känner jag. Abbi och YeahCarro, vilken skola gick ni på? Själv gick jag på Rosentorp och spelade faktiskt också ett kort tag i samma basketlag som MissWiren.

Annars är allt bra idag. Gick in i vecka 12 igår och hoppas att jag kan lugna mig nu lite. Om 2 veckor är det dags för Nupp-test så då hoppas jag att vi får se en sprattlande liten krabat igen. Vi var på ultraljud för ca 2 veckor sedan och då tyckte min man att pyret såg ut som en liten Haribo-godis-björn. Korta armar, korta ben och ganska stort huvud. Men den rörde sig friskt därinne! Vi har bilderna på kylskåpet  =)
    Vart går du och kollar dig? Vet inte om du läst tidigare inlägg men jag försöker hitta någon som vill göra ett VUL eftersom min mödravård inte erbjuder det...
  • Miss Olsen
    SuzR skrev 2010-09-20 11:03:30 följande:

VUL är det man gör för att fastställa graviditet eller? För att se om det är något där? Jag gjorde mitt på slottstadens läkargrupp

Ja precis. Ett vaginalt ultraljud som kan göras tidigt. Men vilka dumhuven! Jag har ringt dit för att jag gått hos en barnmorska där när jag bodde i Malmö men hon målade ut mig som dum i huvet för att jag ville göra ett VUL. Hon såg ingen mening i det och tyckte det var synd att "alla unga" nu för tiden bara går runt och oroar sig! Hon verkade inte alls förstående över att det kan kännas skönare att se hjärtslagen, utan att man för den sakens skulle går runt och oroar sig... Ibland blir man trött.
    Men jag får väl ta det som en kvinna! Cool
  • Miss Olsen
    Peecock skrev 2010-09-20 11:06:47 följande:
    Det stämmer säkert! Jag får bara börja tro på det själv....

jag skyller på att det är första gången och jag är lite nojjig :)
    Det får man va! Första gången för mig med så det är klart man undrar hur det ska kännas och vad som är normalt! Men det gäller väl bara att hoppas på det bästa och låta tiden gå... Glad
  • Miss Olsen
    Smilla skrev 2010-09-20 11:07:38 följande:

Jag har varit 3 gånger på KK (akut) och fått VUL men detta pga komplikationer. Det senaste jag fick var dock på Capio Citykliniken där jag är inskriven och detta var ett planerat VUL som man får vid förstagångsbesöket.

Okej. Problemet verkar vara att vem man än ringer till så säger dom att "man göööör bara inte VUL på personer som är friska". Bara någon enstaka som emma och Capio som erbjuder men då verkar det som att man ska vara inskriven där för att få göra ett. Nåja, får väl hålla mig till tåls... Det blir väl desto roligare när man väl får ett där i v 18...
  • Miss Olsen
    abbi skrev 2010-09-21 10:16:49 följande:
    Japp lite senare kan vi gå på gravid yoga och vattengympa ;)
    Mm just det på ditt jobb vet en del! :)

Just nu är jag vääldigt andfådd och täppt i näsan fast inte förkyld! Hört att man kan få graviditets nästäppa! :(
    Har också varit anfådd ett bra tag nu! Kan knappt gå uppför en trappa! Glad Täppt i näsan också, typ i 1 månad men som du säger inte förkyld. Men har med hört man kan va det. Min mamma berättade om en som nös hela sin graviditet! Herregud. Det gjorde jag i början men det har tack och lov slutat.
  • Miss Olsen
    Cathie skrev 2010-09-21 10:17:09 följande:

Hej alla.

Igår gick jag in i v 11, så nu är det bara 2 v till, sen kan man börja stressa ner lite! Skönt.

Vi ska absolut ta reda på könet. Det gjorde vi förra gånen också. Jag var jätteförväntasfull inför det första ul i v 20... Men vår redan då envisa dotter låg m benen i kors och värade visa ngt!! Också vid det andra ul i v 32 vägrade hon visa sig... Jag fick gå på ett tillväxtultraljud i v 37 och då syntest det att det var en tjej... Så det där m att ta reda på könet är ju inte alls säkert att det funkar.

Nu har jag börjat noja lite över att gjorde kjesarsnitt förra gången och läste nu att ärret på livmodern kunde gå upp lite när den växte!!! Måste kolla m min bm... För det låter ju inte så himla trevligt!!

Jag ska iaf på inskrivning nästa vecka. Är det nån som redan varit på inskrivning? Jag hatar sprutor och nålar och är redan superstirrig för blodprovet...

Jag har redan varit där. Fick mitt jättetidigt, v 6 tror jag det var. Så nu känns det jättekonstigt att inte ha varit på något besök på länge. Kommer ju inte va det förrän ul i v 19. Får se till att klara sig själv helt enkelt! Skrattande Är nu i v 14+2.
    Tycker inte heller om att bli stucken men jag brukar tänka att det är nått som bara ska göras, bara dumt att stirra upp sig, man slipper ju ändå inte. Flört
    Haha, tråkigt när man väl bestämt sig för att man vill veta könet och så vill inte den lilla! Vi har inte bestämt oss än.
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö